Наредба за условията, на които трябва да отговарят инвестиционните проекти, финансирани с държавни заеми, и проектите, кандидатстващи за финансиране с държавна гаранция, и за реда за тяхното разглеждане

МС

Държавен вестник брой: 27

Година: 2003

Орган на издаване: МС

Дата на обнародване: 29.03.2005

Глава първа
УСЛОВИЯ, НА КОИТО ТРЯБВА ДА ОТГОВАРЯТ ИНВЕСТИЦИОННИТЕ ПРОЕКТИ, ФИНАНСИРАНИ С ДЪРЖАВНИ ЗАЕМИ, И РЕД ЗА ТЯХНОТО РАЗГЛЕЖДАНЕ

Чл. 1. Инвестиционните проекти, за чието финансиране се предвижда сключване на споразумения за външни и вътрешни държавни заеми през следващата година, се разглеждат и одобряват от Министерския съвет в рамките на бюджетната процедура за съответната година.

Чл. 2. Министерствата ежегодно до 31 март представят в Министерството на финансите предложенията си за инвестиционните проекти по чл. 1.

Чл. 3.
Министерският съвет разглежда исканията за финансиране с държавни заеми на проекти, които отговарят на следните условия:
1. проектът да съдейства за развитието на публичния сектор и икономиката на страната;
2. искането да е придружено от пълно описание на проекта - наименование на проекта, цели, технико-икономическа обосновка на проекта, очаквани срокове за реализацията на проекта, социално-икономически анализ на очакваните резултати от осъществяването на проекта, както и анализ на въздействието върху околната среда;
3. да е приложено подробно описание на всички финансови параметри на проекта - всички източници на финансиране на проекта и размер на съответния финансов ресурс, размер на искания заем, срокове и начини за усвояване на заема, лихвени условия, погасителна схема, размер на разходите за консултантски и административно-управленски услуги, източници за погасяване на заема, влияние на външното финансиране и разходите по обслужването на заема върху бюджета на съответното министерство;
4. да е предложена схема за осъществяване на вътрешноведомствен контрол в съответното министерство по отношение на изпълнението на проекта.

Чл. 4.
(1) Министърът на финансите изготвя списък на постъпилите предложения по чл. 2 и анализ на степента, в която са покрити следните критерии:
1. облекчени условия на финансиране или настояща стойност на заема под неговия номинален размер;
2. минимални административно-управленски разходи и други съпътстващи разноски при реализирането на заема;
3. степен на готовност за реализиране на проекта и усвояване на средствата от заема;
4. възможност за формиране на приходи при реализацията на проекта, които да бъдат използвани като потенциални източници за обслужване на заема или за облекчаване на неговото обслужване; този критерий не се прилага при проекти със социална насоченост.
(2) (Изм., ДВ, бр. 27 от 2005 г.) Проектите, включени в списъка по ал. 1, се внасят за съгласуване в Съвета за икономическа политика към Министерския съвет преди внасянето им за разглеждане и одобряване от Министерския съвет.

Чл. 5. Одобряването на проектите се извършва при спазване на лимита по чл. 10 от Закона за държавния дълг и след оценка на влиянието им върху бюджетните разходи и бюджетния дефицит.

Чл. 6. Всички одобрени от Министерския съвет проекти, които ще се финансират с държавни заеми, се включват в проектите на бюджетите на съответните министерства съобразно макроикономическата рамка за съответната година.

Глава втора
УСЛОВИЯ, НА КОИТО ТРЯБВА ДА ОТГОВАРЯТ ПРОЕКТИТЕ, КАНДИДАСТВАЩИ ЗА ФИНАНСИРАНЕ С ДЪРЖАВНА ГАРАНЦИЯ, И РЕД ЗА ТЯХНОТО РАЗГЛЕЖДАНЕ

Чл. 7. Проектите, за които ще се предложи издаване на държавна гаранция по заеми за финансирането им, се разглеждат и одобряват от Министерския съвет.

Чл. 8.
Всички искания за предоставяне на държавна гаранция по заеми, които се предвижда да бъдат сключвани през следващата година, се представят от ресорното отраслово министерство в Министерството на финансите до 31 март, придружени от следните документи:
1. пълно описание на проекта - наименование на проекта, цели на предлагания проект, характеристика на извършваната дейност, технико-икономическа обосновка на проекта, степен на готовност за реализацията на проекта, размер на необходимите инвестиции и техническо описание на очакваните резултати, макроикономическо въздействие и отражение върху околната среда;
2. финансов анализ - капиталова структура на заемоискателя, анализ на финансовото състояние преди реализацията на проекта и прогноза за финансовото състояние след реализацията на проекта, очаквани парични потоци по време на и след реализацията на проекта и източници за погасяване на искания заем;
3. финансови параметри на търсения заем - размер на заема, срокове и начини за усвояване на заема, лихвени условия, погасителна схема, такси и други административно-управленски разходи;
4. обезпечения или гаранционни схеми, които могат да се използват в полза на гаранта.

Чл. 9.
(1) Министърът на финансите изготвя списък на постъпилите предложения по чл. 8 и анализ на степента, в която са покрити следните критерии:
1. значимост на проекта за развитието на икономиката на страната;
2. сравнителни предимства на условията за кредитиране в съпоставка с пазарните ориентири;
3. дял на съпътстващите разходи спрямо преките инвестиционни разходи;
4. очаквани отраслови и макроикономически ефекти при реализиране на проекта;
5. степен на поеманите рискове и мерки за тяхното ограничаване;
6. степен на обезпеченост за обслужване на заема;
7. стопанска репутация на заемоискателя, липса на просрочия при обслужването на съществуващи заеми и други задължения, приемливи стойности на показателите за рентабилност, ефективност, ликвидност, степен на задлъжнялост и платежоспособност (финансова автономност).
(2) Проектите, включени в списъка по ал. 1, се внасят за съгласуване в Съвета по структурна политика към Министерския съвет преди внасянето им за разглеждане и одобряване от Министерския съвет.

Чл. 10. В проекта на закон за държавния бюджет на Република България за следващата година Министерският съвет включва списък на одобрените проекти по чл. 1 и чл. 7.

ЗАКЛЮЧИТЕЛНА РАЗПОРЕДБА

Параграф единствен. Наредбата се приема на основание чл.5, ал. 3 и чл.22 от Закона за държавния дълг.

Предложи
корпоративна публикация
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Резултати | Архив