"Произведено в България" вече успя да се наложи на пазара като качествена стока на достъпна цена

03.12.2002 | 01:00
по статията работи: econ.bg
 

Специално за Econ.bg

 

- Г-жо Чавдарова, успешно ли е изложението "Произведено в България" тази година?

Йорданка Чавдарова:

- Националното търговско изложение и тази есен, като всяка година, се организира от Съюз "Произведено в България", НДК, БТПП и Бизнес център – България и заемаше 7-те етажа на НДК. Първите години започнахме със 120 –130 фирми, а тази година броят на участниците надхвърли 500 фирми. В тази връзка, смятаме, че изложението е успешно. Всички тези фирми идват с нови продукти, готвили са се дълго врем за доброто си представяне пред потребителите. Посещението беше много голямо - над 220 000 човека.

- Какви са ползите за участниците и за потребителите от изложението?

Йорданка Чавдарова:

- Целта на изложбата е да представи постиженията на българските производители, да съдейства за установяване на търговски контакти, да запознае широката публика с качеството на българските стоки, за да защити мотото "Изберете българското!" Изложението се радва на голяма популярност сред потребителите, търговците на едро и самите производители.

Бяхме предвидили и програма от семинари на актуални теми и лекции, бизнес срещи, теории на управление, безплатна информация, както и дегустации и презентации на участващите фирми. Лекциите представиха най-новата информация в областта на бизнеса, производството, рекламата и целяха да обучат персонала, да подобрят управлението на фирмите, да повишат качеството на предлаганите стоки и услуги, да разнообразят методите за тяхното презентиране и предлагане. От полза за българския производител беше представянето на кредитната политика за насърчаване на малките и средни предприятия на няколко банки, както и салона "Промишленост и новаторство".

По отношение на потребителското търсене, бих казала, че хората са станали по-взискателни и по-трудно харчат парите си. Потребителите вече обмислят внимателно покупките си и в това отношение нашето изложение им помага много, поради факта, че много фирми от различни области са концентрирани на едно място и има база за сравнение. От друга страна, самите фирми виждат до какво ниво са стигнали, като се сравняват с конкуренцията. Разбира се, изложението е място за директни продажби, голям оборот и връзки с търговци на едро.

- Как оценявате маркетинга на българските фирми?

Йорданка Чавдарова:

- Съдейки от наблюденията си, не бих могла да кажа, че българските фирми имат стабилен маркетинг. Те разчитат по-скоро на интуиция, на изложения. Малко са фирмите, които имат цели маркетингови отдели и стратегия в маркетинга.

- Какви асоциации буди у потребителя етикета "Произведено в България", според Вас?

Йорданка Чавдарова:

- "Произведено в България" вече успя да се наложи на пазара като качествена стока на достъпна цена. Очакванията на потребителя са именно за определено ниво на качеството на приемлива цена. Това, че вече се внасят нелегално стоки от Турция, на които се слага етикет "произведено в Пловдив" е комплимент за нашето производство.

- Могат ли да се обобщят основните пречки пред българския производител?

Йорданка Чавдарова:

- На българския производител липсват преди всичко оборотни средства. Производителите работят трудно с банките, които поставят високи изисквания. Липсват средства и възможности за инвестиции в нови машини и съоръжения, тъй като по сега действащите закони, това не се признава за разход. Липсва и информация за световните тенденции. За българските фирми е много трудно да влязат в европейските норми и стандарти, защото болшинството от тях действат по инерция и традиция. В Европа, обаче, се поставят по-високи изисквания и за нас все още е трудно да отговорим на техните стандарти. Друг проблем са количествата. В България обемите са малки. Имали сме случай търговски вериги да предлагат оферти, които ние не можем да покрием. Всичко опира до финансови възможности.

 

- На българския производител липсват преди всичко оборотни средства. Производителите работят трудно с банките, които поставят високи изисквания. Липсват средства и възможности за инвестиции в нови машини и съоръжения, тъй като по сега действащите закони, това не се признава за разход. Липсва и информация за световните тенденции. За българските фирми е много трудно да влязат в европейските норми и стандарти, защото болшинството от тях действат по инерция и традиция. В Европа, обаче, се поставят по-високи изисквания и за нас все още е трудно да отговорим на техните стандарти. Друг проблем са количествата. В България обемите са малки. Имали сме случай търговски вериги да предлагат оферти, които ние не можем да покрием. Всичко опира до финансови възможности.

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Мъж е в бара, пие и изглежда навъсен. - Какво ти е на теб? – пита барманът. - Бях женен три пъти и три пъти станах вдовец. Барманът иска да знае подробности. - Ами, първата се отрови с...
На този ден 20.12   1604 г. – отпечатан е първият екземпляр на книгата Дон Кихот от Мигел де Сервантес – първия бестселър в историята, пуснат в продажба на 16 януари 1605. 1699 г....