В Google ценим способностите повече от опита*

23.04.2013 | 16:00
по статията работи: Георги Георгиев
Полин Бътър, главен регионален продуктов експерт "Социални медии в Google"
<p>Полин Бътър, регионален мениджър в Google</p>

Полин Бътър, регионален мениджър в Google

Снимка: Webit
Още по темата

Полин Бътър е главен регионален продуктов експерт „Социални медии в Google“, отговарящ за Европа, Средния Изток и Африка. Член е на екипа на Google+ от самото начало. Полин Бътър е признат специалист в областта си, като кариерата ѝ в Google започва през 2008 г. Тя ще изнесе лекция по време тазгодишният WebIt 2013, на което Econ.bg е медиен партньор.

Г-жо Бътър, няма съмнение, че днешните социални медии са едно все по-привлекателно място за правене на бизнес. Кое е основното им предимство в сравнение с традиционните медии?

Социалните медии позволяват участие и взаимодействие, което доведе до революция в начина, по който брандовете могат да се обърнат към своята аудитория. Вече не съществува едностранна комуникация. Има ново пространство за диалог, което отваря нова вселена от възможности. То позволява на марките да слушат своите клиенти и да взаимодействат с тях, вместо само да предават информация за своите продукти и услуги.

А кой е основният недостатък на съвременните социални медии?

Недостатъкът е, че се изискват повече време и ресурси за прослушване на социалните медии и за истинско взаимодействие с аудиторията. Направена правилно обаче, тази комуникация отваря наистина вълнуващи възможности, които могат да повлияят на цялата организация. Те могат да се отразят върху структурата на компаниите, върху споделянето на информация и взимането на решения.

Как дадена на компания може да гарантира своята добра репутация в социалните медии днес?

Подобно нещо не може да се гарантира, но е жизнено важно да преразпределите правилно ресурсите си, да слушате и да можете да реагирате бързо. Това е истинско предизвикателство за компаниите, но част от тях успяват да докажат, че благодарените на социалните медии е възможно дадена деликатна ситуацията да се превърне в предимство. Брандовете могат да постигнат добра репутация в социалните медии като реагират на коментарите на потребителите и подобряват услугите си, базирани на обратната връзка в социалните платформи.

Вашият основен конкурент в полето на социалните медии – Facebook, все още е най-голямата и популярна социална мрежа, особено тук в България. Кое прави Google+ по-добър избор от Facebook и какво ще спечелят българските предприемачи, ако решат да инвестират във вашата мрежа?

Google+ се превърна в платформа за големи и малки брандове. Тя им позволява да се свързват със своите клиенти онлайн, като от пускането на Google+ досега са създадени хиляди страници. Платформата Google+ позволява на бизнесите да вградят социални елементи в съществуващите вече маркетингови кампании и виждаме, че потребителите реагират положително. Ако предприема търсене, влиянието на социалните анотации върху рекламите, излизащи при търсене имат доказан ефект върху показателя CTR (Click-through Rate) средно между 5 и 10%, както и на броя на конверсиите (желано събитие, което настъпва след определено поведение на потребителя).

Нещо повече, бизнесът ще спечели от уникалните функционалности на Google+, които позволяват по-персонализирано взаимодействие като Hangout или Communities. С функцията Hangout те могат да стартират собствен видеочат, в който могат да участват до 10 души и който да се следи от хиляди други в реално време.

Google+ e следващото поколение на Google. Мрежата предоставя много по-персонализирано търсене и прибавя социален елемент върху всички продукти и платформи на Google като Maps и YouTube.

По какво корпоративната култура в компанията на Лари Пейдж и Сергей Брин (двамата съоснователи на Google) се различава от всичко, което познавате до момента?

Наистина хората са тези, които превръщат Google в компанията, която е. Ние наемаме хора които са умни и целеустремени и ценим способностите повече от опита.

Макар че ние, работещите в Google (т.нар. Гуглъри), споделяме общи цели и визии за компанията, това не ни пречи се интересуваме от всички сфери на живота и да говорим десетки езици, така че да сме адекватни на глобалната аудитория, за която работим. А когато не са на работа служителите на Google се занимават с най-различни хобитa – от колоездене и гледане на пчели до уроци по фокстрот.

Стремим се да поддържаме отворена култура, която често се свързва със стартъп компаниите, в която всеки се чувства удобно да споделя своите идеи и мнения.

Какво можем да очакваме през следващите месеци от Google по отношение на нови продукти и услуги?

Мога да кажа, да очаквате новости от Google по време на тазгодишната конференцията за разработчици I/O.

Тази статия ви хареса? Следете всичко най-интересно от Econ.bg и във
Оцени статията:
5.00/1
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
Мъж е в бара, пие и изглежда навъсен. - Какво ти е на теб? – пита барманът. - Бях женен три пъти и три пъти станах вдовец. Барманът иска да знае подробности. - Ами, първата се отрови с...
На този ден 21.11   695 г. – Свети Вилиброрд е ръкоположен за пръв епископ на фризийците. 1344 г. – Започва строежът на сегашната катедрала "Свети Вит", когато епископът...