Специално за Econ.bg.
- Г-н Бонел, кои са основните тенденции на Европейския пазар в областта на хранително-вкусовата промишленост и какво е мястото на българските фирми на този пазар?
Антоан Бонел:
- Мога да кажа, че основните тенденции на европейския пазар в областта на хранително-вкусовата промишленост са свързани с производството на екзотични и здравословни храни. И това е тенденция, която съществува от дълго време. В този смисъл, България би могла да представи на Европейския пазар екзотични, типични за региона храни. Може те да са и ориенталски храни, каквито представят Турция и Гърция например.А те вече имат стабилни позиции на европейските пазари.
- Много български фирми участваха на семинара "Европейският и световният пазар за хранителни продукти – възможности за българските храни и напитки", организиран от Изпълнителната агенция за насърчаване на търговията към Министерство на икономиката. Техният интерес към предстоящото международно изложение за етнически храни World Ethnic & Specialty Food Show, чиито организатор е фирма Algodal & Cie, беше голям. Разкажете ни повече за това изложение...За първи път ли български фирми ще бъдат представени там и какви са критериите, на които трябва да отговарят фирмите-участнички?
Антоан Бонел:
- Да, това е първият път, когато български фирми от хранително-вкусовата индустрия ще участват в World Ethnic & Specialty Food Show. То е изложение, в което се представят фирми от цял свят. Българските фирми също трябва да използват възможността да изложат своите продукти там.
Подборът на фирмите, които могат да участват на това изложение, е според различни критерии. Разбира се, представяните продукти трябва да имат много добро качество, да имат необходимите сертификати, определени по Европейските стандарти. За това е много важно да информираме българските фирми какви са точно изискванията за участие, за да помогнем на България да създаде добър имидж на страна, в която се произвеждат качествени продукти.
- Мислите ли, че българските фирми отговарят на необходимите изисквания?
Антоан Бонел:
- През времето на моя престой в България, аз успях да разговарям с мениджъри на много български фирми. Не мога да кажа, че всички отговарят на необходимите условия. Но видях, че някои от представилите се фирми произвеждат продукти, които са специфични и които имат типично български характеристики. Българските фирми трябва да създадат свой собствен имидж, участвайки в World Ethnic & Specialty Food Show. Още една много позитивна характеристика на нашето изложение е, че страните – участнички се представят и като туристически дестинации.
- Г-н Бонел, разкажете ни и за идеята за организиране на Седмица на българските храни, представени във веригата супермаркети Monoprix?
Антоан Бонел:
- Monoprix е водеща верига супермаркети във Франция. Представяйки български храни, Monoprix ще помогне на французите да се запознаят с българските хранителни продукти, с традиционния български вкус. По принцип е трудно да се представя националната кухня на дадена страна във Франция. Но, когато ние представим продуктите и потребителите могат да ги опитат, това ще бъде един много добър начин за представяне на българските храни. Вярвам, че това ще бъда началото на нашата бъдеща работа и сътрудничество.
- Monoprix е водеща верига супермаркети във Франция. Представяйки български храни, Monoprix ще помогне на французите да се запознаят с българските хранителни продукти, с традиционния български вкус. По принцип е трудно да се представя националната кухня на дадена страна във Франция. Но, когато ние представим продуктите и потребителите могат да ги опитат, това ще бъде един много добър начин за представяне на българските храни. Вярвам, че това ще бъда началото на нашата бъдеща работа и сътрудничество.