България е един от най-бързо развиващите се пазари на Xerox в Европа

31.10.2001 | 01:00
по статията работи: econ.bg
 

Специално за Econ.bg

 

- Г-н Клепчарек, какво е мнението Ви за развитието на пазара на печатащи лазерни устройства на Xerox в Централна и Източна Европа?

Пьотр Клепчарек:

- Ние сме много доволни от резултатите, които постигаме, особено на Българския пазар, който е един от най-бързо развиващите се в Централна и Източна Европа. Възможно за нас е да постигнем подобен растеж в сектора на малкия и среден бизнес сектор. Има много малки и средни предприятия, които биха могли да бъдат наши клиенти и да купуват оборудване за развитието на бизнеса им.

- Имате ли наблюдение какво място заема пазарът в България в сравнение с останалите пазари в Централна и Източна Европа?

Пьотр Клепчарек:

- Особено сме горди с резултатите от дейността ни тук в България - имаме един от най-високите пазарни дялове в Централна и Източна Европа. В България ние сме един от трите най-големи производители  на пазара. В някои продуктови категории ние имаме много стабилни позиции, в други – сме още в началото. В бъдеще смятаме като приоритетен пазарен сегмент да определим цветните принтери, който е още в началото на своето развитие. За сега все още това е малък пазарен сегмент. А това за нас е една добра възможност да заемем стабилни позиции на този развиващ се пазар още в началото.

- В последните месеци Xerox представи много нови разработки, които обещават да приближат цените между цветния и черно-белия печат. Компанията представи и нови технологии за производство на цветен тонер, сухи мастила, нови разработки за цифров печат – кога очаквате реално тези технологии да се отразят на развитието на пазара?

Пьотр Клепчарек:

-Този въпрос съдържа в себе си няколко проблема. Първият е свързан с цената на цветния печат, доближаваща се до цената на черно-белия. Всъщност в някои категории това не е така, защото при част от принтерите ние осигуряваме безплатен черен печат. Така че не възнамеряваме да направим цветния печат безплатен, но още е твърде рано да говорим за това.

Вашата информация за цветните тонери е съвсем коректна - съвсем скоро представихме много нови разработки за производството на цветни тонери, което ще се отрази и на цените им. Но на този етап не мога да бъда по-конкретен, докато не пуснем новия продукт на пазара. Ние представихме вече няколко нови наши продукта в България на Байт Експо. Една от нашите водещи технологии за цветен печат – сухи мастила, е внедрена в представените принтери. Ние осигуряваме черния печат безплатно. И за сега сме единствената фирма на пазара, която предоставя безплатен черно-бял печат.

- Как се позиционира българският пазар на фона на европейския пазар на Xerox в Европа? Къде е мястото на България според вашата компания?

Пьотр Клепчарек:

- България за нас е един от  най-бързо развиващите се пазари. Показателите за продажбите в България и Унгария се доближават. За това има няколко причини. Първо, както вече споменах, ние имаме по-висок пазарен дял тук, отколкото в други страни от Централна и Източна Европа , а освен това българският пазар се развива с много бързи темпове, тъй като получава много средства от Европейската общност и Световната банка. Много са проектите, които подпомагат развитието на българската ИТ инфраструктура.

Бих казал, че като цяло позициите на Xerox в България са много стабилни. Бил съм тук в продължение на много години във връзка с развитието на каналите на реализация на продуктите и пазара. Така, че това дългогодишно присъствие на местния пазар също ни помага при разработването на новите технологии и нови бизнес области. В България имаме един от най-добрите ни екипи от Централна и Източна Европа и същият този екип управлява пазарите в Югоизточна Европа – Хърватия, Словения, бивша Югославия, Албания, Македония.

- Как се отразява излизането на компанията от SOHO (Small Office, Home Offise) сегмента на развитието на пазара?

Пьотр Клепчарек:

- Ние решихме да не продължаваме да инвестираме в SOHO сегмента. Днес, от дистанцията на времето, мога да кажа, че това беше едно правилно решение, защото като цяло този сегмент се развива по-бавно, отколкото очаквахме. А средствата, които се освободиха, можахме да инвестираме в малкия и среден бизнес, също да развиваме бизнеса в областта на принтерното офис оборудване.

- Възнамерява ли Xerox да инвестира в производство в България?

Пьотр Клепчарек:

- Не мога да кажа-категорично не, но не бих могъл да кажа и да. Това е едно стратегическо решение на корпоративно ниво, което аз не бих могъл да взема. Но мога да ви уверя, че ще бъда един от първите, които ще ви го кажат, щом се вземе такова решение. Трудно е да се каже... Ние вече сме инвестирали средства в производство в региона-в Словакия например. Но имаме известни затруднения в Ирландия. В някои други райони също. Затова не бих могъл да кажа нищо по-конкретно.

 

 

Бих казал, че като цяло позициите на Xerox в България са много стабилни. Бил съм тук в продължение на много години във връзка с развитието на каналите на реализация на продуктите и пазара. Така, че това дългогодишно присъствие на местния пазар също ни помага при разработването на новите технологии и нови бизнес области. В България имаме един от най-добрите ни екипи от Централна и Източна Европа и същият този екип управлява пазарите в Югоизточна Европа – Хърватия, Словения, бивша Югославия, Албания, Македония.

- Как се отразява излизането на компанията от SOHO (Small Office, Home Offise) сегмента на развитието на пазара?

Пьотр Клепчарек:

- Ние решихме да не продължаваме да инвестираме в SOHO сегмента. Днес, от дистанцията на времето, мога да кажа, че това беше едно правилно решение, защото като цяло този сегмент се развива по-бавно, отколкото очаквахме. А средствата, които се освободиха, можахме да инвестираме в малкия и среден бизнес, също да развиваме бизнеса в областта на принтерното офис оборудване.

- Възнамерява ли Xerox да инвестира в производство в България?

Пьотр Клепчарек:

- Не мога да кажа-категорично не, но не бих могъл да кажа и да. Това е едно стратегическо решение на корпоративно ниво, което аз не бих могъл да взема. Но мога да ви уверя, че ще бъда един от първите, които ще ви го кажат, щом се вземе такова решение. Трудно е да се каже... Ние вече сме инвестирали средства в производство в региона-в Словакия например. Но имаме известни затруднения в Ирландия. В някои други райони също. Затова не бих могъл да кажа нищо по-конкретно.

 

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Мъж е в бара, пие и изглежда навъсен. - Какво ти е на теб? – пита барманът. - Бях женен три пъти и три пъти станах вдовец. Барманът иска да знае подробности. - Ами, първата се отрови с...
На този ден 02.10   1187 г. – Сирийският султан Саладин превзема Йерусалим след 88-годишно управление от кръстоносците. 1835 г. – С Битката при Гонзалес започва Тексаската...