В България ще има голямо търсене за същинския продукт кредитна карта

27.04.2005 | 01:00
по статията работи: econ.bg
Голяма част от хората вече се разплащат чрез банкови продукти и услуги

 

Съвместно интервю на в-к ПАРИ и ECON.BG

 

Господин Гуинард, как оценявате развитието и състоянието на пазара на кредитни карти в България в момента?

Паскал Гуинард:

Страната ви е отбелязала много голям напредък по отношение капацитета на плащанията и мисля, че не би трябвало това да е учудващо. Значителна част от населението вече извършва разплащанията си, използвайки продуктите и услугите, които банките предлагат. Голяма част от хората тук вече ползват някакъв вид карта - дебитна или кредитна. Потребителите в страните от региона стават все по-взискателни по отношение на качеството и количеството на услугите, които получават с картата за разплащания. Това се наблюдаваше и при развитието на всички други пазари, на които присъства American Express. Основната функция на картите е тегленето на пари от банкомат. Но когато все по-голям брой потребители искат да използват тези карти не само за това, а да могат и да пазаруват с тях в магазини, за разплащане при ползване на различни услуги, те все повече имат желание и за достъп до кредит със своите карти. Мисля, че в България ще се наблюдава много голямо търсене за същинския продукт кредитна карта на пазара. Желанието на American Express е чрез по-широкото навлизане на пазара тук да бъдат част от неговото разрастване и развитие.

В какво точно се изразява глобалната стратегия за разширяване на Аmerican Еxpress в международен мащаб, която компанията е предприела, и защо пристъпихте към това?

Паскал Гуинард:

През 1997 г. American Express взе решението да покани подбрани банки, издаващи карти, и банки, които управляват търговски мрежи, с цел те да използват структурата на American Express. Стратегията е следната - съвместно с тези много внимателно подбрани банки да развием максимално цялата гама и богатство на продуктите, които предлага American Express. Желанието ни е да работим с много внимателно подбрани банки, да въведем продуктите на American Express на подбрани пазари, и то такива продукти, които отговарят на изискванията и нуждите на местните потребители. Цялата тази стратегия е насочена към това да бъдем много важен играч на пазара на кредитни карти.

Не са ли малко скъпи продуктите на Аmerican Еxpress за българския клиент и пазар, броят на издадените кредитни карти тук е много малък?

Паскал Гуинард:

Да, такова е положението днес, но ако погледнем развитието в перспектива през следващите 5-7 години, мога да ви уверя, че ситуацията коренно ще се промени. По-важни са ползите, които получава клиентът. American Express предлага уникални предимства и ползи, които сме убедени, че ще привлекат своите потребители в България. Предлагаме различна и висококачествена услуга и цялостно предложение за продукти, което несъмнено ще привлече определена категория потребители.

Какви са очакванията Ви за развитието на пазара в региона и конкретно в България?

Паскал Гуинард:

В този регион ме учудва взривът, който се наблюдава в развитието на пазара. Изискванията на потребителите към кредитните карти в страните от Балканския регион, от Централна и Източна Европа и ОНД все повече нарастват. От разговорите с представители на банките оставаме с впечатление, че отчитат значителен ръст не само в издаването на карти, но и по отношение на отпускането на кредити. Банките регистрират все по-голямо търсене на кредитните карти.

Особено удоволствие е за нас да имаме възможност да се обвържем с една финансова институция като Пощенска банка на българския пазар, която ще издава кредитни карти на American Express в български левове. Убедени сме, че този пазар много бързо ще се развива и ще се разширява както от икономическа гледна точка, така и от гледна точка на инфраструктурата.

Предвиждате ли подобно сътрудничество с други български банки?

Паскал Гуинард:

Засега смятаме, че партньорството ни с Пощенска банка ще удовлетвори очакванията, които има American Express спрямо българския пазар.

Потребителите от региона са все по-взискателни за качеството и количеството на картовите услуги.

Желанието на American Express е чрез по-широкото навлизане на пазара тук да бъдат част от неговото разрастване и развитие.

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Резултати | Архив
  • Женевски конвенции
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Блондинка звъни на оператора си: - Извинете, не ми работи интернетът... - А вие с рутер ли сте? Кратко мълчание... - Не, сама съм!!!
На този ден 05.07   1439 г. – Във Флоренция е обявена уния между Римокатолическата църква и Византия. 1811 г. – В резултат на Войната за независимост на испанските колонии в...