"Балкан" вече е примамлив за инвеститорите

01.11.2001 | 01:00
по статията работи: econ.bg
 

Специално за Econ.bg

 

-Г-н Симеонов, какви са вариантите за бъдещето на "Балкан" след като съда не призна вземанията на Зееви?

Tодор Симеонов:

-С намаляване на кредитите на "Балкан" и с излизане на оценката на активите й, направена от KPMG, реално компанията е много атрактивна за евентуални инвеститори. От тук нататък не може и дума да става за обявяването й в несъстоятелност или фалит. Особеното в случая е, че след като съда не призна вземанията на Зееви в размер на 49 млн.лв., държавата се явява мажоритарен кредитор.

-На колко са оценени активите на националния ни превозвач?

Tодор Симеонов:

-Активите на "Балкан" според KPMG възлизат на 128 млн. лева, като става въпрос само за материалните. Нематериалните активи не са изчислени, но сумата за тях варира в зависимост от метода, който ще се използва за тяхната оценка. След като стана ясен окончателния списък на кредиторите на авиокомпанията, пасивите й са 165 млн.лв., т.е. разликата между активите и пасивите й не е голяма, а това допълнително я прави привлекателна.

-Срока, в който обществеността ще разбере начина на оздравяване...

Tодор Симеонов:

-Въпрос на дни е да бъде обнародван в Държевен вестник окончателния списък на кредиторите на "Балкан" и след това ще се предложи оздравителната програма. Предполагам, че ще има някаква комисия от експерти избрани от кредиторите, която да разгледа предложените оздравителни програми и да избере най-добрата. При положение обаче, че държавата която е с 50 на сто от всички кредити, ще има решаващия глас за оздравяването й.

-Колко ще са оздравителните планове за "Балкан"?

Tодор Симеонов:

-Оздравителен план за авиокомпанията може да внесе всеки, но разбира се , ще бъде избран най-подходящия за нея. Доколкото имам информация, такъв разработва "Токуда", която иска да инвестира в националния ни превозвач, може би има и други, но аз нямам информация.

-Според Вас държавата ще търси ли инвеститор за "Балкан"?

Tодор Симеонов:

-Смятат, че държавата ще търси реален инвеститор с опит в този бранш. Не вярвам обаче този път да продаде 75% от "Балкан" и да си остави толкова малък пакет от акции в националния си превозвач и да няма някаво влияние върху нея. 

 

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Резултати | Архив
  • Женевски конвенции
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
Мъж е в бара, пие и изглежда навъсен. - Какво ти е на теб? – пита барманът. - Бях женен три пъти и три пъти станах вдовец. Барманът иска да знае подробности. - Ами, първата се отрови с...
На този ден 20.11   284 г. – Диоклециан става римски император. 1194 г. – Палермо (Сицилия) е завладян от император Хайнрих VI. 1541 г. – Жан Калвин представя теорията си...