Три неща, които да направите, преди да напуснете работа 1

02.05.2012
по статията работи: Петя Бързилска
Няколко съвета за по-добри позиции в бъдещата ви кариера
Три неща, които да направите, преди да напуснете работа

 

Мислите да напуснете работа? Смятате, че ще ви съкратят? И в двата случая е добра идея да подготвите следващия си ход.

Какви са стъпките преди напускане?

Ще дадем три съвета за това, което трябва да направите, за да се сдобиете с по-добри позиции в бъдещата си кариера. Ако не сте спазили тези стъпки, но вече сте напуснали, не се притеснявайте! Съветите ще ви помогнат да наваксате.

1. Направете списък на постиженията си

Автобиографията ви трябва да се фокусира върху постиженията, не върху отговорностите, които сте имали. Лесно обаче се забравя какво точно сте постигнали, когато вече сте заменили една работа с друга. Още по-трудно е да се запомнят детайли, като например колко посещения е имал сайтът на организацията, в която сте работили, благодарение на вашата кампания, или пък колко точно пари сте спестили на фирмата си.

Докато все още сте на работа, отделете време да съставите подробен списък на всичко, което сте направили, като включите дори и нещата, които не са толкова впечатляващи. Обяснете всяка една точка от списъка си, колкото се може по-добре. Обърнете внимание, че е много по-лесно да се сдобиете с тази информация, докато все още заемате длъжността, която описвате.

Отделяйте по половин час всеки месец, за да записвате и преглеждате постиженията си. Това може да се превърне във време за отпразнуване на победи и обмисляне на предстоящи предизвикателства. По този начин ще можете да се поддържате в страхотна форма, готови във всеки един момент за ново назначение.

Но ако вече сте напуснали работа?

Не се паникьосвайте! Съставете списъка с постижения толкова добре, колкото е възможно. Потърсете бившите си колеги и вижте дали те ще могат да опреснят паметта ви. Обърнете внимание, че когато се съмнявате в някакъв детайл, е по-добре да го пропуснете и да описвате най-общо какво сте направили. Все пак не искате един потенциален работодател да разбере, че сте преувеличили или дори - че сте излъгали, особено ако е било несъзнателно.

2. Направете си портфолио

Често смятаме, че портфолиото е предназначено само за типа професии, описвани като креативните. Е, не е вярно. Аз лично мога да дам пример с един ръководител, който помогна на финансовите си анализатори да коригират изчислителните си модели по начин, който демонстрира тяхната способност да работят с Excel. Доказателства от този род са от значение при явяване на интервюта. Бонусът е, че те по-скоро могат да покажат реално, отколкото само да опишат вашите способности.

Кое е това, което вие и вашият екип сте направили, и което показва на практика вашите умения? Опитайте се да диверсифицирате портфолиото си и да го направите колкото се може по-багато, тъй като не се знае на каква позиция ще се озовете след няколко години.

Но ако вече нямате достъп до файловете?

Не се притеснявайте. Тук ще ви спаси мрежата ви от контакти. Обадете се на старите ви колеги, за да попитате за материали, които можете да използвате. Бъдете колкото се може по-конкретни. Ако имате съмнения, че не можете да използвате дадена разработка от предишната си работа, най-добре е да се посъветвате преди това с шефа си.

3. Срещайте се с хората, които могат да ви препоръчат

Това ще ви помогне да си изградите навика да запазвате и поддържате познанства. Един обяд или питие след работа с един от най-приятните за вас хора, които освен това могат и да ви препоръчат, може да се превърне в нещо по-дълготрайно. Не е задължително да говорите за работа или бъдещи планове. Вместо това е важно да се опитате да превърнете връзката, която имате, от чисто работна, в такава, в която говорите повече за живота си.

Бонус съвет: Ако вие и вашите колеги сте твърде заети и много рядко имате време за излизане след работа – поговорете си по време на сутрешното кафе.

Един последен съвет. Преди да напуснете, помолете прекия си началник за няколко часа или дори ден, през който да не разпространява новината, че вече няма да сте част от екипа. По този начин ще имате време да се сбогувате с колегите си, включително и с тези, от които искате да вземете препоръка. Така те ще разберат за напускането ви лично от вас, а не благодарение на мълвата.

Но ако вече сте сменили работата?

Е, нали казахме. Никога не е късно за това. Спрете да четете и се захващайте за работа!

Оцени статията:
5.00/3
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари 3
Подреди по: Най-нови | Най-стари

Мая Тинчева 04.05.2012 | 13:40
Обикновено при напускане човекът си тръгва наранен и унизен .Няма значение каква е формата , под която напуска. Колкото повече емоция и реализирано желание за работа е имало , толкова стресът е по- голям .Напускащият трябва да си отиде достойно .Да преживее кризата .И да се възползва от предложените съвети.
Предложи
корпоративна публикация
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Резултати | Архив
  • Женевски конвенции
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
-  Тате, защо Земята се върти? -  Как така се върти, бе! Да не си ми изпил ракията?
На този ден 30.10   701 г. – Започва понтификатът на папа Йоан VI. 1470 г. – Хенри VI става отново крал на Англия. 1905 г. – Император Николай II обявява с указ първата...