Селекцията на клиентите - печеливша стратегия за фирмите

19.10.2010 | 11:27
по статията работи: Апостол Апостолов
Дайте шанс на верните си клиенти да имат право "да прередят опашката", съветва консултант
Селекцията на клиентите - печеливша стратегия за фирмите

Управлението на клиентите е основна дейност за всяка фирма. Компаниите обаче трябва да определят приоритетните си клиенти, т.е. онези, които им генерират най-голяма печалба. Това заяви Явор Янкулов, консултант в E-training.bg, по време на провеждащата се днес конференция "На фокус: клиентът".

Econ.bg е медиен партньор на форума.

Всяка една фирма трябва да си даде ясната сметка кои са приоритетните й клиенти. Мениджърите трябва да подходят снобски и да изберат кои са по-важни за тях, убеден е консултантът. Като пример Янкулов посочи търговска верига. Ако на определени лоялни потребители се даде VIP-статус, да речем специално място на паркинга пред магазина, сигурно е, че те отново ще се върнат в обекта, а може и да доведат други хора, които да се превърнат в потенциални лоялни кленти, обясни той.

Вярно е, че с тази политика някои от клиентите ще се откажат от услугите на компанията, но остават стойностите и верните клиенти, които правят големите сметки, аргументира се Янкулов.

dscn3765_2272

Стоян Янкулов, консултант. Снимка: Econ.bg

Никоя фирма няма изгода от клиент, който влиза за мляко и хляб веднъж на две седмици. Или казано иначе, освободете се от такива клиенти и дайте шанс на верните да имат право "да прередят опашката", посъветва консултантът.

Според него добър изпитан модел за фирмите е да питат клиентите си какво искат, от какво имат нужда. Хубаво би било обаче да се питат не всички клиенти, а само преференциалните, допълни Янкулов.

Попитайте 10% от всичките си клиенти, но знайте, че с инициативата ще си гарантирате тяхната лоялност, препоръча Янкулов.

Още от конференцията:

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Лекарят ми предписа 2 литра вода на ден. Сметнах я в кубчета лед и ми излезе 14 уискита...
На този ден 02.05   1494 г. – Христофор Колумб открива Ямайка. 1803 г. – САЩ купуват от Франция областта Луизиана. 1808 г. – Избухва Полуостровната война: Жителите на...