Съвместно интервю на в-к ПАРИ и ECON.BG
Госпожо Савова, представете V+O Communication?
Светлана Савова:
V+O Communication е гръцка независима PR агенция за корпоративни комуникации. Създадена е през 1999 г. и е в челната тройка на PR агенциите в Гърция по оборот. Офиси компанията притежава в Атина и Кипър, а от август тази година отвори офис и в България. Името на агенцията идва от инициалите на фамилните имена на двамата й създатели Томас Варвисиотис и Янис Олимпиос, вицепрезидент на гръцката агенция и президент на българския офис.
С кои клиенти работи агенцията?
Светлана Савова:
Клиентското портфолио на V+O Гърция покрива широк спектър клиенти от различни браншове. Обслужваме Гръцката стокова борса, HP, OTE International, Coca-Cola, управляваме комуникациите на летище Атина и хотел Hilton.
В момента българският ни офис работи с Coca-Cola и Неосет. Гледаме с надежда към области, които изискват очевидно повече комуникации - телекомуникациите, банковия и финансовия пазар, туризма, енергетиката.
Каква е ситуацията на българския PR пазар според Вас?
Светлана Савова:
Както казва Янис Олимпиос, България в момента е в период на развитие и ситуацията в последните години се променя с положителен знак. Особено с приближаването на 2007 г. страната ни се превръща в интересен, отворен и космополитен пазар, в който ролята на комуникациите става все по-стратегическа. Комуникационният пазар в България също е в сериозен растеж и компаниите, присъстващи тук, имат необходимост да общуват по-открито и честно. Да разказват по-добре своята история, за да печелят доверие и да поддържат интерес. В такъв конкурентен пазар е необходимо винаги да си в крак с това, което се случва около теб, и да познаваш в детайли характера на своя потребител, за да можеш успешно да се пребориш за неговото доверие. От друга страна, българският потребител е доста информиран и вече е изкушен от идеята да знае повече за една компания, защото се нуждае от мотивиран и аргументиран избор. И точно тук е мястото на една PR агенция. Ние трябва да разказваме интересно и задълбочено, да даваме аргументацията, която кара един потребител да купува и да продължава да купува продуктите на компания или организация. Ето защо фирмите в България се нуждаят от сериозни и подготвени консултанти, които да ги съветват, да ги насочват, да спорят с тях, ако трябва, за постигане на желания резултат. Точно затова сме тук и ще се стремим към интегрирани отношения между компаниите, потребителите и обществото като цяло. Изключително много ще държим да поддържаме дълготрайни отношения с нашите клиенти и партньори. Ние смятаме, че има ниша на българския PR пазар в обслужването и предоставянето на професионална консултантска услуга.