Агенция за насърчаване на търговията – полезен инструмент за българския износител

17.01.2003 | 01:00
по статията работи: econ.bg
 

Специално за Econ.bg

 

- Г-жо Шишкова, как бихте представили основните резултати от работата на Агенцията за насърчаване на търговията за изминалата година?

Таня Шишкова:

-   Ще илюстрирам дейността на АНТ през изтеклата година  с някои конкретни данни: 14 организирани национални участия в международни изложения, в които са се включили над 120 български фирми, 22 организирани бизнес мисии  с над 330 участвали български компании, три информационни щанда на национално равнище, разпространена информация за 1012 международни панаири и 314 международни търгове. Обработили сме и сме предоставили информация относно над 2000 фирмени запитвания. Подписани са  споразумения за сътрудничество между АНТ и IRAN EXPORT PROMOTION, CZEH TRADE, KOTRA, KITA, SARIO, Институт за МСП - Белград, подготвили сме за подписване споразумения за сътрудничество с: CCPIT - Китайски съвет за насърчаване на търговията, ICE - Италиански институт за външна търговия, MNCCI - Монголска търговско-промишлена палата.

- Имате ли информация за българските фирми, които са разширили дейността си или са намерили бизнес партньори в чужбина, с помощта на АНТ?

Таня Шишкова:

- От българските фирми, участвали през изтеклата година в международни изложения и панаири, организирани от АНТ, 98% са подали обратна информация. 70% от тях са декларирали осъществени сделки или сключени договори с контрагенти, с които първоначален контакт са установили на изложения организирани от АНТ. На реализираните от АНТ бизнес мисии и бизнес форуми над 1050 български фирми са имали възможност да осъществят директен контакт и да проведат делови срещи с чужди фирми, заинтересовани от дейността им. Резултатите от подобни участия се изразяват не само в сключени в краткосрочен план сделки. Запознаването на представителите на българския бизнес с най-новите световни тенденции и с предлаганите от конкурентните фирми стоки позволява разработването на конкурентноспособни продукти и оптимизиране на възможностите за навлизане на международните пазари.

- Кои са основните пречки пред българските износители?

Таня Шишкова:

- Сред основните проблеми, стоящи пред българския износител, са различията в стандартите за качество и трудностите при сертификацията на определена продукция, както и, според самите фирми, трудният достъп до финансови ресурси. В помощ за българските компании при опознаването и ориентацията им на международните пазари, от началото на настоящата 2003г. Агенцията за насърчаване на търговията стартира изготвянето на пазарни анализи по групи стоки за външни пазари. Този продукт би могъл да е изключително полезен при вземането на решение за навлизане на даден пазар или разширяване на пазарно присъствие.

- Успявате ли да осъществявате ефективно сътрудничество с българските фирми и браншови организации? Бихте ли посочили основните средства на АНТ в насърчаването на българския износ?

Таня Шишкова:

- Българските фирми могат да разчитат на бърз, лесен и безплатен достъп до разработваната от експертите на АНТ, специализирана външнотърговска информация. Отворени сме към сътрудничество с всички представители на българското бизнес пространство, както и на браншовите организации. Прилагаме диференцирани подходи към компаниите, които вече изнасят и се стремят да разширят присъствието си на даден пазар и към тези, които инициират износната си дейност. Съдействието на Агенцията за насърчаване на търговията съпътства този процес от избора на конкретен пазар до идентификацията на най-подходящия бизнес контрагент.

Функцията на АНТ е да подпомага българските износители основно чрез нефинансови средства. Te включват широка гама от специализирани услуги, като: външнотърговски проучвания и консултации, маркетингови анализи, фирмена и ценова информация, международно сътрудничество, реализация на международни проекти, бизнес курсове и семинари, бизнес мисии и реклама. АНТ промотира българския бизнес и чрез организиране на национални участия в международни изложения и специализирани панаири, като същевременно поема разноските по наемането на изложбена площ и конструкция.

- Какви са плановете и целите на Агенцията за насърчаване на търговията за 2003 г.?

