Austrian Airlines с интерес към България Ер

04.10.2005 | 01:00
по статията работи: econ.bg
Чака да бъдат обявени условията по приватизацията на нашия въздушен превозвач

 

Austrian Airlines Group /Австрийски аеролинии/ стартират въздушната си дейност на 31 март 1958 г. по маршрута Виена-Лондон. Lauda Air започват да летят през 1979 г. с чартърни полети. На 1 април 1980 г. Tyrolean Airways осъществяват първия си полет от Инсбрук до Виена и Цюрих. Днес Austrian Airlines, в чийто състав са Austrian, Austrian Аrrows и Lauda Air, летят до 122 дестинации в 64 страни на 5 континента. Компанията е член в глобалното сдружение Star Alliance и е нейният представител, който е специализиран в обслужване на източноевропейските маршрути. Austrian Airlines е въздушният превозвач с най-много полети в Централна и Източна Европа - 38 дестинации, като техният брой се увеличава непрекъснато. Тя предлага и много удобни свързващи полети в региона. Независимо дали от Виена или от някое световно летище, полетите са така хармонизирани, че осигуряват комфортно пристигане до всяка от 38-те дестинации. До 8, включително София, може да се отиде и върне дори в рамките на един ден.

Господин Маланик, Austrian Airlines вече лети до две дестинации в България - София и Варна. Доколко те са печеливши за вас?

Петер Маланик:

И двете дестинации са много интересни за Austrian Airlines, и двете са печеливши. Ако не е така, просто няма да ги обслужваме. Доволни сме особено много от полетите до Варна - маршрут, по който летим от пролетта и който се развива много бързо. Винаги трябва да се има предвид още един аспект, когато говорим за атрактивност и печалба от даден маршрут. Това, което ни привлича, не е единствено самата дестинация Варна, а и трансферният трафик, който превозваме до нея. Много пътници, 60-65% от пасажерите до Варна, летят с нас от различни градове на Европа първо до Виена и след това до българския град. Те избират да летят именно с Austrian Airlines от Париж, Франкфурт и други градове, защото обслужваме дестинацията Варна. Ако не летяхме до Варна, просто нямаше да ги имаме на борда на нашите самолети, които летят от големите европейски градове до Виена.

Йоханeс Даворас:

Варна е прекрасен пример за добра дестинация. Само седмица, след като стартираха полетите по маршрута Виена-Варна, търсенето бе голямо и натовареността на самолетите бе 70-80%.

Проявява ли интерес вашата компания към покупка на България Ер?

Петер Маланик:

Подхождаме много внимателно към инвестиционните възможности, когато възникват такива. Поглеждаме към България Ер, но Austrian Airlines не е типична инвестиционна компания. Нямаме за цел да се разрастваме чрез придобиване на други превозвачи, но се оглеждаме за добри възможности.

Йоханeс Даворас:

Все пак проявяваме интерес към България Ер, защото е интересна компания. Тъй като засега не са известни приватизационните условия, изчакваме момента, когато те ще станат ясни. Тогава ще ги оценим и ще решим доколко българският превозвач е примамлива опция за Austrian Airlines. Трябва да знаем какъв дял от компанията ще се предложи за продажба. Поддържаме добри контакти с Министерството на икономиката и следим процеса около раздържавяването на България Ер.

Господин Маланик, предвижда ли компанията ви да увеличи отново таксата гориво, която пътниците плащат заедно с цената на билета, заради високите цени на самолетното гориво?

Петер Маланик:

Не е изключено. Делът на разходите за керосин, съотнесени към общите на световните авиопревозвачи, в това число и на австрийския, е доста голям. Ще задържим цените доколкото можем, но има граница, над която това ще е невъзможно. Просто ще наблюдаваме внимателно пазара и ще решаваме как да действаме.

на вниманието на бизнеспътниците

В бизнесцентър на Виенското летище бизнесмените имат възможност да подготвят следващата си делова среща или да изпратят имейл, преди да напуснат летището. На тяхно разположение са факс, телефони с кредитна карта, компютри, Интернет, принтери, копирни машини и др. Предлага се и принтер за разпечатки, който може да бъде ползван от участници в системата за пътуване Miles&More, които желаят да проверят текущото състояние на изминатото от тях разстояние. Бизнесзала Плаза се намира в зоната, носеща същото име, където са съсредоточени многобройните търговски обекти. Там бизнесмените могат да получат помощ и информация за схемата на полета, свързващите полети, разписанията и пр. Предлагат се и услуги по регистрацията на пътници, чийто багаж вече е бил проверен

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
Срещат се двама приятели. Единият пита: - Какво ще правиш в събота? - Ще ходим със сина ми в парка да пускаме хвърчило дракон да лети! А ти? - И аз имам подобна програма - ще изпращам тъщата на...
На този ден 01.07   69 г. – Веспасиан е издигнат за император на Римската империя от легионите. 1097 г. – Битка при Дорилеон: Кръстоносците водени от принц Боемунд I Антиохийски...