Управлението на клиентите е основна дейност за всяка фирма. Компаниите обаче трябва да определят приоритетните си клиенти, т.е. онези, които им генерират най-голяма печалба. Това заяви Явор Янкулов, консултант в E-training.bg, по време на провеждащата се днес конференция "На фокус: клиентът".
Econ.bg е медиен партньор на форума.
Всяка една фирма трябва да си даде ясната сметка кои са приоритетните й клиенти. Мениджърите трябва да подходят снобски и да изберат кои са по-важни за тях, убеден е консултантът. Като пример Янкулов посочи търговска верига. Ако на определени лоялни потребители се даде VIP-статус, да речем специално място на паркинга пред магазина, сигурно е, че те отново ще се върнат в обекта, а може и да доведат други хора, които да се превърнат в потенциални лоялни кленти, обясни той.
Вярно е, че с тази политика някои от клиентите ще се откажат от услугите на компанията, но остават стойностите и верните клиенти, които правят големите сметки, аргументира се Янкулов.
Стоян Янкулов, консултант. Снимка: Econ.bg
Никоя фирма няма изгода от клиент, който влиза за мляко и хляб веднъж на две седмици. Или казано иначе, освободете се от такива клиенти и дайте шанс на верните да имат право "да прередят опашката", посъветва консултантът.
Според него добър изпитан модел за фирмите е да питат клиентите си какво искат, от какво имат нужда. Хубаво би било обаче да се питат не всички клиенти, а само преференциалните, допълни Янкулов.
Попитайте 10% от всичките си клиенти, но знайте, че с инициативата ще си гарантирате тяхната лоялност, препоръча Янкулов.
Още от конференцията: