Бихме се възползвали от всяка една възможност за бизнес в България

25.11.2005 | 01:00
по статията работи: econ.bg

 

Господин Янсен, вие сте един от най-високопоставените мениджъри на европейската застрахователна група EUREKO, която е собственик на българското застрахователно дружество "Интерамерикан България". Мениджър от такъв ранг не идва все ден у нас. Какъв е поводът за вашата визита?

Ернст Янсен:

България демонстрира сериозно развитие и затова се опитвам да бъда тук поне два пъти в годината. Разбира се, срещаме се с мениджмънта на "Интерамерикан България" регулярно и извън вашата страна. Поддържаме и телефонни контакти. Мнението ни е, че в София мениджмънтът трябва да управлява местния бизнес. Застраховането по принцип е местен бизнес – трябва да познаваш културата, манталитета и мисленето на местните хора. Нещата, които работят в дадена страна, не проработват задължително и на друг пазар. Но в същото време е много полезно да се учиш от грешките на другия, вместо да ги правиш ти самият. Аз съм тук, за да се срещна с управленския състав на "Интерамерикан България" и да разбера какъв е прогресът на компанията, както и за да разговаряме какво можем да правим в бъдеще.


Доволен ли сте от резултатите, постигнати към настоящия момент?

Ернст Янсен:

Да, окуражени сме от старта на компанията. Все пак "Интерамерикан България" е много млада компания на този пазар. Тя обаче е част от една много важна и сериозна група, която не е толкова млада. Вярваме в бъдещето на българския пазар и затова ще инвестираме тук. Ще развием настоящия си бизнес и ще го разширим.

Може ли да направим за нашите читателите едно кратко представяне на ЕUREKO? Доколкото знам сте в топ 10 на европейските застрахователни компании и имате свои дружества в около 10 страни.

Ернст Янсен:

Да, така е. EUREKO притежава компании с името "Интерамерикан" в България, Румъния и Гърция. В Ирландия работим под името Friends First, в Холандия като Achmea, в Кипър – като InterLife, в Словакия - като UNION, а в Полша - като PZU. Ние сме растяща и амбициозна финансова група.

Мисля, че ако погледнете към EUREKO като алианс, което включва нашите акционери във Франция, Португалия, Великобритания, Германия, Швейцария, ние сме сигурно сред седемте най-големи застрахователи. EUREKO BV е лидер на холандския пазар, където сме по-големи от ING след сливането си с Интерполис. Лидери сме и на полския пазар, пети сме в Ирландия в животозастрахователния пазар. Номер 1 сме в Гърция в животозастраховането и 4-ти в общото застраховане. В останалите пазари позициите ни са доста по-скромни. Нашата стратегия е компаниите, които участват в този алианс, все повече да се сближават една с друга с обединението и на Европа. Там имаме стратегия за сливания, а в новите пазари стратегията ни е по-скоро за придобиване. Защото виждаме много голям контраст между западноевропейските пазари, от една страна, които са узрели и пазарът се консолидира, но няма потенциал за растеж, и от друга - големите възможности и растеж в новите пазари.

У нас са едни от големите компании – QBE са си избрали да имат клон у нас; АIG присъстват с дружество, което държи само корпоративни клиенти; Алианц също са тук, но са се насочили както към корпоративния, така и към масовия клиент. Каква е визията Ви за Интерамерикан –България?

