Обн. ДВ. бр.24 от 24 Март 2000г., изм. ДВ. бр.94 от 2 Ноември 2001г., изм. ДВ. бр.46 от 20 Май 2003г., изм. ДВ. бр.61 от 8 Юли 2008г., изм. ДВ. бр.79 от 6 Октомври 2009г.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 94 от 2001 г., изм. - ДВ, бр. 46 от 2003 г., изм. - ДВ, бр. 61 от 2008 г., в сила от 08.07.2008 г.) Агенцията е юридическо лице на бюджетна издръжка със седалище София, с обща численост на персонала 21 щатни бройки, разпределени по структурни звена съгласно приложението.
(3) (Нова - ДВ, бр. 46 от 2003 г., изм. - ДВ, бр. 79 от 2009 г.) Агенцията е второстепенен разпоредител с бюджетни кредити към министъра на образованието, младежта и науката.
1. субсидии от държавния бюджет;
2. собствени приходи от:
а) такси за издаване на лицензии;
б) (заличена - ДВ, бр. 46 от 2003 г.)
в) договори за възлагане на разработки, свързани с дейността на агенцията;
г) издателска дейност;
д) организиране на национални и международни прояви;
е) провеждане на курсове за обучение на външни експерти и консултации на външни организации;
3. (нова - ДВ, бр. 46 от 2003 г.) спонсорства, дарения и завещания;
4. (нова - ДВ, бр. 46 от 2003 г.) национални и международни програми и проекти.
(2) Таксите по ал. 1, т. 2, буква "а" се заплащат от заявителите по тарифа, одобрена от Министерския съвет.
(3) (Отм. - ДВ, бр. 46 от 2003 г.)
(4) Приходите по ал. 1, т. 2, букви "в", "г", "д" и "е" се определят по договаряне.
1. (изм. - ДВ, бр. 79 от 2009 г.) осем представители на министерства, в това число по двама от Министерството на образованието, младежта и науката и от Министерството на труда и социалната политика и един от Министерството на здравеопазването;
2. (изм. - ДВ, бр. 46 от 2003 г.) осем представители на националнопредставителните организации на работодателите;
3. (изм. - ДВ, бр. 46 от 2003 г.) осем представители на националнопредставителните организации на работниците и служителите.
(2) Шест месеца преди изтичането на мандата на членовете на управителния съвет Министерският съвет определя министерствата извън посочените в ал. 1, т. 1, които да номинират свои представители за членове на управителния съвет на агенцията за следващия мандат.
(3) (Изм. - ДВ, бр. 46 от 2003 г.) Националнопредставителните организации на работодателите определят общи представители за членове на управителния съвет по установени от тях процедури за тяхното номиниране.
(4) (Изм. - ДВ, бр. 46 от 2003 г.) Националнопредставителните организации на работниците и служителите определят общи представители за членове на управителния съвет по установени от тях процедури за номинирането им.
(5) (Изм. - ДВ, бр. 46 от 2003 г.) Председателят на агенцията изпраща покани до националнопредставителните организации по ал. 3 и 4 за определяне на техни представители в управителния съвет 4 месеца преди изтичането на мандата по чл. 45, ал. 1 от Закона за професионалното образование и обучение (ЗПОО).
(6) (Нова - ДВ, бр. 46 от 2003 г.) В едноседмичен срок от вземането на решение за освобождаване на член на управителния съвет преди изтичането на мандата в случаите по чл. 45, ал. 3, т. 2, 3 и 4 ЗПОО председателят на агенцията изпраща покана до институцията по ал. 1 за определяне на представител в управителния съвет до края на съответния мандат.
(7) (Предишна ал. 6 - ДВ, бр. 46 от 2003 г.) Членството в управителния съвет на агенцията е лично и не може да се прехвърля.
(8) (Нова - ДВ, бр. 46 от 2003 г.) Председателят и членовете на управителния съвет имат право на командировъчни разходи, свързани с дейността им.
(9) (Нова - ДВ, бр. 46 от 2003 г.) Председателят и членовете на управителния съвет са длъжни:
1. да изпълняват функциите си съгласно чл. 47 ЗПОО и правилника;
2. да участват в заседанията на управителния съвет.
(2) Председателят на управителния съвет е и председател на Националната агенция за професионално образование и обучение.
