Интернет става един от основните фактори при вземане на решение за покупка - 53% от потребителите в България са си купили продукт, след като са научили за него в интернет. Дори 44% от тези, които не ползват интернет в България, се допитват до свои приятели, които черпят информация онлайн.Това сочат резултатите от E-Consumers Report - първото национално представително изследване на потребителите в интернет, създадено от All Channels | Interaction, новата дигитална агенция на комуникационната група All Channels Communication, съвместно с агенция за маркетингови проучвания "Ноема".
Потребителите се влияят силно от негативни мнения във форуми, като близо 2/3 от българите биха се отказали от покупка на определен продукт, ако видят негативно мнение за него.
Все повече хора пазаруват в интернет, но посочват като основно свое притеснение страха от злоупотреба с лични данни. 26% от българите пазаруват от родни сайтове, а процентът на хората, пазаруващи в чужди също е относително висок - 19%.
Друг от основните изводи в анализа показва, че социалните мрежи влияят силно върху лоялността на потребителите. Изследването сочи, че българите се асоциират с марките, които обичат, и искат техните приятели да виждат това. 32% от потребителите в интернет стават "приятели с марки" в социалните мрежи Facebook и MySpace като 43% от потребителите, които са приятели с марки в посочените мрежи, биха искали да виждат полезна информация за тях в постовете. Най-големи симпатии в интернет печелят обувките и дрехите, следвани от музиката и филмите, а технологиите са на трето място.
E-Consumers report показва не само значението на дигиталната среда за потребителското поведението на хората у нас, но и извлича конкретни резултати и тенденции за развитие.
Изследването ще се осъществява на всеки шест месеца, за да бъдат набелязвани посоки за развитие на онлайн средата специално за България, коментират неговите създатели.