Специално за Econ.bg
-Г-н Симеонов, какви са вариантите за бъдещето на "Балкан" след като съда не призна вземанията на Зееви?
Tодор Симеонов:
-С намаляване на кредитите на "Балкан" и с излизане на оценката на активите й, направена от KPMG, реално компанията е много атрактивна за евентуални инвеститори. От тук нататък не може и дума да става за обявяването й в несъстоятелност или фалит. Особеното в случая е, че след като съда не призна вземанията на Зееви в размер на 49 млн.лв., държавата се явява мажоритарен кредитор.
-На колко са оценени активите на националния ни превозвач?
Tодор Симеонов:
-Активите на "Балкан" според KPMG възлизат на 128 млн. лева, като става въпрос само за материалните. Нематериалните активи не са изчислени, но сумата за тях варира в зависимост от метода, който ще се използва за тяхната оценка. След като стана ясен окончателния списък на кредиторите на авиокомпанията, пасивите й са 165 млн.лв., т.е. разликата между активите и пасивите й не е голяма, а това допълнително я прави привлекателна.
-Срока, в който обществеността ще разбере начина на оздравяване...
Tодор Симеонов:
-Въпрос на дни е да бъде обнародван в Държевен вестник окончателния списък на кредиторите на "Балкан" и след това ще се предложи оздравителната програма. Предполагам, че ще има някаква комисия от експерти избрани от кредиторите, която да разгледа предложените оздравителни програми и да избере най-добрата. При положение обаче, че държавата която е с 50 на сто от всички кредити, ще има решаващия глас за оздравяването й.
-Колко ще са оздравителните планове за "Балкан"?
Tодор Симеонов:
-Оздравителен план за авиокомпанията може да внесе всеки, но разбира се , ще бъде избран най-подходящия за нея. Доколкото имам информация, такъв разработва "Токуда", която иска да инвестира в националния ни превозвач, може би има и други, но аз нямам информация.
-Според Вас държавата ще търси ли инвеститор за "Балкан"?
Tодор Симеонов:
-Смятат, че държавата ще търси реален инвеститор с опит в този бранш. Не вярвам обаче този път да продаде 75% от "Балкан" и да си остави толкова малък пакет от акции в националния си превозвач и да няма някаво влияние върху нея.