(3) Председателят:
1. представлява агенцията;
2. ръководи дейността на агенцията;
3. (изм. - ДВ, бр. 46 от 2003 г.) утвърждава длъжностното и поименното разписание на администрацията на агенцията и длъжностните характеристики на служителите;
4. (изм. - ДВ, бр. 46 от 2003 г.) назначава държавните служители в агенцията и прекратява служебните правоотношения с тях; сключва, изменя и прекратява трудовите договори с лицата, работещи по трудово правоотношение в агенцията; разрешава и прекратява отпуските на служителите;
5. разпорежда се с финансовите средства на агенцията;
6. сключва договори от името на агенцията;
7. подготвя проекта на бюджетна сметка на агенцията;
8. свиква и ръководи заседанията на управителния съвет;
9. (изм. - ДВ, бр. 46 от 2003 г.) командирова членове на управителния съвет и на експертните комисии, външни експерти и служители от администрацията;
10. (изм. - ДВ, бр. 46 от 2003 г.) сформира екипи, работни групи и комисии за изпълнение на задачи на агенцията;
11. (изм. - ДВ, бр. 46 от 2003 г.) издава индивидуални административни актове и утвърждава процедури и вътрешни правила, свързани с развитието на дейността и организацията на работа на агенцията, в рамките на своята компетентност;
12. (нова - ДВ, бр. 94 от 2001 г., изм. - ДВ, бр. 46 от 2003 г., изм. - ДВ, бр. 79 от 2009 г.) организира разработването и представя на министъра на образованието, младежта и науката:
а) предложения за Списъка на професиите за професионално образование и обучение и за актуализирането му;
б) предложения за държавните образователни изисквания за придобиване на квалификация по професии и за актуализирането им;
в) предложения за държавните образователни изисквания за документите за системата на народната просвета и за системата за оценяване в частта им за професионалното образование и обучение и за актуализирането им;
г) становища и предложения за промени в регистъра по § 1, ал. 2 от допълнителните разпоредби на Закона за народната просвета относно институциите в системата на професионалното образование и обучение;
д) информация за лицензираните центрове за професионално обучение и центрове за информация и професионално ориентиране;
е) насоки за развитие и усъвършенстване на системата за професионално образование и обучение;
13. (нова - ДВ, бр. 46 от 2003 г.) организира разработването, внася в управителния съвет за одобряване и утвърждава:
а) критерии и документация за лицензиране на центрове за професионално обучение и на центрове за информация и професионално ориентиране;
б) единни изисквания за условията, организацията и съдържанието на професионалното обучение по професии, упражняването на които изисква правоспособност, извършвано от центровете за професионално обучение;
14. (нова - ДВ, бр. 46 от 2003 г.) издава или отказва да издаде лицензиите по чл. 49а, ал. 1 ЗПОО;
15. (нова - ДВ, бр. 46 от 2003 г.) отнема издадените лицензии в случаите по чл. 49а, ал. 10 ЗПОО;
16. (нова - ДВ, бр. 46 от 2003 г.) организира създаването и поддържането на регистър на центровете за професионално обучение и центровете за информация и професионално ориентиране;
17. (нова - ДВ, бр. 46 от 2003 г.) възлага провеждането и внедряването на научни изследвания в областта на професионалното образование, обучение и ориентиране;
18. (нова - ДВ, бр. 46 от 2003 г.) съдейства за международното признаване на документите за професионално образование и обучение;
19. (нова - ДВ, бр. 46 от 2003 г.) одобрява програмите за обучение извън държавните образователни изисквания по чл. 16, т. 3 и 7 от Закона за народната просвета;
20. (нова - ДВ, бр. 46 от 2003 г.) одобрява програмите за образователни услуги, извършвани от физически или юридически лица на деца, ученици и лица, навършили 16 години;
21. (нова - ДВ, бр. 46 от 2003 г.) осъществява координация на работата на агенцията с институциите, имащи отношение към професионалното образование, обучение и ориентиране;
22. (нова - ДВ, бр. 46 от 2003 г.) определя и организира осъществяването на информационната политика, като осигурява публичност и прозрачност на дейността на агенцията.
(4) (Нова - ДВ, бр. 46 от 2003 г.) Председателят извършва действията по т. 14, 15, 16, 17 и 22 след одобряване от управителния съвет.
(5) (Предишна ал. 4 - ДВ, бр. 46 от 2003 г., изм. - ДВ, бр. 79 от 2009 г.) В своята работа председателят на агенцията се подпомага от заместник-председател, назначен от министър-председателя по предложение на министъра на образованието, младежта и науката за срок 4 години. Заместник-председателят замества председателя в негово отсъствие, както и упражнява негови правомощия при делегиране.