Таня Шишкова:

- През 2003г. ще продължим и ще доразвием функциите си на институция, оказваща помощ и съдействие на българските фирми за по-ефективна реализация и разширяване на износната им дейност. Стремежът ни е да съдействаме оптимално за постигането на трайно присъствие на международните пазари от страна на българските фирми от ключови сектори на икономиката, като индустриални технологии и машиностроене, хранително-вкусова промишленост, козметика и парфюмерия, информационни технологии и други. Амбицията ни е да удвоим организираните от АНТ участия в международни изложения и бизнес мисии.

Отдаваме голяма важност на възложената на АНТ от Министерство на икономиката, роля на координатор в изготвянето на Национална стратегия за износа. В съдействие с Японската агенция за международно сътрудничество организирахме на 10 януари, Българо-японски икономически форум, който се проведе в Бизнес център "Електроимпекс", София. Подготвяме българо-руски бизнес форум, който ще се проведе в рамките на Осмото заседание на междуправителствената комисия за търговско-икономическо и научно-техническо сътрудничество на 23-24 януари 2003г. в Санкт Петербург, Руска Федерация. Агенцията за насърчаване на търговията, съвместно с Министерство на икономиката, е организатор на конкурса "Износител на годината", като победителят в него ще бъде излъчен на официално награждаване.

В заключение бих искала да пожелая на всички наши настоящи и бъдещи бизнес партньори здраве, успешна и спорна година.

 

- Българските фирми могат да разчитат на бърз, лесен и безплатен достъп до разработваната от експертите на АНТ, специализирана външнотърговска информация. Отворени сме към сътрудничество с всички представители на българското бизнес пространство, както и на браншовите организации. Прилагаме диференцирани подходи към компаниите, които вече изнасят и се стремят да разширят присъствието си на даден пазар и към тези, които инициират износната си дейност. Съдействието на Агенцията за насърчаване на търговията съпътства този процес от избора на конкретен пазар до идентификацията на най-подходящия бизнес контрагент.

Функцията на АНТ е да подпомага българските износители основно чрез нефинансови средства. Te включват широка гама от специализирани услуги, като: външнотърговски проучвания и консултации, маркетингови анализи, фирмена и ценова информация, международно сътрудничество, реализация на международни проекти, бизнес курсове и семинари, бизнес мисии и реклама. АНТ промотира българския бизнес и чрез организиране на национални участия в международни изложения и специализирани панаири, като същевременно поема разноските по наемането на изложбена площ и конструкция.

- Какви са плановете и целите на Агенцията за насърчаване на търговията за 2003 г.?

Таня Шишкова:

- През 2003г. ще продължим и ще доразвием функциите си на институция, оказваща помощ и съдействие на българските фирми за по-ефективна реализация и разширяване на износната им дейност. Стремежът ни е да съдействаме оптимално за постигането на трайно присъствие на международните пазари от страна на българските фирми от ключови сектори на икономиката, като индустриални технологии и машиностроене, хранително-вкусова промишленост, козметика и парфюмерия, информационни технологии и други. Амбицията ни е да удвоим организираните от АНТ участия в международни изложения и бизнес мисии.

Отдаваме голяма важност на възложената на АНТ от Министерство на икономиката, роля на координатор в изготвянето на Национална стратегия за износа. В съдействие с Японската агенция за международно сътрудничество организирахме на 10 януари, Българо-японски икономически форум, който се проведе в Бизнес център "Електроимпекс", София. Подготвяме българо-руски бизнес форум, който ще се проведе в рамките на Осмото заседание на междуправителствената комисия за търговско-икономическо и научно-техническо сътрудничество на 23-24 януари 2003г. в Санкт Петербург, Руска Федерация. Агенцията за насърчаване на търговията, съвместно с Министерство на икономиката, е организатор на конкурса "Износител на годината", като победителят в него ще бъде излъчен на официално награждаване.

В заключение бих искала да пожелая на всички наши настоящи и бъдещи бизнес партньори здраве, успешна и спорна година.

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Женевски конвенции
  • Зимна приказка
Между приятели: - На кого е кръстена дъщеря ви Гертруда? - На дядо си Пенчо. - ?!? - Беше герой на труда....
На този ден 05.12   1492 г. – Христофор Колумб става първият европеец, който стъпва на остров Испаньола (днес Хаити и Доминиканска република). 1848 г. – Калифорнийска златна...