Съвместно интервю на в-к ПАРИ и ECON.BG
Господин Станев, какви управленски принципи налагате на ръководния екип на туристическата фирма? Албена АД стана дружество на 2003 г., а вие - мениджър на 2004 г.
Kрасимир Станев:
Нашата стратегия и тактиката ни, които обсъждаме на общото събрание на дружеството и на заседанията на съвета на директорите, са задачите, които след това поемаме и изпълняваме. Ние работим
нормално, не се стремим към отличия.
Трудно ли се ръководи туристическа фирма?
Kрасимир Станев:
Не е трудно да управляваш туристическа компания. Трудно според мен е да караш подводница. Тук опираме до възможността да се вземат правилните решения. При наличието на амбиция и желание това става
лесно. Незабелязано коригираме начина на ръководство на Албена АД, доколкото се променят пазарът и икономическите условия.
Кое е най-голямото предизвикателство пред мениджмънта на Албена АД?
Kрасимир Станев:
Най-голямото предизвикателство е да печелим все повече и повече клиенти. В това се състои пазарната икономика. А за да ги спечелим като гости на курортите ни, всичко в тях трябва да бъде наред - инфраструктура, качествен персонал, разнообразяване на туристическия продукт и т.н. Той не може да се реализира успешно, ако всички тези компоненти не се развиват в хармония. Стремим се да ставаме все по-добри, да вървим към усъвършенстване. Трябва да се съобразяваме с изискванията на хората от XXI век - населението застарява, опасностите от нездравословен начин на живот стават все по-големи. Искаме да помагаме на нашите гости да преодоляват тези рискове. В крайна сметка всичко трябва да се реализира в по-голямото задоволство от страна на туристите от продукта, който ползват в нашите курорти, в повече клиенти, повече продажби.
Какви са вижданията ви за развитието на туристическия продукт на курорта Албена?
Kрасимир Станев:
Перспективите са добри. Следваме изискванията на пазара - ниски цени и по-добро качество на обслужването. Стараем се да създадем привлекателни условия за работа, за съревнование и за изява на
младите хора, защото бъдещето на нашата индустрия е в тях. Който приеме предизвикателството ни, печели, който не го приеме - губи.