Мъж написа компютърна програма, която върши работата му

01.04.2013 | 13:25
по статията работи: Георги Георгиев
Служител в компания за събиране на вземания създал програма, с чиято помощ вършел месечните си задължения за 15 минути
Мъж написа компютърна програма, която върши работата му

Няма ли да е страхотно, ако можете да спрете да работите и същевременно да продължат да ви плащат за свършената работа? Изглежда, че подобен сценарий не само е възможен, но дори е бил изпълняван на практика поне веднъж. И то не чрез скатаване или прехвърляне на собствените задачи на колега, а по интелигентен начин – чрез написване на компютърна програма, която автоматично да върши работата.

В случая методът е бил приложен от служител в агенция за събиране на непогасени задължения, съобщава „Бизнес инсайдър“. Неговата работа включвали многочасово ровене „на ръка“ в базата данни на компанията за хора с неизплатени задължения. Щом ги откриел, той трябвало да им се обади и да ги придума да сменят разплащателните си планове.

За да си спести усилията, въпросният служител написал програма, която в две стъпки успявала надеждно да филтрира имената на неизрядните платци, без да изпуска нечие име. Така времето за търсене в електронните бланки на фирмата спаднало от над 1 месец до нищожните 15 минути.

Следващата стъпка била да се оптимизира процесът на обаждания към длъжниците. Поначало той бил отегчителен, трудоемък и неефективен, споделя служителят. Хората често не можели да бъдат открити или директно затваряли на позвъняванията.

За целта служителят написал друга програма, която предполагала с висока степен на точност кога е най-вероятно даден клиент да бъде открит и да се съгласи на предложения му разплащателен план. С нея броят на прозвъняванията спаднал от стотици до максимум 5-6 души на ден. Наред с това нивата на успешните предоговаряния се вдигнали значително.

Освен служителя, който се сдобил с огромно количество свободно време по време на смяната си, от цялата работа спечелила и фирмата, чието ръководство останало доволно от повишения процент на предоговорени планове.

В крайна сметка по думите на самия служител, той напуснал компанията поради неразбирателство с прекия си началник, а системата му довела до ликвидирането на няколко работни места.

Единственият човешки фактор, който при тази работа останал непроменен, бил свързан с директните телефонни обаждания, тъй като никой не обичал по телефона да му се обажда машина, особено за пари.

Тази статия ви хареса? Присъединете се към Еcon.bg и във Facebook, за да следите всичко най-интересно за икономиката, предприемачеството, кариерата, личните финанси, политиката и обществото!

Оцени статията:
5.00/2
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 05.12   1492 г. – Христофор Колумб става първият европеец, който стъпва на остров Испаньола (днес Хаити и Доминиканска република). 1848 г. – Калифорнийска златна...