Бюджетът на "Майкрософт" България за следващата финансова година е удвоен

21.05.2002 | 01:00
по статията работи: econ.bg

 

Специално за Econ.bg.

 

- Господин Милев, какво представлява споразумението, по силата на което държавната администрация в България получава 30 000 легални копия на операционни системи и офис продукти на български език? 

Теодор Милев:

- Споразумението е част от стратегическото партньорство с българското правителство и е сключено между Бил Гейтс и министъра на държавната администрация Димитър Калчев. Благодарение на това  споразумение получихме разрешение за инвестициите си в български MS Windows XP и MS Office XP.

Такива споразумения бяха сключени през ноември миналата година не само с българското, а и с други източноевропейски правителства.

Основата за сключването на този договор бяха поставени още през 1998 година, когато сключихме споразумение с правителството. По него ангажиментът му бе да ползва легален софтуер. Нашите ангажименти са два: да отворим дъщерно дружество в България, което да развива структурите за поддръжка, обучение и консултации и да ко-инвестираме заедно с образователното министерство в училища, колежи и институти за легализиране на съществуващия дотогава там софтуер. От 1998 година до 2000 година има развитие на компютърната база в учебните заведения, макар че има какво още да се желае. Сега имаме система от центрове за обучение, за поддръжка и консултантски центрове.

- Какви са предимствата от сключването на такова споразумение за цели три години и срокът не е ли прекалено дълъг? Какво ще стане ако през това време на пазара излязат по-съвършени операционни системи на български език на по-ниска цена?

Теодор Милев:

- Предимството е, че дава на държавната администрация силно намалена и предвидима цена на използване на българските версии на "MS Windows XP" и "MS Office XP" и в момента използваните в държавната администрация продукти като същевременно оставя отворена врата.

Предимството на такъв тип споразумения е клиентът ни да не бъде обвързван именно само с един тип операционни системи, а да мине на други технологии, ако излязат нови и по-модерни технологии. Защото договорът предвижда и ъпгрейдване с локализираните версии на "MS Windows XP" и "MS Office XP" за всичките тези три години.

Освен това цялата система поне в администрацията досега беше такава, че се даваха много средства за софтуер, но по най-различни канали и ручейчета. Може би само Министерството на отбраната е изключение с централизираната си доставка. Това разходване на средства сега се оптимизира, просто тези ручейчета се събират на едно място. През тези три години докато действа договорът, няма да има нужда да се купува друг подобен софтуер и да се правят нови разходи.

- Какви са гаранциите, че този софтуер ще бъде достатъчно сигурен и защитен и няма да има много бъгове?

Теодор Милев :

- "Майкрософт" има вече много ангажименти за подобряване на сигурността на софтуера, който произвежда. Имаме две инициативи: за сигурността и защитата на информацията в традиционните мрежи и съхраняването и използването на личната информация в Интернет.

През февруари цялата дивизия, която разработва "Windows" премина през едно вътрешно обучение от одиторска фирма, чиято цел беше да се покаже как се пише сигурен код. Това не означава, че нашият софтуер не е сигурен и надежден, а че се стремим да отговорим на непрекъснато повишаващите се изисквания в тази сфера.

А ако си спомняте, има много нови наши продукти, чието пускане на пазара понякога се забавя с месеци именно заради това че трябва да преминат през специален секюрити тест.

Ние никога не сме се стремели да пускаме нов продукт на пазара само защото някой конкурент е пуснал нов продукт. Сега дори нашите вътрешни критерии бяха повишени. Това показва новата нагласа на "Майкрософт" за поемане на ангажименти към пазара, които са съизмерими с голямото ни присъствие на този пазар.

- Какви са инвестициите, които "Майкрософт" прави на българския пазар?

Теодор Милев:

- Само за локализирането на "MS Windows XP" и "MS Office XP", "Майкрософт" инвестира 3 млн. долара.

Преди два дни защитих в Париж бюджета на фирмата за България и има удвояване на сумата за следващата финансова година, която почва на 1 юли 2002 година. Търговска тайна е точният размер на този бюджет, но сумата е значителна и това говори за сериозността, с която "Майкрософт" гледа на страната. Бюджетът е разделен на две - едното са разходите за маркетинг, а другото са бизнес-инвестициите. В първото се включват разходите за инициативи за обучение на клиенти и партньори и инвестициите в системата на българското образование, към което "Майкрософт" отдавна има ангажименти. Бизнес-инвестициите са парите, които се дават за проекти, поръчани от държавната администрация или големи клиенти, и които се финансират от "Майкрософт".

 

През февруари цялата дивизия, която разработва "Windows" премина през едно вътрешно обучение от одиторска фирма, чиято цел беше да се покаже как се пише сигурен код. Това не означава, че нашият софтуер не е сигурен и надежден, а че се стремим да отговорим на непрекъснато повишаващите се изисквания в тази сфера.

А ако си спомняте, има много нови наши продукти, чието пускане на пазара понякога се забавя с месеци именно заради това че трябва да преминат през специален секюрити тест.

Ние никога не сме се стремели да пускаме нов продукт на пазара само защото някой конкурент е пуснал нов продукт. Сега дори нашите вътрешни критерии бяха повишени. Това показва новата нагласа на "Майкрософт" за поемане на ангажименти към пазара, които са съизмерими с голямото ни присъствие на този пазар.

- Какви са инвестициите, които "Майкрософт" прави на българския пазар?

Теодор Милев:

- Само за локализирането на "MS Windows XP" и "MS Office XP", "Майкрософт" инвестира 3 млн. долара.

Преди два дни защитих в Париж бюджета на фирмата за България и има удвояване на сумата за следващата финансова година, която почва на 1 юли 2002 година. Търговска тайна е точният размер на този бюджет, но сумата е значителна и това говори за сериозността, с която "Майкрософт" гледа на страната. Бюджетът е разделен на две - едното са разходите за маркетинг, а другото са бизнес-инвестициите. В първото се включват разходите за инициативи за обучение на клиенти и партньори и инвестициите в системата на българското образование, към което "Майкрософт" отдавна има ангажименти. Бизнес-инвестициите са парите, които се дават за проекти, поръчани от държавната администрация или големи клиенти, и които се финансират от "Майкрософт".

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Мъж е в бара, пие и изглежда навъсен. - Какво ти е на теб? – пита барманът. - Бях женен три пъти и три пъти станах вдовец. Барманът иска да знае подробности. - Ами, първата се отрови с...
На този ден 11.12   361 г. – Император Фравий Клавдий Юлиан влиза в Константинопол, поемайки по този начин властта в цялата Римска империя. 1792 г. – Френската революция:...