Считано от 15 март мобилните оператори са задължени да предоставят договорите на клиентите си с достатъчно едър шрифт, заедно с условията и елементите на тарифния план. Изходящите повиквания ще се таксуват с първоначално времетраене от 30 секунди, а след това - на всяка секунда.
Новите изисквания към телекомите ще дават по-широки права на потребителите.
"Българите имат същите проблеми с мобилните услуги, както и останалите европейци. Дребният шрифт на договорите, неясните условия, тарифирането, а с развитието на услугата се появяват и още
практики, които противоречат на интересите на потребителя", заяви Богомил Николов от асоциация "Активни потребители", цитиран от БНР.
Освен, че договорите ще бъдат с по-едър шрифт, те няма да се продължават едностранно след изтичането на срока им и ще съдържат две тарифи - за мобилните и за фиксираните услуги.
Новите изисквания към мобилните оператори ще ги задължават още да ни известяват при достигането на лимита и да ни уведомяват за промените в договора с правото да го прекратим.