Ернст Янсен:

Ние смятаме, че българският пазар ще се разрасне много през следващите години, но това ще е в пряка зависимост от жизнения стандарт на населението. Застраховането следва тази тенденция, а не я ръководи. Очакваме България да има голяма полза от членството си в ЕС (както и Полша, Словакия, Румъния). Ще има огромни възможности и, ако някой посещава страната от време на време, ще ги вижда много повече, отколкото, ако живее в самата страна. Всеки път, когато идвам, виждам нови дейности, което те кара да се чувстваш доста оптимистично. В момента застрахователният пазар у вас изпитва трудности, които са свързани с липсата на достатъчно дисциплина. Един пазар на задължителна застраховка например би трябвало да е нормално печеливш, но тук виждам да се случват неща, които са характерни за един нов и развиващ се пазар, какъвто явно е вашият. В застраховането е необходимо да гледаш дългосрочно и да имаш сериозна финансова позиция. В европейски контекст е нужно да имаш международно присъствие. Само компании като нашата, които имат сериозна финансова позиция и могат да си позволят дългосрочно развитие, ще са все още тук след 10 години. Това е начинът, по който гледаме на пазара. Ние със сигурност ще инвестираме много средства за развитието на нашата компания в следващите няколко години. Естествено, ще бъдем консервативни в нашата подписваческа политика, защото сме застрахователи, а не каубои.

Интересувате ли се от евентуално поглъщане на действаща у нас застрахователна компания и по този начин да увеличите бързо и чувствително пазарното си присъствие?

Ернст Янсен:

Ние винаги държим очите си отворени, следим развитието на застрахователния бизнес у вас, защото България е приоритетен пазар, който ни интересува. Но засега не мога да кажа нещо конкретно.

Предвиждате ли да създадете нови компании, които да се занимават със животозастраховане или пък със здравно и пенсионно осигуряване?

Ернст Янсен:

Логично е в България да имаме свои дружества, които да се занимават със животозастраховането и със здравното осигуряване, след като в повечето от страните сме лидери в тези области. Поискали сме от местния мениджмънт да предложи варианти за развитие в тези финансови сегменти.

Запознати ли сте, че ING иска да регистрира свое животозастрахователно дружество в България?

Ернст Янсен:

Да, научих за това.


Сериозна конкуренция сте на пазарите, на които работите...

Ернст Янсен:

Ние сме много сериозна конкуренция на ING на холандския пазар. Особено след сливането с Интерполис сме по-големи от ING, което значи, че имаме възможността да ги конкурираме. Но ING са изключителни професионалисти и съм сигурен, че щом правят нещо, ще го направят сериозно и професионално. Много важно е, че те са на същото мнение за важността на българския пазар за бъдещето, тъй като и те имат много голям опит в Европа.

Повече за българския пазар като очаквания от Вашата компания-пазарен дял, позиция?

Предпочитам да не говоря за пазарен дял, а за това, че ще положим усилия да направим компанията най-добрата и най-силната; решението ще е на клиентите. В този контекст клиентите ще чуват все повече и повече за нас, защото смятам, че трябва да стане ясно на обществото, че Интерамерикан е част от EURECO и има амбицията да расте.

Като стана дума за името на компанията и неговото популяризиране искам да ви попитам не сте ли мислили за смяна на бранда? Интерамерикан на българския потребител не говори нищо, а тези, които са чували марката, я свързват с гръцкия пазар.

Ернст Янсен:

Въпросът за смяна на името не стои пред нас. По-скоро бихме искали да променим това възприятие. Нашата цел е да обясним на клиентите факта, че Интерамерикан е име, което ползваме на три пазара и то дългосрочно. За нас може да има по-голяма полза да поддържаме това име, затова оттук нататък ще работим за разпознаваемостта му.

Почти всички големи застрахователи у нас имат в групата си и банка или пък имат партньорски отношения с такава. Вие имате ли банка, с която да си партнирате в България?

Ернст Янсен:

На този етап не сме съумели да намерим партнираща банка в България./INSURANCE.BG

 

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
Старият вампир извежда малкото вампирче за първото му среднощно пиршество. Набелязват жертва, малкото забива зъби и започва да смуче кръв, по едно време се спира и пита баща си: - Тате, до последна...
На този ден 28.11   1414 г. – Чешкият религиозен реформист Ян Хус е арестуван от Инквизицията, една година по-късно е осъден на смърт като еретик и е изгорен на клада. 1520 г. –...