1. експертни комисии по професионални направления;
2. експертна комисия по професионално ориентиране.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 46 от 2003 г.) За подпомагане на дейностите по лицензирането агенцията може да привлича външни експерти, които не са членове на експертните комисии, по списък, утвърден с решение на управителния съвет.
(3) (Нова - ДВ, бр. 46 от 2003 г.) Външните експерти придобиват право на участие в дейностите по лицензирането след организирано от агенцията обучение.
(4) (Нова - ДВ, бр. 46 от 2003 г.) За участие в конкретна процедура по лицензирането управителният съвет определя от списъка по ал. 2 външен експерт или група външни експерти с ръководител един от тях.
(5) (Нова - ДВ, бр. 46 от 2003 г.) Външните експерти имат право:
1. на съвещателен глас при вземане на решение от експертната комисия;
2. на командировъчни разходи, свързани с дейността им;
3. на възнаграждение за извършената работа при условия и по ред, определени с решение на управителния съвет.
(6) (Нова - ДВ, бр. 46 от 2003 г.) Външните експерти са длъжни:
1. да анализират и рецензират подадените документи;
2. да посетят заявителя с цел установяване на възможностите за осъществяване на предлаганото професионално обучение;
3. да изготвят доклад за резултатите от извършения одит в определения срок;
4. да присъстват на заседанието на експертната комисия при разглеждането на конкретната процедура.
1. (изм. - ДВ, бр. 79 от 2009 г.) по един представител на Министерството на образованието, младежта и науката, на Министерството на труда и социалната политика и на съответното отраслово министерство;
2. трима представители на организациите на работодателите от съответния отрасъл;
3. трима представители на браншовите синдикални организации на работниците и служителите от съответния отрасъл.
(2) Експертната комисия по професионално ориентиране се състои от 9 членове, от които:
1. (изм. - ДВ, бр. 79 от 2009 г.) по един представител на Министерството на образованието, младежта и науката, на Министерството на труда и социалната политика и на Министерството на здравеопазването;
2. трима представители на организациите на работодателите от съответния отрасъл;
3. трима представители на браншовите синдикални организации на работниците и служителите от съответния отрасъл.
(3) Номинираните лица се определят по установените за всяко министерство и организация процедури въз основа на покана от председателя на агенцията.
(4) (Доп. - ДВ, бр. 46 от 2003 г.) Министрите и ръководителите на организациите уведомяват писмено председателя на агенцията за предложенията по ал. 1 и 2.
(5) Съставът на експертните комисии се утвърждава от управителния съвет.
(6) (Изм. - ДВ, бр. 46 от 2003 г.) Членовете на експертните комисии са с мандат 4 години.
(7) (Изм. - ДВ, бр. 46 от 2003 г.) Член на експертна комисия се освобождава преди изтичането на мандата:
1. по писмено предложение на институциите по ал. 1 и 2;
2. при системно неизпълнение на задълженията си;
3. при фактическа невъзможност да изпълнява задълженията си, продължила повече от 6 месеца;
4. по негово писмено искане.
(8) (Изм. - ДВ, бр. 46 от 2003 г.) Освобождаването на член на експертна комисия по ал. 7 се извършва от председателя на агенцията по решение на управителния съвет.
(9) (Нова - ДВ, бр. 46 от 2003 г.) В едноседмичен срок от вземането на решението по ал. 8 председателят на агенцията изпраща покана до институцията по ал. 1 и 2 за определяне на представител в експертната комисия до края на съответния мандат.
(10) (Нова - ДВ, бр. 46 от 2003 г.) Членовете на експертните комисии имат право:
1. да гласуват при вземане на решение от експертната комисия;
2. да участват в обучение, организирано от агенцията;
3. на командировъчни разходи, свързани с дейността им;
4. да получават възнаграждение за извършената работа при условия и по ред, определени с решение на управителния съвет.
(11) (Нова - ДВ, бр. 46 от 2003 г.) Членовете на експертните комисии са длъжни:
1. да изпълняват функциите си съгласно чл. 49, ал. 3 ЗПОО и правилника;
2. да участват в заседанията на експертните комисии.
(12) (Нова - ДВ, бр. 46 от 2003 г.) По предложение на председателя на агенцията управителният съвет избира председатели на експертните комисии.
