Rila Solutions насочва своята работа към широк кръг от клиенти

15.01.2002 | 01:00
по статията работи: econ.bg

 

 

Специално за Econ.bg

 

- Г-н Илиев, как протече работата ви по проекта за създаване на единен център за повреди на софийските телефони?

Мирослав Илиев:

- Rila Solutions е разработвала програми за подобни центрове и за нас не беше трудно да решим отново да работим по подобен проект. Работата ни по него премина през няколко етапа. В началото се оказа, че имаме известни различия със Софийски телефонни и телеграфни съобщения (СТТС) относно разбиранията ни за кол-център, които обаче в последствие синхронизирахме. Този център се оказа една малка част от общата функционалност за системата. СТТС бяха подготвили един проект, който управлява всички процеси в рамките на поделението, обхващайки цялостната дейност по предоставяне на услугите. Това, обаче, се отдалечаваше от реалната представа за кол-център. Ние, като една професионална фирма, поискахме СТТС формално да определят техните изисквания. Така че този проект създаде условия те да изчистят модела и идеята си за подобен център. След като получихме една цялостна визия за това, което те искат да направят, нещата тръгнаха много гладко, защото те наистина са добри професионалисти и познават своята работа много добре. Както се вижда резултатът от нашата работа е повече от насърчителен.

- Какво представлява самият информационен продукт, разработен от Rila Solutions?

Мирослав Илиев:

- Това е една информационна система, която събира и предоставя информация за цялостната дейност на поделението, обхващайки целият процес на извършване на услугата. В нея се регистрират всички ползватели на услугата, всички ресурси, които поделението има, моделира се използването на тези ресурси, в съответствие с услугите, които се предоставят. Когато постъпват заявки за създаване на нови услуги на базата на този модел, се проверява възможността за такова изграждане, а това дава информация за необходимите разширения на ресурсите с цел да се предоставят повече услуги.Системата дава възможност за анализиране на въведената информацията. Ние сме включили възможност за стандартни справки. Репортинг системата е разработена изцяло със съдействието на ИТ специалистите на компанията. Затова мога да кажа, че системата е много гъвкава по отношение на информацията, която може да бъде обработвана.

- Какви предимства има информационният продукт на Rila Solutions пред съществуващи такива?

Мирослав Илиев:

- Мога да ви кажа, че в момента не съществува информационна система, която да управлява такъв огромен диапазон от техника. По тази причина БТК искаше да създаде свои собствен продукт, който да им даде възможност гъвкаво да предоставят услугите си. В този смисъл не можем да говорим за сравняване на подобни информационни системи. Нашият продукт е уникален по своята същност.

- Какви средства бяха необходими за реализирането на продукта?

Мирослав Илиев:

- Продуктът беше реализиран с изключително нисък бюджет. Средствата, необходими за  изграждане на цялата система беше по – малък, отколкото е стойността на апаратурата, върху която се реализират аналогични системи, включително и в България. Целият проект беше изграден изключително бързо, с изключително малко средства от абсолютни професионалисти. Вторият факт, върху който искам да обърна внимание е това, че системата даде резултати още в началото на своето внедряване. Пример за това е времето за отстраняване на повреда – то бе намалено до 3 пъти, с което се спестяват големи суми. Другото голямо постижение може е, че стандартният цикъл от 10 дни, установен до момента за откриване на нов телефонен пост, вече е намален до 10 минути.

- Кои са останалите проекти, по които приключихте своята работа през изминалата година?

Мирослав Илиев:

- Може би най-интересният проект за миналата година беше проектът за виртуална банка, който вече се използва от европейски банки. Ние направихме този проект съвместно с фирмата "Intuit", която е водеща американска фирма, предоставяща подобни услуги в Америка.

- Какви са проектите, върху които Rila Solutions работи в момента?

