Kолкото и да са способни мениджърите, те не могат да свършат всичко сами!

01.04.2002 | 01:00
по статията работи: econ.bg
 

Специално за Econ.bg.

 

- Г-н Еърст, в какви направления се развива дейността на Ню Ай в момента и какви са бъдещите планове за нейното разширяване?

Джон Еърст:

- Както и при останалите компании, дейността ни се развива в направления, определени от нуждите на клиентите. Ние сме компания, която при развитието си се ръководи главно от изискванията на клиентите, а не от фактори като производството или пък политиката. Проблемите на нашите клиенти са доста идентични. Техните фирми се нуждаят от реорганизация в две основни области – управлението на човешките ресурси и финансовата структура. Така че, мога да твърдя, че тенденциите в развитието на нашата фирма се определят от настоящите и бъдещите ни клиенти. Около 50-60% от нашите клиенти в момента са чуждестранни инвеститори, останалите са български компании. Също така нашата компания взема участие в много проекти на ЕС по програмата ФАР.

В бъдеще ще се стремим да разширим нашата организация и да повишим ефективността на дейността си.

- Да си лидер на пазара изисква максимална ефективност в използването на ресурсите. Какво е решението, което вие прилагате в Ню Ай и предлагате на вашите клиенти, за да се осигури ефективно управление на човешките ресурси на фирмата?

Джон Еърст:

- Това е един доста сложен въпрос. Същността на проблема е в изграждането на екипна структура в организацията и използването на получилия широка известност подход на франчайзинга. Процесът на подбор на персонала в нашата фирма е доста сериозен и продължителен. Като цяло служителите ни са хора, които се стремят да вникнат в същността на проблема и да го разрешат по възможно най-добрия начин. Те притежават определени умения още, когато постъпват на работа при нас. Чрез програмите ни за обучение ние съумяваме да доразвием техните качества и способности. Това става за период от около 1-2 години, след чието изтичане те вече са готови да анализират проблемите и на другите фирми и да откриват ефективни начини за разрешаването им. Поради това ние даваме възможност на нашите служители да участват при разрешаването на проблемите, да изказват свободно мнението си, да вземат самостоятелни решения. Това е методът на работа, който ние прилагаме в нашата компания и ние горещо го препоръчаме на всички наши клиенти. Девизът ни е "Колкото и да са способни мениджърите, те не могат да свършат всичко сами!". Ако цялата работа стига чак до върха на пирамидата, тя се блокира. Затова пък ако работата се спуска надолу към изпълнителския персонал, тя се разпределя сред много хора, които могат да се справят със задълженията си.

- Какви системи за обучение и мотивация на персонала прилагате в Ню Ай?

Джон Еърст:

- Мотивацията на персонала е една много интересна тема. Парите със сигурност не са факторът, който определя доколко интересна е работата. Поради това нашите служители работят, за да изпълняват задачи, които са им интересни, задачи, с които те искат да се занимават. По принцип ние не изискваме от нашите служители да работят допълнително или да остават в офиса до късно през нощта, но понякога, когато трябва да се спазят определени срокове, ние виждаме, че хората остават на работа по свое собствено желание, за да изпълнят задълженията си. От друга страна, в нашата фирма не отправяме заплахи от сорта на "Трябва да сте тук точно в 9 сутринта, защото иначе ще бъдете дисциплинарно наказани." В нашата фирма реплики от този вид няма да чуете, защото нашите служители са професионалисти и ние знаем, че можем да разчитаме на тях. И така при нас основният мотивационен фактор е самостоятелността, която персоналът ни получава при изпълнението на задълженията си. Друг фактор за мотивиране на персонала е обучението, което ние осигуряваме на служителите си. Нашите програми не са винаги под формата на лекции, въпреки че използваме и този метод. Преди всичко ние изпращаме членовете на персонала на множество международни конференции, където те могат да общуват със свои чуждестранни колеги. Но някои от работещите при нас хора са най-добре обучените в България, затова лекциите тук нямат ефект, те не могат да доведат до повишаване на квалификацията на съответните служители. За тях работата е интересна, тъй като ние през цялото време се стремим да им организираме срещи с чуждестранни професионалисти, които им помагат в усвояването на нови методи на работа, дават им нови идеи, които биха могли да намерят приложение при разрешаването на идентични проблеми в България.

- До каква степен, според вас, интернет и базираните на интернет решения могат да подпомогнат пазара на труда и управлението на човешките ресурси?

Джон Еърст:

- Това отново е един въпрос, който изисква твърде обширен отговор. Аз започнах да прилагам мултимедийното обучение и да разработвам пакети за мултимедийно обучение преди около 20 години. Сега точно такива пакети се разпространяват чрез интернет. Интернет е още един инструмент, който може да бъде приложен от мениджърите в областта на човешките ресурси при обучението на персонала. Той е стъпка към усъвършенстването на прилаганите в тази сфера технологии. Аз съм страстен привърженик на съвременните технологии и новаторството като цяло.

 

- Мотивацията на персонала е една много интересна тема. Парите със сигурност не са факторът, който определя доколко интересна е работата. Поради това нашите служители работят, за да изпълняват задачи, които са им интересни, задачи, с които те искат да се занимават. По принцип ние не изискваме от нашите служители да работят допълнително или да остават в офиса до късно през нощта, но понякога, когато трябва да се спазят определени срокове, ние виждаме, че хората остават на работа по свое собствено желание, за да изпълнят задълженията си. От друга страна, в нашата фирма не отправяме заплахи от сорта на "Трябва да сте тук точно в 9 сутринта, защото иначе ще бъдете дисциплинарно наказани." В нашата фирма реплики от този вид няма да чуете, защото нашите служители са професионалисти и ние знаем, че можем да разчитаме на тях. И така при нас основният мотивационен фактор е самостоятелността, която персоналът ни получава при изпълнението на задълженията си. Друг фактор за мотивиране на персонала е обучението, което ние осигуряваме на служителите си. Нашите програми не са винаги под формата на лекции, въпреки че използваме и този метод. Преди всичко ние изпращаме членовете на персонала на множество международни конференции, където те могат да общуват със свои чуждестранни колеги. Но някои от работещите при нас хора са най-добре обучените в България, затова лекциите тук нямат ефект, те не могат да доведат до повишаване на квалификацията на съответните служители. За тях работата е интересна, тъй като ние през цялото време се стремим да им организираме срещи с чуждестранни професионалисти, които им помагат в усвояването на нови методи на работа, дават им нови идеи, които биха могли да намерят приложение при разрешаването на идентични проблеми в България.

- До каква степен, според вас, интернет и базираните на интернет решения могат да подпомогнат пазара на труда и управлението на човешките ресурси?

Джон Еърст:

- Това отново е един въпрос, който изисква твърде обширен отговор. Аз започнах да прилагам мултимедийното обучение и да разработвам пакети за мултимедийно обучение преди около 20 години. Сега точно такива пакети се разпространяват чрез интернет. Интернет е още един инструмент, който може да бъде приложен от мениджърите в областта на човешките ресурси при обучението на персонала. Той е стъпка към усъвършенстването на прилаганите в тази сфера технологии. Аз съм страстен привърженик на съвременните технологии и новаторството като цяло.

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Събеседване: - Защо искате да работите при нас? - Аз съм счетоводител, с 20 години стаж, както и голям опит! - Колко преви 2+2? - А колко трябва да прави? - Кога ви е удобно да започнете?
На този ден 04.10   771 г. – След смъртта на брат си Карломан, Карл Велики става единствен владетел на Франкската държава. 1366 г. – Започва антитурският (по-късно и...