Два от най-старите метровлакове бяха обновени за 11 милиона лева

28.02.2020 | 16:40
по статията работи: econ.bg
Два от най-старите руски метровлакове са модернизирани изцяло и ще бъдат пуснати до месец в експлоатация. Те са произведени през 1990 г., както и още други десет, които се движат от 1998 г. в София. Досега те са изминали към 1.4 милиона километра
Два от най-старите метровлакове бяха обновени за 11 милиона лева
Снимка: sofia.bg

Два от най-старите руски метровлакове са модернизирани изцяло и ще бъдат пуснати до месец в експлоатация. Те са произведени през 1990 г., както и още други десет, които се движат от 1998 г. в София. Досега те са изминали към 1.4 милиона километра, обяви инж. Стоян Братоев, изпълнителен директор на "Столичен метрополитен" ЕАД.

Ремонтът и обновяването на двата метровлака струва общо 5.5 милиона евро и е извършено в завода производител "Метровагонмаш" в град Митищи край Москва. Той спечели обществената поръчка на Столичната община и подписа договор през декември 2018 г., по който предстои да бъдат обновени и останалите десет.

"Тази година на два пъти ще изпратим за реновиране по три метровлака в завода производител. Заложили сме средства за това", обясни Йорданка Фандъкова при посещението си в метродепо "Обеля". С модернизирането ще се удължи годността им с още 15 години, съобщават по този повод руски медии. Те изтъкват, че всички запалими материали във вагоните са заменени с нови, в съответствие с изискванията за безопасност. Монтирани са сензори за дим и за температурата, както и информационни LED дисплеи, уточняват руснаците.

Инж. Братоев посочи, че двигателите са сменени с японските "Хитачи", които са кооперирано производство с "Метровагонмаш".

"Те са по-икономични с 20-25%, защото са асинхронни", обясни той. Цената на модернизацията на старите влакове е два пъти по-евтина от тази на новите "Сименс", които ще бъдат по новата, трета, метролиния. Обновените метровлакове нямат климатик, а са с т.нар. принудителна вентилация, която е добра според Братоев. Броят на седящите места е намален в някои вагони, където са обособени зони за инвалидни и детски колички.

"Столичният метрополитен" има общо 52 метровлака, руско производство, които обслужват първи и втори метродиаметър. Новият, трети, е с 20 влака, произведени от "Сименс", като се чакат още 10 от тях. Поръчани са и т.нар. перонни врати, които ще обезопасяват релсовия път в зоната на метростанциите. Първите врати ще бъдат монтирани на станциите "Опълченска" и "Национален стадион "В. Левски", каза Фандъкова.

През месец май ще бъде пуснат първият участък с пет станции от третата метролиния - от "Красно село" до кръстовището на бул. "Патриарх Евтимий" и ул. "Граф Игнатиев". През юли-август ще се включат още три метростанции, а до края на годината и последните четири - до "Овча купел", изреди графика инж. Братоев.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Мъж е в бара, пие и изглежда навъсен. - Какво ти е на теб? – пита барманът. - Бях женен три пъти и три пъти станах вдовец. Барманът иска да знае подробности. - Ами, първата се отрови с...
На този ден 20.12   1604 г. – отпечатан е първият екземпляр на книгата Дон Кихот от Мигел де Сервантес – първия бестселър в историята, пуснат в продажба на 16 януари 1605. 1699 г....