Българският онлайн пазар е с 1 година назад от френския

23.08.2006 | 01:00
по статията работи: econ.bg
Блогът е най-важният феномен, появил се в Интернет за последните 5 години

 

Съвместно интервю на в-к ПАРИ и ECON.BG

 

Жил Ору е основател и управител на Icygen Франция, филиал на международната интерактивна агенция Icygen. Има общо 12 години професионален опит в областта на Интернет бизнеса. Той се свързва с имената на едни от най-големите уебагенции като ДиректИнтерактив (Франция), Ейджънси дот ком (Agency.com) - филиал на Омником, и др. Жил Ору е специализиран в разработването на бизнес решения и консултации, свързани със стратегически и оперативни маркетингови планове за работа в Интернет, индивидуални онлайн маркетингови решения и много други.

Г-н Ору, имайки предвид опита ви в област­та, какво според вас е най-важното, което се случи с Интернет през последните 5 години?

Жил Ору:

Най-важното, което се случи през последните 5 години, беше въвеждането на блоговете, защото те са буквално нов начин за комуникация с клиента чрез Интернет. Преди тях уеб­пространството беше нещо като рекламна област, която големите и малките компании използваха, за да показват самите себе си и продуктите си. До появата на блога нямаше много хора, които споделяха мнението си открито. Блоговете обаче помогнаха потребителите да комуникират с компаниите. Паралелно с тях една от областите, които също претърпяха голямо развитие, са всички инструменти, създаващи онлайн групи за комуникация.

А как виждате бъдещото развитие на Мрежата?

Жил Ору:

Според мен бъдещето на Мрежата, разбира се, е свързано с тези революции, на които станахме свидетели. Що се касае до икономиката, Мрежата ще се развива бурно. Да вземем електронната търговия - тя става все по-важна. Франция например имаше традиции в поръчките по пощата, но за последната година 62% от тях преминаха към електронната търговия. Преди време поръчката през Мрежата беше нещо необичайно, но сега благодарение на подобряването на сигурността на самите сайтове нещата се преобръщат. По мое мнение електронната търговия наистина става един от най-важните начини за правене на пари през Интернет, а има потенциал за още по-голямо развитие. Една от големите разлики между Франция и България, що се касае до продажбите, е, че в моята страна B2B (Business to business) продажбите са доста по-добре развити, а B2C (Business to customer) частта е по-малка, а това ще се промени в бъдеще.

Споменахте, че има подобрение в сайтовете за електронна търговия. Какво точно е то и какво очаквате за в бъдеще?

Жил Ору:

Смятам, че в началото на развитието на електронната търговия имаше просто сайтове с основните функции за подобни страници - нещо като електронни каталози. През последните 2 или 3 години повечето от тези сайтове еволюираха, в тях присъства все повече маркетинговата страна, вече са по-концентрирани върху потребителите.

Какви според вас са най-големите предизвикателства пред развитието на този пазар у нас?

Жил Ору:

Познанията ми за пазара в България са свързани предимно с дейността, която ICYGEN е развила тук, и клиентите, които сме обслужвали. Смятам, че пазарът ви е точно като този във Франция, като развитието му е може би 1 година назад от нашето. Сигурен съм, че сайтовете за електронна търговия наваксват много бързо, защото е много по-лесно да започнеш от едно ниво и да наваксаш изоставането, отколкото да стартираш от нулата, както стана във Франция.

Само за електронна търговия ли ще се използва Интернет?

Жил Ору:

Не. Ако погледнем статистическите данни в момента, във Франция 50% от потребителите използват Мрежата, за да разберат каква е прогнозата за времето. Това естествено не звучи сериозно. Интернет се използва за търсене на работа, за търсене и препродажба на стоки и дори за C2C (Customer to customer) комуникации. Можем да вземем за пример сайтове за търгове като eBay, които са все по-използвани от хората.

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
Блондинка звъни на оператора си: - Извинете, не ми работи интернетът... - А вие с рутер ли сте? Кратко мълчание... - Не, сама съм!!!
На този ден 02.07   1556 г. – Русия завладява и присъединява Астраханското ханство. 1644 г. – Английска гражданска война: Състои се Битката при Марстън Мур. 1776 г. –...