Банковият пазар ще бъде изключително конкурентен и пълен с предизвикателства

21.10.2004 | 01:00
по статията работи: econ.bg

 

Специално за ECON.BG

 

Г-н Вътев, какво представлява ко-брендираната кредитна карта на ОББ и GloBul?

Стилиян Вътев:

Ко-брендираната карта GloBul ОББ MasterCard е международна кредитна карта и е съвместен продукт между финансова институция (ОББ) и мобилен оператор(GloBul). Този продукт обединява в себе си всички удобства и възможности на международната карта MasterCard, заедно с допълнителни стимули и преференции, свързани с телефонните услуги.

Целта на ОББ и Глобул е чрез този продукт да предоставят повече ползи и удобства на потребителите и да затвърдят тяхната лоялност.

С какво новата карта е по-различна от стандартните кредитни карти?

Стилиян Вътев:

Картата се предоставя от ОББ с кредитен лимит от 500 до 10 000 лева., като в допълнение дава възможност на клиентите да ползват допълнителни стимули по специално разработена бонус програма. Колкото повече покупки се извършват с картата в търговската мрежа, толкова повече бонуси натрупва клиентът в месечната си сметка за мобилен телефон на Globul. Бонусът е равен на 2% от размера на извършените покупки при търговци през месеца (мин. 2 лева, макс. 60 лева). С размера на натрупания бонус, клиентът получава отстъпка от месечната си сметка за мобилен телефон.

Допълнително облекчение е ежемесечното автоматизирано заплащане на месечната сметка за мобилен телефон от наличния кредитен лимит на GloBul ОББ MasterCard.

Как оценявате сътрудничеството си с GloBul? Изучавате ли чуждия опит в подобни сътрудничества?

Стилиян Вътев:

Сътрудничеството между ОББ и GloBul  е изключително успешно. Това не е първият проект за съвместна работа между двете компании. Преди старта на новата ко-брендирана карта, във всички търговски обекти на GloBul клиентите имат възможност да закупят мобилен телефон на изплащане с кредитна карта Visa Electron, като одобрението и получаването на избрания телефон е в рамките на 1 час.

Разбира се, че при разработването на първата у нас ко-брандирана карта е използван богатия международен опит в картовия бизнес. Някои примери за успешни съвместни сътрудничества между банки и търговски компании са Vodafone & Citibanк (в Западна Европа), General Motors & Chase Manhattan Bank (САЩ), Bank Pekao &LOT (Полша) и т.н.

С какво продуктите на ОББ, като цяло, са по-различни от тези на другите банки?

Стилиян Вътев:

Те са иновативни, изцяло са насочени към конкретен клиентски сегмент, а не въобще. Водещото при тях е удобството за клиента, минималното време за достъп, тяхната многофунционалност или максимална съвместимост с другите продукти. Ако Вие например имате само този продукт - ко-брандираната карта ОББ – Глобул, Вие носите в портфейла си кредит, който може да използвате за покупки в търговската мрежа, да теглите пари в брой, да пазарувате по интернет, да плащате автоматично телефонните и другите сметки за комунални услуги. Освен това може да ползвате безплатно Интернет-банкиране на ОББ, да получавате безплатно SMS-съобщения за всяка банкова транзакция, за постъпили искания за плащане на сметки и т.н. Т. е. – само един продукт, а толкова много възможности.

Какви он-лайн услуги предлагате? Има ли интерес към тях? Гарантирана ли е сигурността на транзакциите в мрежата?

Стилиян Вътев:

През 1997 година стартирахме първият у нас електронен канал, базиран на  PC-платформа и предназначен само за корпоративни клиенти. С развитие на информационните технологии днес предлагаме за всички наши клиенти, в т. ч. и граждани пълната гама електронни канали – Интернет банкиране, РС банкиране, WAP и телефонно банкиране. Чрез канала U-Homeline Вие, например, може да извършвате от Вашия лап-топ и то в реално време навсякъде по света всички видове банкови операции, в. ч. преводи в чужбина, покупко-продажба на валута, плащане на данъци, комунални услуги, да получавате извлечения по сметки, кредитни карти, кредити и даже да търгувате ценни книжа на Българската фондова борса.

Интересът е огромен, имаме повече от 20 хил. клиента, а броят на банковите операции по този канал достига 15 % от общия брой операции в системата на ОББ.

Последният ни хит е разработката, заедно с Microsoft, на U-homeline за pocket-pc, което демонстрирах на форум на Microsoft във Виена, и което събра очите на аудиторията.

Във всичките канали за електронно банкиране на ОББ са реализирани най-съвременните методи и средства за сигурност и защита на  информацията, т.е. сигурността е абсолютно гарантирана.

Достигнали ли са нашите банки европейските стандарти, според Вас?

Стилиян Вътев:

В последните 4-5 години голямата част от българските банки все повече се доближават до стандартите за банкиране в Европа. Все пак да не забравяме и фактът, че повечето от нашите банки са собственост на големи европейски банки, което предполага и бързото налагане на утвърдения международен опит и стандарти в банковия сектор у нас.

Какво искат българските бизнесмени и граждани от своята банка?

Стилиян Вътев:

Качество на обслужване, скорост при вземане на решения, удобни продукти и услуги (в т.ч. 24 часа на ден, всеки ден от седмицата – он-лайн, извън банковите офиси) и етично и коректно поведение на банковите служители. И най-важното: доверие и сигурност.

Накъде ще се развива банковия пазар у нас в близките години?

Стилиян Вътев:

Ще бъде изключително конкурентен и пълен с предизвикателства. Водещите конкурентни фактори ще бъдат не толкова лихвените проценти и цените, а качеството и скоростта на обслужване, разнообразието на продуктите и каналите за тяхното предлагане и достъп до клиентите. За да бъдеш устойчив и конкурентен трябва непрекъснато да инвестираш в ефективни банкови технологии, ноу-хау и продукти и в хората – неща, които ОББ прави и ще прави и за в бъдеще.

В периода до влизане в ЕС в структурно отношение очаквам окрупняване на сектора, поглъщане на по-малки банки от по-големи, по-големи от още по-големи и т.н. Впрочем този процес комай вече започва...

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Женевски конвенции
-  Тате, защо Земята се върти? -  Как така се върти, бе! Да не си ми изпил ракията?
На този ден 11.11   307 г. – Лициний става римски император. 1572 г. – Датският астроном Тихо Брахе открива свръхнова в съзвездието Касиопея. 1611 г. – Сключен е...