(13) (Нова - ДВ, бр. 46 от 2003 г.) Председателят на експертната комисия:
1. представлява експертната комисия;
2. организира и ръководи дейността на експертната комисия;
3. ръководи заседанията на експертната комисия;
4. внася в управителния съвет:
а) доклади с предложения за лицензиране на центрове за професионално обучение и на центрове за информация и професионално ориентиране;
б) предложения за държавните образователни изисквания за придобиване на квалификация по професии и за актуализирането им;
в) предложения за държавните образователни изисквания за документите за системата на народната просвета и за системата за оценяване в частта им за професионалното образование и обучение и за актуализирането им;
г) предложения за Списъка на професиите за професионално образование и обучение и за актуализирането му;
д) становища за промени в регистъра по § 1, ал. 2 от допълнителните разпоредби на Закона за народната просвета относно институциите в системата на професионалното образование и обучение.
(14) (Нова - ДВ, бр. 46 от 2003 г.) Председателят на експертната комисия при свое отсъствие може да делегира правомощията си на друг член от експертната комисия.
(2) (Нова - ДВ, бр. 46 от 2003 г.) Графикът по ал. 1 се предлага от председателя за всяко полугодие и се приема с решение на управителния съвет.
(3) (Нова - ДВ, бр. 46 от 2003 г.) Заседанията на управителния съвет са с продължителност не повече от два астрономични часа. По решение на управителния съвет заседанието може да се удължи с един астрономичен час.
(4) (Нова - ДВ, бр. 46 от 2003 г.) Дневният ред за заседанията се предлага от председателя и се утвърждава на заседанието от управителния съвет.
(5) (Нова - ДВ, бр. 46 от 2003 г.) Членовете на управителния съвет могат да внасят въпроси за включване в дневния ред, като правят:
1. писмено предложение до председателя най-малко 10 дни преди датата на заседанието;
2. устно предложение на заседанието.
(6) (Нова - ДВ, бр. 46 от 2003 г.) Поканата за заседанието съдържа проекта на дневния ред и материалите по предвидените за разглеждане въпроси и се изпраща на хартиен или магнитен носител или по електронната поща на членовете на управителния съвет най-малко 7 дни преди датата на заседанието.
(7) (Нова - ДВ, бр. 46 от 2003 г.) Материалите по ал. 6 се внасят в управителния съвет от или чрез председателя с докладна записка и задължително съдържат проект на решение.
(8) (Нова - ДВ, бр. 46 от 2003 г.) На заседанието се води писмен протокол, а по решение на управителния съвет - и магнетофонен запис. Протоколът се води от длъжностно лице от агенцията, определено с решение на управителния съвет. В началото на всяко заседание управителният съвет приема протокола от предишното заседание.
(9) (Нова - ДВ, бр. 46 от 2003 г.) Организационно-техническите условия за заседанията се осигуряват от администрацията на агенцията.
(2) (Нова - ДВ, бр. 46 от 2003 г.) Когато в деня на заседанието член на управителния съвет е в командировка, в отпуск при временна неработоспособност или в друг отпуск, той съобщава на председателя за отсъствието си преди датата на заседанието. Отсъстващият може да внесе писмени становища по въпросите, включени в дневния ред, които се огласяват на заседанието.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 46 от 2003 г.) Гласуването е със "за", "против" или "въздържал се".
(3) (Нова - ДВ, бр. 46 от 2003 г.) Когато проектите на решения са повече от един, те се гласуват по реда на представянето им. Приема се решението, за което броят на гласовете "за" е най-голям.
(4) (Нова - ДВ, бр. 46 от 2003 г.) В случаите по ал. 3, когато за проектите на решения има еднакъв брой на гласовете "за", само за тези проекти се провежда ново гласуване.
(5) (Нова - ДВ, бр. 46 от 2003 г.) За работата на управителния съвет се организира архив, който съдържа внесените и утвърдените материали, протоколите и магнетофонните записи от заседанията. Срокът на съхраняване на документите е 5 години.
(2) Заседанията на експертната комисия са редовни, ако присъстват най-малко 1/2 от списъчния й състав.
(3) Ако до 30 минути след обявения час на заседанието няма кворум, то се отлага и се насрочва за друга дата до 5 дни от първоначално обявената.
(4) При определяне на кворума по ал. 2 от списъчния състав на експертната комисия се изключват лицата в командировка извън страната, в отпуск при временна неработоспособност или в друг продължителен отпуск. По този ред могат да се приспадат до 1/6 от членовете на комисията.
