Българският пазар има потенциал за 80 хиляди продадени коли през следващите няколко години

19.11.2005 | 01:00
по статията работи: econ.bg

 

Специално за ECON.BG

 

Г-н Бернард, защо решихте да промените политиката си в България?

Лорен Бернард:

"Рено Нисан България" ще се занимава с подбора и координацията на дилърите в страната. Филиалът "Рено Нисан България" е 100% собственост на "Рено" АД осъществява вноса на автомобили и резервни части на марките "Рено", "Нисан" и "Дачия", както и за дистрибутирането им към дилърска мрежа, която е изградена според стандартите и изискванията на трите марки.

Как това ще стимулира търговската дейност?

Лорен Бернард:

В целия свят "Рено Нисан" е избрал да представлява марките – "Рено" и "Нисан" като избира една водеща марка, която да подпомогне търговската дейност за развитие и разширяване на продажбите на по-слабата марка. В цяла Европа силната марка е "Рено". Ето защо и в България водещата марка е "Рено" с идеята да подпомогне по-слабо присъстващата марка "Нисан" чрез търговската дейност.

Основното за стимулиране на търговската дейност са инвестициите, които се правят от голяма част от нашите концесионери. Имаме вече трима от дилърите, които правят големи инвестиции, като закупуване на терен, изграждане на сгради, назначаване и обучение на нов персонал. Всичко това ще има положителен ефект по отношение на търговията.

Второто по отношение на стимулиране на търговията е, че ще предложим един нов автомобил – "Дачия Логан", който ще бъде на достъпна цена за българина. Първоначалната вноска е 350 евро, а дневната вноска за лизинг е 7 лева.

На какво ще заложите по отношение на маркетинговата стратегия?

Лорен Бернард:

Със сигурност ще използваме приложимите в Европа маркетингови стратегии, които са малко или въобще непознати в България. Ще започнем с основните маркетингови апели още през декември месец, след което ще продължим с маркетинговата стратегия за въвеждане на лога в България. Тя ще бъде изключително нова и непозната за страната.

По отношение на марката "Рено" ще заложим на сигурността, като се има предвид, че осем от моделите са заслужили пет звезди на всички тестове. При "Нисан" ще използваме имиджа на марката и тяхното мото "Change your mind!". Ще наблегнем и на силата на "Нисан", а именно колите 4х4.

На какъв принцип изграждате заводите си в региона? Планирате ли нещо за България?

Лорен Бернард:

Генералният директор за "Рено", "Нисан" и "Дачия" в Румъния – г-н Фурмон съобщи, че България има изключително добро местоположение между завода в Румъния, който изработва автомобили и резервни части и завода в Турция. Поради тази си географска позиция, България може да бъда използвана само за дилър на части. Доставчикът "Монтюпе" би могъл да създаде фирма тук, която да изработва части и да снабдява заводите в Румъния и Турция.

Какви коли предпочита българинът, според Вас?

Лорен Бернард:

Човек може да мечтае за невероятни коли, но е съвсем друго това, което може да си позволи. По отношение на автомобилите, за които един българин мечтае, може да се каже, че той вижда, макар и единични бройки, коли като "Порше Кайен" и "Инфинити Еф Хикс 45", който е модел от най-високата класа на "Нисан". Практически този модел още не се внася в Европа, но българинът може да мечтае за него.

Има ли потенциал нашия пазар? Какви тенденции очаквате на него?

Лорен Бернард:

Потенциалът на българския пазар е около една трета от румънския пазар. Покупателната способност на един човек в двете страни е почти еднаква, но Румъния е три пъти по-голяма от България.

Изхождайки от факта, че за тази година румънският пазар е около 240 хиляди продадени коли, една трета от това е 80 хиляди. Тези 80 хиляди ще се достигат в България в рамките на следващите няколко години. Към момента автомобилният парк е около 100 хиляди автомобила. Идеята е старите автомобили да се трансформират в нови, т.е. делът на новите автомобили да нараства.

Какъв ще е вашият пазарен дял?

Лорен Бернард:

Целта ни за 2006 година е да достигнем пазарен дял от около 15% по отношение на новите автомобили. За Румъния делът ни вече е над 50% и след 2006 година ще се стремим и тук да минем 15%. Този дял в Румъния напълно оправдава наличието и разрастването на "Нисан", "Рено" и "Дачия" и в България.

Да очакваме ли нови модели?

Лорен Бернард:

Моделът на "Дачия" "Логан" ще бъде в България в началото на следващата година. "Клио 3", който се произвежда в Турция, Бурса, също се предвижда да дойде тук в първата половина на годината.

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Женевски конвенции
  • Зимна приказка
Блондинка звъни на оператора си: - Извинете, не ми работи интернетът... - А вие с рутер ли сте? Кратко мълчание... - Не, сама съм!!!
На този ден 04.07   1054 г. – Свръхнова с наименование SN 1054 е забелязана за пръв път от династията Сун, араби и вероятно от американски индианци в близост до звездата Зета Таури. За...