Специално за ECON.BG
- Г-жа Петкова, доколко световно утвърдената марка Нестле спомага за успеха ви на българския пазар?
Ани Петкова:
- Нестле София е част от глобалната компания Нестле, която е най-големият производител на храни в света. Това, разбира се, отразява на качеството и разнообразието на продуктите, които се предлагат на българския пазар. Марката Нестле сама по себе си е гаранция за качество, постигнато благодарение на работата на екип от висококвалифицирани специалисти, както в световен мащаб, така и на местно ниво. Клиентите предпочитат нашите продукти, именно защото Нестле им предлага най-високо качество и отличен вкус, съобразени с техните предпочитания.
- Какви инвестиции е направила Нестле до момента в България?
Ани Петкова:
- От 1994 г. до 2002 г. сме инвестирали повече от 15 милиона щ.д., използвани за въвеждане на нови производствени технологии, повишаване на качеството на продукцията, откриване на нови работни места и въвеждане на иновативни производствени концепции. За 2003 г. предвиждаме да инвестираме около 4.3 милиона щ.д. в нови производствени мощности, въвеждане на продукти и много други.
В края на миналата година Нестле София стартира производството на Kit Kat Chunky за българския пазар. Инвестираните средства в новата производствена линия възлизат на 4.3 милиона щ.д.
- Коя част от маркетинга е водеща за Нестле София – стоковата, комуникационната, дистрибуционната или ценовата политика?
Ани Петкова:
- Всеки елемент от маркетинговата политика има своето значение и затова ние не може да си позволим да омаловажаваме една част, за сметка на друга. Нестле София се стреми да работи с най-добрите специалисти в сферата на маркетинга и съм убедена, че нашият екип е съставен именно от такива хора. Всеки един от тях отговаря за определена група продукти и се съобразява с целевата група на продукта, неговата комуникация, ценова и дистрибуторска политика. Не на последно място, продуктите ни са съобразени със спецификите на местния пазар и предпочитанията на българския потребител.
- Кои са най-продаваните ви продукти?
Ани Петкова:
- По последни наши изчисления най-продаваните продукти за 2002 г. са с търговската марка Мура, LZ, Nestle Classic, Maggi и Nescafe. Новият продукт Kit Kat Chunky също се радва на завиден успех на българския пазар.
- Български суровини ли използвате или вносни?
Ани Петкова:
- Използваме както вносни, така и български суровини. Тяхното качеството е от голямо значение, тъй като от това зависи и качеството на самите продукти на Нестле, а Нестле изключително много държи на висококачествения продукт. Това проличава и от мотото на компанията "Добра храна, добър живот" и ние винаги се стремим да се придържаме към тази максима.
- Как гарантирате качеството на продуктите?
Ани Петкова:
- Гаранция за качеството и отличния вкус на продуктите с марката Нестле е традицията в производството и технологиите, развивани и усъвършенствани през годините на пазарно лидерство в световен мащаб. Тази традиция е основополагащата и при продуктите на Нестле София, за чието производство имат грижата висококвалифицирани специалисти в областта на хранително-вкусовата промишленост.
Както вече казах, суровините, използвани при производството на нашите продукти, също имат значение за качеството. Голямо внимание се обръща и на постоянния качествен контрол, санитарно-хигиенните условия на работа във фабриката и при складиране и дистрибутиране на продукцията. Компанията е безкомпромисна в това отношение и досега не сме имали проблеми от подобно естество.
Основният принцип на Нестле е клиентите ни да получават най-доброто и целта ни е винаги да им го предоставяме.
Както вече казах, суровините, използвани при производството на нашите продукти, също имат значение за качеството. Голямо внимание се обръща и на постоянния качествен контрол, санитарно-хигиенните условия на работа във фабриката и при складиране и дистрибутиране на продукцията. Компанията е безкомпромисна в това отношение и досега не сме имали проблеми от подобно естество.
Основният принцип на Нестле е клиентите ни да получават най-доброто и целта ни е винаги да им го предоставяме.