10 млн. лева ще бъдат инвестирани в столичния аеропорт до края на годината

08.05.2002 | 01:00
по статията работи: econ.bg

 

Специално за Econ.bg

 

- Господин Пашкунов, каква е печалбата на столичното летище за миналата година и каква част от тези средства ще бъдат заделяни за инвестиции?

Стоил Пашкунов:

- За миналата година имаме 6 млн. долара чиста печалба след облагане с данъци, плащане на осигуровки и дори премии на служителите. За тази година до момента имаме със 7% преизпълнение, но за съжаление очаквам негативен ефект от две обстоятелства - затварянето на най-продаваните стоки на безмитния магазин - цигарите и алкохола, заради липсата на бандероли. Другото е четирикратното повишение на цените на застраховката за летищни оператори "ARIEL". Това е застраховката, която всяко летище по света е задължено да прави и да презастрахова в Лондон. Цените се повишиха след миналогодишното трагично събитие в САЩ. Разбира се, не е сума, която непременно ще ни събори финансово, но е неприятно.

- Има ли някакво увеличение на пътникопотока през летище "София"?

Стоил Пашкунов:

- Бележи се леко увеличение на броя на пътниците. Но каквито и сравнения да се правят за началото на годината, те ще бъдат малко некоректни, защото знаете, че на 14 февруари миналата година "Балкан" спря да лети, а той формира голяма част от пътникопотока.

- Има ли специална инвестиционна програма за тази година?

Стоил Пашкунов:

- Има две части на тази инвестиционна програма - едната е програмата, която подлежи на одобрение от Гражданската въздухоплавателна администрация и засяга дейностите, които осигуряват сигурността на полетите. Грубо казано това са нещата, които виждате по пистата.

Другата част са допълнителните дейности, от които летището печели като търговец. Типичен пример за такава инвестиция е откритият в петък салон за чакащи пътници от бизнес-класа. В него вложихме 120 000 долара.

Като цяло за 2002 година сме предвидили около 10 млн. лева инвестиции, макар че не знам дали цялата сума ще бъде одобрена. Още повече, че част от дейностите по тази програма трябва да се изпълняват по силата на Закона за обществените поръчки, а това може да намали цените на някои доставки и дейности и да се освободят средства за нещо друго. Но пък и сегашната процедура дава възможност недоволният да обжалва решението и така да се блокира дейността.

- Ще има ли нови ремонти или нови дейности до края на тази година?

Стоил Пашкунов:

- Предстои малко озеленяване и закупуването на техника, която ще ни трябва и за новото летище. Има и някои козметични промени, за които не си струва да говорим. Бях потресен например в началото, когато разбрах, че въпреки хубавия ремонт на залата за излитащи пътници, на вратите няма топлинни въздушни завеси за през зимата. Сега ще трябва да ги купуваме.

- Кога трябва да бъде сключен договора с фирмата, спечелила конкурса за таксиметрово обслужване на минаващите през летище "София"?

Стоил Пашкунов:

- На този конкурс се явиха само две фирми - "Такси С Експрес" и "О'кей Супертранс". Избрахме "О'кей Супертранс", тъй като тя предложи редовните си тарифи, с които работи и в града. Фирмата ще разполага с пет постоянни места пред залата за пристигащи пътници и с офис вътре в залата.

Разисквахме въпроса за подписването на договора, но засега ще се въздържа от коментари, защото е свързано с охрана на колите и водачите им, а и на пътниците, които ще ги ползват. Трябва да намерим начин пътниците да бъдат информирани, че само ако пътуват с посочената фирма няма да бъдат "обрани" от таксита с ненормални тарифи и летището дава гаранции за това. Между другото, "О'кей Супертранс" ще поддържа постоянна радиовръзка с летищните власти, а имаме и обещанието, че първите 10 водачи ще знаят английски.

 

- На този конкурс се явиха само две фирми - "Такси С Експрес" и "О'кей Супертранс". Избрахме "О'кей Супертранс", тъй като тя предложи редовните си тарифи, с които работи и в града. Фирмата ще разполага с пет постоянни места пред залата за пристигащи пътници и с офис вътре в залата.

Разисквахме въпроса за подписването на договора, но засега ще се въздържа от коментари, защото е свързано с охрана на колите и водачите им, а и на пътниците, които ще ги ползват. Трябва да намерим начин пътниците да бъдат информирани, че само ако пътуват с посочената фирма няма да бъдат "обрани" от таксита с ненормални тарифи и летището дава гаранции за това. Между другото, "О'кей Супертранс" ще поддържа постоянна радиовръзка с летищните власти, а имаме и обещанието, че първите 10 водачи ще знаят английски.

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Събеседване: - Защо искате да работите при нас? - Аз съм счетоводител, с 20 години стаж, както и голям опит! - Колко преви 2+2? - А колко трябва да прави? - Кога ви е удобно да започнете?
На този ден 06.11   1315 г. – Данте Алигиери (на портрета) е осъден на доживотно изгнание от Флоренция, а ако се върне е заплашен от изгаряне на клада. 1521 г. – Фернандо Магелан...