В България има сериозни предпоставки за развиване на алтернативен туризъм

07.12.2006 | 01:00
по статията работи: econ.bg

 

Специално за Econ.bg

 

Г-н Бабинов, коя е основната цел на проекта "Автентична България", който се разработва от консорциум ВЕГА/БТД?

Александър Бабинов:

Първото нещо, което целим с разработвания проект, е да създаден единна мрежа, в която не само да обединим хотелите, а и да съумеем да внушим на хотелиерите, че този проект е от съществено значение както за тях самите, така и за развитието на целия туристически отрасъл. Казано иначе, ние целим да създадем онова "зрънце", което тепърва да се развива в условията на динамичния туристически пазар.

Когато се заехме с този проект, ние искахме ясно да покажем, че туризмът на България не се състои само от плажове и морета и че в страната има предпоставки за развиване и на друг тип туризъм.

След като говорим за водещите мотиви при формирането на концепциите за този проект, трябва да споменем, че една от целите ни е да се опитаме да погледнем нещата от друга гледна точка – тази на самия клиент, т.е. да разберем какво би желал да види той, когато посети един хотел, какви са неговите очаквания.

Много често, когато клиент попита хотелиер какво може да му предложи, най-честият отговор е "и тук предлагам условията, коитос е предлагат навсякъде". Формирането на алтернативния туризъм си е поставило за цел да предоставя нещо "не като навсякъде", а само и единствено на едно място. По този начин, пристигайки в определена точка, клиентът знае, че дадено нещо може да бъде видяно само на съответното място.

Хотелиерът трябва да знае и да е убеден, че предоставя нещо, което е наистина автентично българско.

Защо решихте да озаглавите проекта "Автентична България"?

Александър Бабинов:

В работния си вариант проектът беше озаглавен "Автентичен туризъм", но с течение на времето се спряхме на името "Автентична България", защото искахме да подчертаем, че става дума за места из страната, на които се дава сертификат, гарантиращ, че тези, които го притежават, предлагат 100% български услуги.

Как се сертифицира един хотел по проекта?

Александър Бабинов:

Първо, самият хотел трябва да се свърже със нас, така че да имаме сведения, че е проявен интерес от негова страна. Хотелиерът изпраща до нас попълнена експертна карта, въз основа, на която нашите експерти посещават хотела и провеждат интервю, което е доброволно.

Какви са плановете ви за развитие на "Автентична България"?

Александър Бабинов:

След като изградихме основата, нашата цел е да предоставим този продукт на някоя неправителствена организация, която да поеме от нас развитието на проекта. Искам да подчертая, че нашата цел е да изградим една финансово и организицаионно стабилна структура, която да може да се развива и в международен мащаб.

Бихме искали да получим и подкрепа от държавата по нашия проект - това е важно за неговото развитие. 

По какъв начин ще функционира проектът на международно равнище?

Александър Бабинов:

Неправителствената организация, която ще го поеме, ще търси международни партньори, които имат интерес да развиват подобна инициатива.

Докато бъде намерен този международен източник, ние ще имаме ангажимента в следващите 1-2 години безплатно да сертифицираме всички хотели, които участват в проекта.

В момента, в който международният партньор поеме функциите си, предлаганата от нас услуга ще се заплаща.

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Между приятели: - На кого е кръстена дъщеря ви Гертруда? - На дядо си Пенчо. - ?!? - Беше герой на труда....
На този ден 19.12   1732 г. – Бенджамин Франклин публикува Алманах на бедния Ричард 1783 г. – Уилям Пит-младши става най-младият министър-председател в историята на Великобритания...