През 2020 г. заявките за достъп до услугите на интернет страницата на Националния осигурителен институт (НОИ) са достигнали 13,1 милиона, докато година по-рано са били близо 12,4 милиона, което е нарастване с около 11%. Това показва анализ на НОИ за предоставените онлайн справки и административни услуги през м.г. При административните услуги на института, предоставяни по електронен път, ползваемостта се е увеличила над три пъти. С увеличение от около 7% са справките, свързани с парични обезщетения и помощи от държавното обществено осигуряване.
Електронните справки относно отпускането и изплащането на обезщетенията за безработицата регистрират най-голямо нарастване в използваемостта сред всички е-услуги на институцията. През 2019 г. електронните услуги „Справка за изплатени парични обезщетения за безработица“ и „Справка за регистрирани заявления за отпускане на парични обезщетения за безработица“ са ползвани по около 400 000 пъти, през миналата година заявките за тях достигат съответно 800 и 900 хиляди, което е повече от двойно увеличение.
За поредна година на стабилни нива остава най-популярната е-услуга на НОИ – „Справка за представени в НОИ документи и изплатени обезщетения и помощи от държавното обществено осигуряване (ДОО)“. Клиентите отново са се възползвали от нея над 5 милиона пъти. Другата популярна справка – за социално осигуряване по ЕГН, има ръст от 5% и достига до над 2,7 милиона заявки.
НОИ предоставя на своите клиенти повече от 70 електронни услуги – справки, е-услуги, административни услуги и др. Малка част от онлайн справките за осигурените лица са със свободен достъп, за основната част се изисква наличие на персонален идентификационен код (ПИК), който се издава във всяко едно от териториалните поделения в страната или по електронен път. Само през 2020 г. броят на издадените кодове за достъп до услугите на НОИ е 173 хиляди, от които издадени по електронен път 3 692 чрез стартирала от края на месец ноември м.г. услуга.