Враца против проект за изграждане на жп линията София - Видин

15.03.2011 | 14:27
по статията работи:
За да се скрие железния път, предвижда се да бъдат вдигнати 4-метрови шумоизолиращи бетонни стени в града
Враца против проект за изграждане на жп линията София - Видин

Предложение на Национална компания "Железопътна инфраструктура" за изграждане на високоскоростното жп трасе от София до Видин, което е част от европейския коридор № 4, предизвика остра реакция на общината във Враца.

За да се скрие железния път, който минава точно през средата на града, се предвижда да бъдат вдигнати 4-метрови шумоизолиращи бетонни стени, предаде БНТ. От общината заплашиха с граждански протести, ако транспортното министерство не коригира проекта.

По жп трасето влаковете ще се движат с висока скорост. Шумът ще е много над допустимите норми, а в непосредствена близост има жилищни блокове, детски градини и училища.

"Този вариант е изключително нечовешки, защото предвижда абсолютно ограничаване на двете части на града.", заяви Даниел Дилков - главен архитект на Враца.

В решението за изграждане на високоскоростно трасе от София до Видин се предвижда да има 35 км тунели. Вместо да се раздели града на две, от общината настояват в проекта да се включи и 4-километров тунел под Враца.

"Ние имаме предложение преминаването да стане подземно в тунел или траншея. По този начин ще се избегне разделянето на града на две части и изграждането на Берлинската стена.", заяви д-р Костадин Шахов - кмет на Враца.

От общината ще обжалват проекта в предвидения 7-дневен срок, защото от транспортното министерство не са запознали предварително хората с него и са манипулирали общественото обсъждане.

Докато хората от Враца изразяваха несъгласието си с проекта, в София се проведе обществено обсъждане за модернизация на жп линията.

Проектът Видин - София стартира с проучване и изработване на идеен план за ново трасе, което ще свързва новия мост при река Дунав със столицата. Тези дейности са финансирани със средства от предприсъединителните фондове на ИСПА. Поради сложността на терена са проектирани тунели, мостове и естакади. Трасето преминава през защитени територии, като две от тях ще трябва да бъдат заобиколени.

След завършването на идейния проект е изготвен доклад по ОВОС, който вече е одобрен от Министерството на околната среда и водите. Това служи като база за започването на обществени обсъждания на 21.02.2011 г. поетапно по места, като отправна точка е гр.Видин. За целта е назначена група от специалисти от НКЖИ и МОСВ и изпълнителя на доклада по ОВОС - АД"Поввик". Подготвен е фиш за кандидатстване по получаване на безвъзмездна помощ за изпълнение на дейностите, свързани с подготовка на проекта за строителство. Подготовката включва изготвяне на технически проекти, подготовка и изпълнение на всички дейности свързани с придобиването на земята, върху която преминава трасето, съгласувания, строителни разрешения и др.

Общата дължина на проектното трасе е 222,5 км., а прогнозната стойност на проекта е 2 680 000 000 евро. Към момента пътуването от Видин до София отнема е 5.5 ч. Основната цел е времето да бъде съкратено на 2,2 ч.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Резултати | Архив
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
Срещат се двама приятели. Единият пита: - Какво ще правиш в събота? - Ще ходим със сина ми в парка да пускаме хвърчило дракон да лети! А ти? - И аз имам подобна програма - ще изпращам тъщата на...
На този ден 23.04   181 г. пр.н.е. – В Рим е открит храмът на Венера, превърнал се в място за поклонение на куртизанките. 1348 г. – Крал Едуард III учредява Орден на жартиерата в...