Клиентът "живее" с компанията и след сключването на сделката

19.10.2010 | 16:58
по статията работи: Апостол Апостолов
Чрез специален анализ клиентите могат да бъдат селектирани
Клиентът "живее" с компанията и след сключването на сделката

Културата на обслужване на клиентите трябва да бъде променена. Българските фирми все още не са свикнали с нагласата, че връзката с клиента не прекъсва с реално сключената сделка. Компаниите нямат нагласата да гледат дълбоко в бъдещето, да мислят, че с конкретния клиент може да се работи поколения напред. Това заяви днес консултантът Боряна Младенова от PricewaterhouseCoopers по време на конференцията: "На фокус: клиентът" , на която Econ.bg е медиен партньор.

"Компаниите трябва да гледат на клиента комплексно. Контактът между двете страни не приключва с реалната продажба на стоката или услугата. Купувачът продължава да е трайно свързан, да "живее" с компанията. Това става индиректно чрез обслужването - дали е доволен или не. Връзката продължава и чрез мнението му - дали е препоръчал на други или се е изказал негативно за продадената стока", смята още Младенова.

Специално място в стратегиите на фирмите за работа с клиенти напоследък заема т.нар. "анализ на рентабилността на клиентите". Той дава отговори за компаниите на въпроси, като: кои са техните клиенти; как да използват познанията и информацията за тях; как да запазят най-ценните клиенти, отчете в презентацията си консултантът.

Младенова обрисува практически казаното с личен пример. Тя е клиент на банка. Финансовата институция знае много неща за нея - данни като заплата, статус, адрес. До момента обаче за нейно учудване банката не й е предложила възможност за издаване на кредитна карта. Примерът показва, че компаниите трябва да осъзнаят, че разполагат с детайлна информация за клиентите, което се превръща в потенциал за генериране на още по-големи печалби.

Анализът на рентабилността на клиентите може да се определи и като средство за селектиране на клиентите, да се види кои са приоритетни и колко се печели от тях, заяви след презентацията за Econ.bg Боряна Младенова.

Още от конференцията:

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Женевски конвенции
  • Зимна приказка
Мъж е в бара, пие и изглежда навъсен. - Какво ти е на теб? – пита барманът. - Бях женен три пъти и три пъти станах вдовец. Барманът иска да знае подробности. - Ами, първата се отрови с...
На този ден 17.05   1395 г. – Обединени унгаро-влашки войски нанасят поражение на османската армия при Ровине, Влашко. 1498 г. – Корабите на Васко да Гама достигат до Индия. 1555...