4 жалби са постъпили до този момент в Комисията за защита на потребителите (КЗП) във връзка с
новото тримесечно отчитане на тока, съобщиха оттам
за Дарик радио.
Клиентите на ЧЕЗ смятат, че в прогнозните сметки има допуснати грешки и са начислени по-високи стойности от реалните. Жалбите предстоят да бъдат изпратени в Държавната комисия за енергийно и водно
регулиране.
Във федерацията за защита на потребителите до момента са постъпили едва две жалби за високи сметки от клиентите на ЧЕЗ, съобщи председателят на федерацията Павел Кърлев.
ЧЕЗ ще възстанови парите на клиентите , които са платили повече от изразходваното след въвеждането на тримесечното отчитане на тока. Това каза за говорителят на дружеството Ясен Гуев. Според него
драстични разлики могат да се получат, само ако абонатът е нов на съответния адрес.
Всеки, който смята, че сумата е по-висока от нормалното му месечно потребление, може да отиде в някой от центровете за обслужване на клиенти на дружеството и да заяви сума, каквато смята за нормална,
обясни Гуев. По думите му има достатъчен срок, преди да започне да тече самия срок за плащане, потребителите да заявят това и да променят месечната си вноска.
Всякакви опити, които се правят да се внуши, че бъркаме в нашите база данни, за да променяме цифри за задълженията на нашите абонати, така че да приберем повече пари, не отговарят на истината. По
начина, по който сметката е одобрена от ДКЕВР не може да бъде по-голяма от средната сума, която се получава като задължение за същите три месеца на миналата година, допълни Гуев.