(5) В наличния кворум трябва да има поне по един представител от квотите на министерствата, организациите на работодателите и браншовите синдикални организации по чл. 8, ал. 1.
(6) В работата на експертната комисия с право на съвещателен глас участва експерт от администрацията, определен от председателя на агенцията. Експертът съдейства за изпълнението на дейностите на комисията и за осъществяване връзките на комисията с лицата по чл. 22, ал. 2, 3, 4 и 5 ЗПОО.
(7) По решение на комисията в нейните заседания с право на съвещателен глас могат да бъдат включвани експерти, както и представители на институциите, имащи отношение към образователната, научната и финансовата политика в системата на професионалното образование и обучение.
(8) Решенията на експертната комисия се вземат с явно гласуване и с обикновено мнозинство от присъстващите на заседанието.
(9) За проведените заседания се водят протоколи, които се подписват от председателя на експертната комисия.
1. заявление до председателя на агенцията и формуляри по образец;
2. решение за създаване на център за професионално обучение;
3. документи за идентификация на юридическото лице или едноличния търговец - копие от съдебно решение за регистрация, данъчна регистрация, единен идентификационен код БУЛСТАТ, регистрация в Националния осигурителен институт, удостоверение за актуално състояние, а за едноличните търговци - и свидетелство за съдимост;
4. документи относно санитарно-хигиенните изисквания и изискванията за пожарна и аварийна безопасност;
5. правилник за устройството и дейността на центъра;
6. списък на професиите и специалностите, по които се предлага обучение в центъра;
7. учебни планове и програми за професиите и специалностите, по които се предлага обучение.
(2) За издаване на лицензия за извършване и удостоверяване на професионално обучение от чуждестранни центрове за професионално обучение по чл. 22, ал. 5 ЗПОО освен документите по ал. 1, т. 1, 2, 4, 5, 6 и 7 се представят и документи за идентификация на юридическото лице съгласно законодателството на страната, в която е регистрирано.
(3) Критериите за лицензиране и формулярите по ал. 1 се приемат от управителния съвет на агенцията.
(2) Според разпределението на дейностите администрацията е обща и специализирана.
(2) Главният секретар ръководи, координира и контролира функционирането на администрацията, следи за спазването на нормативните актове и за изпълнението на законните разпореждания на председателя и на заместник-председателя.
(3) Главният секретар:
1. отговаря за условията на работа на агенцията и на нейната администрация;
2. организира деловодството, документооборота, архива на агенцията и информационното осигуряване;
3. подготвя и съгласува актовете за възникване, изменяне и прекратяване на служебните и трудовите правоотношения;
4. отговаря за стопанисването на държавната собственост, предоставена на агенцията;
5. (нова - ДВ, бр. 46 от 2003 г.) организира и провежда атестирането на служителите.
(2) Отдел "Административно, правно и финансово обслужване":
1. разработва и дава становища по проекти на нормативни актове в областта на професионалното образование и обучение;
2. оказва правна помощ на агенцията за законосъобразното изпълнение на нейните функции и подпомага дирекциите и отделите на агенцията с консултации по правни проблеми;
3. осъществява процесуално представителство пред съдилищата след писмено упълномощаване от председателя на агенцията;
4. дава становища по законосъобразността на проекти на договори, заповеди и други актове и документи, свързани с дейността на агенцията;
5. отговаря за осигуряването на цялостното финансово-счетоводно обслужване на агенцията в съответствие с изискванията на Закона за счетоводството и другите нормативни актове;
6. своевременно и надлежно оформя всички документи по сметките на агенцията;
7. организира снабдяването на администрацията с материали и консумативи;
8. организира завеждането, съхраняването и отчитането на материалните активи на агенцията;
9. изготвя проектите на разписание на длъжностите;
10. организира и отговаря за воденето и съхраняването на документите, свързани с назначаването и освобождаването на служителите;
11. организира ремонта и поддръжката на материалната база;
12. осигурява транспортното обслужване на агенцията;
13. организира охраната на сградата и на работните помещения;
14. организира обработката на документите и осъществява деловодната дейност;
15. обработва и съхранява деловодния архив на агенцията;
16. създава и поддържа информационна система за национално ползване.
