Съвместно интервю на в-к ПАРИ и ECON.BG
България е една от седемте държави, в които Germanos Telecom има дейност. Защо решихте да инвестирате в страната ни?
Костас Карафотакис:
За група Germanos България е много интересен пазар. Ние сме много доволни от начина, по който се развива бизнесът ни тук, от работниците ни в страната ви. Гърция и България имат много общи неща помежду си.
България и Румъния са на прага на влизане в ЕС. Бихте ли могли да сравните пазарите на двете страни?
Костас Карафотакис:
През последните 5-6 години се наблюдава силен ръст на развитието в областта на новите технологии и в двете страни. Понякога естествено сме свидетели на леко забавяне в имплементирането на някои
услуги. Според мен България е много близко до европейските стандарти на проникването на мобилните услуги. Мисля, че хората тук знаят много добре какво искат, а за нас е важно потребителите да знаят
от какво се нуждаят, за да може ние да им го доставим.
Какви са плановете Ви за развитие в страната ни?
Костас Карафотакис:
До момента общата сума на инвестициите ни в страната ви е около 30 млн. EUR, а както наскоро обявихме, за тази година сме предвидили още 2 млн. EUR за развиване на дейността си тук. С тях смятаме да добавим още 15 нови магазина към вече съществуващите 77. Искаме да инвестираме в инфраструктурата ни, както и в обучение на персонала ни, за да създадем общ модел на поведение в служителите ни тук. Целта ни е да развием пазара си в България, да привлечем повече клиенти, и разбира се, да увеличим продажбите си. Това обаче няма да стане само с инвестиции, а с обучение на хората.
В другите страни, в които имате дейност, Germanos работи с повече от един от местните мобилни оператори. Планирате ли партньорства с M-Tel и Vivatel?
Костас Карафотакис:
В Гърция например работим с три от четири оператора. Като цяло сме отворени да работим с всеки, тъй като това е в полза и на клиента. Трябва обаче да се обърне внимание на особеностите на всеки
пазар. В момента работим само с GloBul, но за бъдеще не се знае.