Искате колегите и клиентите ви да се наслаждават на компанията ви? Следвайте няколко лесни съвета, подбрани от автора на книгата "Ако не сте навън продавайки, някой ще ви надмине по продажби" (If You’re Not Out Selling, You’re Being Outsold) Майкъл Ст. Лоурънс и публикувани в сайта Inc.com. Разбира се препоръките са доста общи и биха били приложими в много различни ситуации, дори извън професионалния живот:
Показвайте любопитство към хората. Милите хора обикновено са искрено заинтересувани от другите, ентусиазирани и готови винаги да помагат. Ако проявявате любопитство (в ненахалния смисъл на думата) към колегите си и техните проблеми, е много по-лесно да изградите отношения на разбирателство и хармония с тях.
Правете добро първо впечатление. Първите минути на всяко ново запознанство създават впечатление, което трудно се променя впоследствие. Обличайте се прилично, усмихвайте се, гледайте хората в очите, здрависвайте се по подходящ за конкретната ситуация начин.
Слушайте повече, говорете по-малко. Ако в даден момент усетите, че говорите за уикенда, за играта си на тенис, за семейството или работата си и никой не ви отговаря, значи може би говорите твърде много и почти не слушате какво ви казват другите.
Запомняйте имената на хората. Когато се срещате с някого за пръв път, впрегнете умствената си енергия да запомните неговото или нейното име. Старайте се да обърнете специално внимание на произнасянето, особено на по-необичайните имена. Трябва да ви е грижа и това трябва да си проличи.
Помнете подробности от личния живот. Проследявайте всички лични детайли, които вашите колеги или клиенти споменават, като например рождени дни, имена на членовете на техните семейства. Открийте начини да покажете, че сте запомнили това, което те са решили да споделят с вас.
Говорете само положително за другите. Колкото и да е голямо изкушението, не критикувайте никого. В това число влизат конкуренти, политици, знаменитости и... особено колеги. Хората странят от интригантите.