Потребителски нагласи към бялото саламурено сирене

27.04.2010 | 18:40
по статията работи:
Проучване на агенция "Маркет линкс", извършено по инициатива на "Фама Сердика"
Потребителски нагласи към бялото саламурено сирене
Прикачени документи

На 27 април 2010 г. беше представено количествено проучване за потребителските нагласи и консумацията у нас на бяло саламурено сирене, извършено от агенция "Маркет линкс" по инициатива на "Фама Сердика" ЕАД.

Резултатите от изследването позволяват да бъдат направени следните изводи:

Бялото сирене, предлагано на българския пазар се възприема като предимно нискокачествено (от две трети от респондентите).

Значителна част от българските потребители не са запознати със съдържанието и процеса на производство на бялото сирене, което консумират:

  • Около половината от респондентите не са запознати със съставките на сиренето, което купуват и най-вероятно са сред онези 51%, които не търсят такава информация.
  • Производството на бялото сирене също е процес, който е непознат на мнозинството от потребителите. Една трета никога не са търсили подобна информация, а други 41% - много рядко/само в отделни случаи.

Проучването показва, липса на ясни критерии за добро/висококачествено бяло сирене сред българските купувачи.

  • По-голямата част от участниците в проучването (86%) декларират удовлетвореност от качеството на сиренето, което обикновено купуват. От друга страна, около две трети от респондентите смятат, че бялото сирене на българския пазар е с ниско качество.
  • Потребителите са по-скоро неинформирани относно продукта, отколкото недоволни от него.

Пазарът на бяло сирене не се характеризира с висока лоялност към отделните марки.
Преобладаващата част от потребителите (две трети) редуват 2-3 марки и избират между тях в момента на покупка. Въпреки това, в сравнение с преди около 10 години, значимо се е увеличил делът на респондентите, който вземат под внимание коя е марката, която купуват.

Качеството на бялото сирене е основен фактор при избор на конкретна марка. Над две трети от респондентите (68%) не биха направили компромис с качеството на бялото сирене за сметка на цената му. Други 25% са склонни да дадат приоритет на цената на бялото сирене и биха пренебрегнали качеството на продукта.

Основните фактори за избор на марка бяло сирене са:

  • Продуктът да бъде направен от мляко
  • Постоянното качество на продуктите на марката
  • Да не съдържа растително масло

Основните възможни причини за смяна на марката бяло сирене са:

  • Възможността да пробват продукта – дегустация на мястото на продажбата
  • Препоръка от приятел или от продавач - консултант
  • Подробна информация относно съставките на бялото сирене

С представянето на резултатите от изследването стартира и национална инфорамционна кампания "Всичко за сиренето", инициирана от компанията за млечни продукти "Фама Сердика" ЕАД.

Пълния текст на изоводите от проучването ще откриете в прикачения файл.

 

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Резултати | Архив
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
Срещат се двама приятели. Единият пита: - Какво ще правиш в събота? - Ще ходим със сина ми в парка да пускаме хвърчило дракон да лети! А ти? - И аз имам подобна програма - ще изпращам тъщата на...
На този ден 22.11   1497 г. – Вашко да Гама достига нос Добра надежда. 1906 г. – На международна конференция в Берлин е възприето съгласие сигналът SOS да бъде международен при...