Мирослав Илиев:

- Най-новият проект, който започнахме преди един месец, е свързан с управление на предоставянето на кредити на студенти в Америка. В Америка ежегодно се използват около 400 млн. долара за образование. Тази система е необходима за предоставянето на заеми за обучение в американски университети. Citibank основно работи по такива проекти. Проектът, които разработваме, също е финансиран от Citibank. Той дава възможност на чуждестранни студенти да получат заеми от Американски банки, за да учат в Американски учебни заведения. Това е една много голяма информационна система, чиито първи етап ще бъде пуснат на 29 януари тази година. Тя ще даде възможност на студенти от цял свят през интернет да кандидатстват за отпускане на заеми за обучение в американски учебни заведения. В тази система са включени всички участници в процеса по отпускане на заем за обучение – банкерите, които предоставят парите, университетите, чиито брой е над 200, тези, които гарантират заемите. Rila Solutions разработва изцяло тази система.

- Какви са вашите планове за проектите, които ще разработвате през тази година?

Мирослав Илиев:

- В момента кръгът на нашите бъдещи клиенти включва фирми като Мобиком, SAP, Closing Base – една от най-големите агенции за предоставяне на недвижима собственост в Америка. С Мобиком започваме работа още през този месец за създаване на билинг система за техните услуги – проект, който спечелихме с конкурс през миналата година. За SAP - Америка правим информационна система за  ично-фирмена организация, а за Closing Base правим цялостната система за продаваме на недвижима собственост, включително с CAD система за проектиране и предоставяне на вътрешен дизайн.

 

- Продуктът беше реализиран с изключително нисък бюджет. Средствата, необходими за  изграждане на цялата система беше по – малък, отколкото е стойността на апаратурата, върху която се реализират аналогични системи, включително и в България. Целият проект беше изграден изключително бързо, с изключително малко средства от абсолютни професионалисти. Вторият факт, върху който искам да обърна внимание е това, че системата даде резултати още в началото на своето внедряване. Пример за това е времето за отстраняване на повреда – то бе намалено до 3 пъти, с което се спестяват големи суми. Другото голямо постижение може е, че стандартният цикъл от 10 дни, установен до момента за откриване на нов телефонен пост, вече е намален до 10 минути.

- Кои са останалите проекти, по които приключихте своята работа през изминалата година?

Мирослав Илиев:

- Може би най-интересният проект за миналата година беше проектът за виртуална банка, който вече се използва от европейски банки. Ние направихме този проект съвместно с фирмата "Intuit", която е водеща американска фирма, предоставяща подобни услуги в Америка.

- Какви са проектите, върху които Rila Solutions работи в момента?

Мирослав Илиев:

- Най-новият проект, който започнахме преди един месец, е свързан с управление на предоставянето на кредити на студенти в Америка. В Америка ежегодно се използват около 400 млн. долара за образование. Тази система е необходима за предоставянето на заеми за обучение в американски университети. Citibank основно работи по такива проекти. Проектът, които разработваме, също е финансиран от Citibank. Той дава възможност на чуждестранни студенти да получат заеми от Американски банки, за да учат в Американски учебни заведения. Това е една много голяма информационна система, чиито първи етап ще бъде пуснат на 29 януари тази година. Тя ще даде възможност на студенти от цял свят през интернет да кандидатстват за отпускане на заеми за обучение в американски учебни заведения. В тази система са включени всички участници в процеса по отпускане на заем за обучение – банкерите, които предоставят парите, университетите, чиито брой е над 200, тези, които гарантират заемите. Rila Solutions разработва изцяло тази система.

- Какви са вашите планове за проектите, които ще разработвате през тази година?

Мирослав Илиев:

- В момента кръгът на нашите бъдещи клиенти включва фирми като Мобиком, SAP, Closing Base – една от най-големите агенции за предоставяне на недвижима собственост в Америка. С Мобиком започваме работа още през този месец за създаване на билинг система за техните услуги – проект, който спечелихме с конкурс през миналата година. За SAP - Америка правим информационна система за  ично-фирмена организация, а за Closing Base правим цялостната система за продаваме на недвижима собственост, включително с CAD система за проектиране и предоставяне на вътрешен дизайн.

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Събеседване: - Защо искате да работите при нас? - Аз съм счетоводител, с 20 години стаж, както и голям опит! - Колко преви 2+2? - А колко трябва да прави? - Кога ви е удобно да започнете?
На този ден 27.09   1529 г. – Започва Обсадата на Виена, след като Сюлейман I напада града. 1540 г. – Папа Павел III узаконява, създадения шест години по-рано от Игнаций Лойола,...