В България няма монопол, има малко участници на вестикарския пазар

30.12.2004 | 01:00
по статията работи: econ.bg
Читателската аудитория на българските всекидневници продължава да е огромна и достига проценти, които не са обичайни за други страни


Съвместно интервю на в-к ПАРИ и ECON.BG

 

Господин Имберг, 2003 г. бе определена като годината на падналите тиражи и пренасочването на реклама към електронните медии. Каква според вас бе 2004-а?

Петер Имберг:

За нас 2004 беше много добра година. Нашите наблюдения не подкрепят тезата за пренасочване на рекламата към електронните медии. Винаги ще има реклама както в електронните медии, така и в печатните. Ако искаш да продаваш някакви продукти, е необходима реклама в печатните медии. Ако целта е по-добър имидж, може да се възползваш и от реклама в електронните медии. Така беше през 2003, а ситуацията се запази и през 2004 г. Не очаквам това да се промени нито през 2005 г., нито през някоя от следващите години. Както вече споменах, ние самите можем да кажем, че сме доволни.

Добра или лоша бе тя за изданията на ВАЦ? Как групировката реагира на свиването на вестникарския пазар в България?

Петер Имберг:

2004 г. беше отлична за изданията, за които работим. През тази година обърнахме особено голямо внимание на разходите си. Свиването на вестникарския пазар е явление, което се наблюдава не само в България. То засяга всички страни в Европа. Дължи се, от една страна, на демографски фактори, а от друга страна, на факта, че в сравнение с предишните поколения много млади хора понякога по-късно намират своя път към вестниците. Независимо от това обаче тези, които искат да продават вестници, трябва да продължат да търсят начини за подобряване на ситуацията с тиражите. Ние така и направихме - стабилизирахме тиражите с помощта на тематични вложки. Идеята се оказа успешна и ние ще продължим да го правим. Има нещо обаче, което е от изключително голямо значение особено за рекламодателите: Читателската аудитория на българските всекидневници продължава да е огромна и достига проценти, които не са обичайни за други страни.

Изданията на вестникарска група България продължават да са абсолютен лидер по рекламни приходи. Монополист ли сте на рекламния пазар, както твърдят ваши опоненти?

Петер Имберг:

Не е тайна, че двете издателства, за които Вестникарска група България ООД работи - Медиа Холдинг АД и 168 часа ЕООД - са лидери по рекламни приходи. Това е свързано с факта, че са лидери по тиражи, както и че правят добри продукти, за което отговарят журналистите. Всичко, което се пише на тема монопол, е чисто и просто грешно.
В България, както и в други европейски държави съществува олигопол - т. е. има малко участници на вестникарския пазар.

При специални продукти като вестниците това винаги е било така. Ако пък два вестника имат по-голям успех от другите, това може би е така, защото са добри продукти, както и заради разумния им мениджмънт.

И в Германия в продължение на 25 години бяхме обект на нападки заради модела на ВАЦ за издаване на вестници, който е бил измислен през 1975 г. След 25 години най-големите ни противници ни помолиха за помощ. Поискаха да им обясним как сме го реализирали навремето, защото сега всички са принудени да последват нашия пример. В крайна сметка здравият разум победи. А и идеята изобщо не е сложна. Ние гарантираме на редакциите независимост и се занимаваме само с търговските и техническите въпроси. Така редакторите могат да се концентрират изцяло върху вестника, а ние се грижим за всичко останало. По този начин се намаляват разходите и се постигат изгодни цени, което пък влияе на цената на 1000 на рекламата - а това пък много се харесва на рекламодателите. Благодарение на това редакциите имат всичко необходимо, за да правят добър вестник, без да са изложени на финансов натиск.

Сега, от една страна, ни обвиняват, че цените ни били прекалено високи и сме били източвали някакви пари - само че все още никой не ми е обяснил как се прави подобно нещо. А от друга страна, упрекват ни, че цените ни били дъмпингови, което просто не отговаря на истината. Нашите цени са пазарни. Тази практика е успешна, а когато някой има успех, му завиждат и го ругаят, но с това трябва да се живее.

Повярвайте ми, тези, които се изхвърлят по този начин в изказванията си, говорят съвсем други неща, когато се срещнем в моя кабинет или на някое друго място.

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Резултати | Архив
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
Старият вампир извежда малкото вампирче за първото му среднощно пиршество. Набелязват жертва, малкото забива зъби и започва да смуче кръв, по едно време се спира и пита баща си: - Тате, до последна...
На този ден 03.10   42 пр.н.е. – Битка при Филипи: Триумвирите Марк Антоний и Октавиан Август водят решителна битка с войската на убийците на Цезар – Марк Юний Брут и Касий. 1868...