1. създава процедури за:
а) разработване и актуализиране на Списъка на професиите за професионално образование и обучение;
б) разработване и актуализиране на държавните образователни изисквания за придобиване на квалификация по професии;
в) акредитиране на проекти на държавни образователни изисквания за придобиване на квалификация по професии, предложени от обучаващи институции, министерства, общини, организации на работодателите, организации на работниците и служителите, както и от други юридически или физически лица;
г) актуализиране на държавни образователни изисквания за придобиване на квалификация по професии;
2. организира разработването и актуализирането на:
а) Списъка на професиите за професионално образование и обучение;
б) държавните образователни изисквания за придобиване на квалификация по професии;
в) единни изисквания за условията, организацията и съдържанието на професионалното обучение по професии, чието упражняване изисква правоспособност, извършвано от центровете за професионално обучение;
3. извършва консултации на лицата по т. 1, буква "в" при изготвянето на проектите на държавни образователни изисквания;
4. изготвя становища за промени в регистъра по § 1, ал. 2 от допълнителните разпоредби на Закона за народната просвета относно институциите в системата на професионалното образование и обучение;
5. координира дейностите по разработването на стратегии за развитие и усъвършенстване на професионалното ориентиране, професионалното обучение и професионалното образование;
6. възлага провеждането и внедряването на научни изследвания във връзка с развитието на професионалното образование и обучение;
7. организира информационната дейност на агенцията за публикуването на Списъка на професиите за професионално образование и обучение;
8. разработва и актуализира критерии, изисквания, процедури и документация за лицензиране на центрове за професионално обучение и на центрове за информация и професионално ориентиране;
9. извършва консултации относно лицензирането на центрове за професионално обучение и на центрове за информация и професионално ориентиране;
10. създава и поддържа регистър на центровете за професионално обучение и на центровете за информация и професионално ориентиране;
11. участва при разработването и актуализирането на държавните образователни изисквания в частта им за професионалното образование и обучение, отнасящи се за:
а) документите за системата на народната просвета;
б) системата на оценяване;
12. извършва консултации и организира одобряването на програмите за обучение извън държавните образователни изисквания по чл. 16, т. 3 и 7 от Закона за народната просвета, както и на програмите за образователни услуги, извършвани от физически или юридически лица на деца, ученици и лица, навършили 16 години;
13. възлага провеждането и внедряването на научни изследвания, отнасящи се до съдържанието на държавните образователни изисквания за документите за системата на народната просвета и за системата на оценяване;
14. съдейства за международно признаване на документите за професионално образование и професионално обучение;
15. организира информационната дейност на агенцията за публикуването на:
а) критериите, изискванията, процедурите и документацията за лицензирането на центрове за професионално обучение и на центрове за информация и професионално ориентиране;
б) регистъра на центровете за професионално обучение и на центровете за информация и професионално ориентиране;
16. планира и организира обучението и развитието на човешки ресурси за включването им при осъществяването на функции на отдела;
17. осигурява организационно и методически работата на експертните комисии по професионални направления и по професионално ориентиране и координира дейността им при осъществяването на функциите на дирекцията.
Заключителни разпоредби
КЪМ ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 154 ОТ 2 ЮЛИ 2008 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА НОРМАТИВНИ АКТОВЕ НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ
§ 6. Постановлението влиза в сила от деня на обнародването му в "Държавен вестник".
ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 231 ОТ 25 СЕПТЕМВРИ 2009 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА НОРМАТИВНИ АКТОВЕ НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ
§ 35. Навсякъде в Правилника за дейността на Националната агенция за професионално образование и обучение, приет с Постановление № 32 на Министерския съвет от 2000 г. (обн., ДВ, бр. 24 от 2000 г.; изм. и доп., бр. 94 от 2001 г., бр. 46 от 2003 г. и бр. 61 от 2008 г.), думите "министъра на образованието и науката" и "Министерството на образованието и науката" се заменят съответно с "министъра на образованието, младежта и науката" и "Министерството на образованието, младежта и науката".
(Изм. - ДВ, бр. 94 от 2001 г., изм. - ДВ, бр. 46 от 2003 г., изм. - ДВ, бр. 61 от 2008 г., в сила от 08.07.2008 г.)
Обща численост на персонала на Националната агенция за професионално образование и обучение - 21 щатни бройки |
Председател | 1 |
Заместник-председател | 1 |
Главен секретар | 1 |
Обща администрация | 5 |
в т.ч.: | |
отдел "Административно-правно и финансово обслужване" | 5 |
Специализирана администрация | 13 |
в т.ч.: | |
дирекция "Професионална квалификация и лицензиране" | 13 |