Специално за ECON.BG
- Г-н Беровски, от месец февруари Интерлийз предложи нова продуктова концепция на лизингово финансиране. Улесни ли тази стратегия вашата работа?
Крум Беровски:
- Новата продуктова концепция на Интерлийз систематизира гамата услуги на нашата фирма, като основното улеснение от въвеждането й е, че позволява на клиентите ни ясно да изразят своите нужди от конкретно лизингово финансиране. Публикуването на продуктите и условията, предлагани от Интерлийз АД на Интернет-сайта на компанията, дава възможност на нашите клиенти предварително да се запознаят с основните параметри на нашата дейност, като по този начин ние постигаме по-висока ефективност на етапа на предварителния контакт с клиента. Смисълът на новата продуктова концепция на Интерлийз е насочен към комплесно удовлетворяване на потребностите на нашите клиенти – от лизинга на недвижимо имущество, през лизинга на транспортни средства до лизинга на офисно оборудване.
- Как се приема новата концепция от клиентите ви?
Крум Беровски:
- Както споменахме по-горе, новата концепция на Интерлийз е насочена към цялостно удовлетворяване на потребностите от лизингово финансиране на нашите клиенти. В тази връзка, реакцията на нашите клиенти е повече от положителна.
- Какви са най-честите затруднения в областта на лизинга, с които се сблъскват клиентите ви?
Крум Беровски:
- Лизинговото финансиране, особено на производствено оборудване, е все още нова услуга за българските фирми. В тази връзка, най-честите затруднения на нашите клиенти могат да бъдат систематизирани основно в следните направления:
-
Неразбиране на разликата между лизинговото и банковото финансиране в областта на лизинга на производствено оборудване /основната разлика е, че при банковото финансиране кредитополучателят получава паричен ресурс, докато при лизинга лизингополучателят получава оборудването, което е избрал и поръчал/
-
Разбиране за лизинга на транспортни средства /особено на лизинга на леки автомобили/ като покупка на разсрочено плащане, при която процесът на получаване на лекия автомобил е 2-3 дни след поръчването й /като се игнорира фактът, че е необходимо извършването на проучвателна и административна дейност, осъществявана от персонала на Интерлийз, която разбира се, извършваме в максимално кратки срокове/.
Трябва да отбележим, че персоналът на Интерлийз внимателно и задълбочено разяснява процедурата за кандидатстване за лизинг /която е и максимално опростена/ на всеки наш клиент и основната част от дискусионните въпроси биват решавани в зародишен стадий.
- Вие сте и сертифициран управленски консултант. Каква е ролята на човешкия фактор в ефективното управление на една компания?
Крум Беровски:
- На първо място бих искал да изясня, че професионалната квалификация "сертифициран управленски консултант" се присъжда в България от 1998г., първоначално от Института по управленско консултиране в Лондон /IMС/ с организационното съдействие на Българската асоциация на управленските консултантски организации /БАУКО/, а от 2001г. процедурата се извършва изцяло от БАУКО, която е член на Международната асоциация на управленските консултантски организации /FEACO/. FEACO е структурирала управленското консултиране в девет професионални области и управлението на човешките ресурси е само една от тях. С други думи, консултантите, покрили високите изисквания за получаването на професионалната квалификация "сертифициран управленски консултант" имат различна специализация и насоченост. При всички положения обаче, азбучна истина е, че ролята и стойността на човешкия ресурс /human capital/ рязко е променена в сравнение с първоначалното разбиране на "работна сили" /workforce/. В условията на все по-голямо глобализиране на световния бизнес и при налагането на информацията като основен и най-важен ресурс за управлението на бизнеса, ролята на обучения и квалифициран персонал, способен да взема ефективни решения за изключително кратко време е от особено важно значение. Ненапразно, в последните години се забелязва бум в търсенето на консултанти по човешките ресурси и в търсенето на различни способи за мотивация на персонала. Ресурсът, който всяка фирма използва, за да обучи наетия си персонал /даже и във фирми, които използват т.нар. "готови и обучени кадри"/ е значителен и затова текучеството представлява сериозен проблем, особено ако фирмата оперира в специфична пазарна ниша.
Съвременните икономически теории все повече представят успешното развитие на дадена фирма като функция не само от нейния бизнес-сегмент и задоволеност на клиентите, а и от успешната мотивация на нейния персонал. Може да се твърди, че най-голяма е ролята на персонала в сферата на обслужването /включително и във финансовата сфера - банки, лизингови компании, застрахователни институции, др./. Там, където персоналът е в пряк досег с клиента, мотивацията на служителя за бързо и ефективно задоволяване на нуждите на клиента е правопропорционална на успешното превръщане на този клиент в постоянен. Можем да заключим, че ролята на човешкия капитал все повече ще нараства в съвременното информационно общество, включително и в България.
- На първо място бих искал да изясня, че професионалната квалификация "сертифициран управленски консултант" се присъжда в България от 1998г., първоначално от Института по управленско консултиране в Лондон /IMС/ с организационното съдействие на Българската асоциация на управленските консултантски организации /БАУКО/, а от 2001г. процедурата се извършва изцяло от БАУКО, която е член на Международната асоциация на управленските консултантски организации /FEACO/. FEACO е структурирала управленското консултиране в девет професионални области и управлението на човешките ресурси е само една от тях. С други думи, консултантите, покрили високите изисквания за получаването на професионалната квалификация "сертифициран управленски консултант" имат различна специализация и насоченост. При всички положения обаче, азбучна истина е, че ролята и стойността на човешкия ресурс /human capital/ рязко е променена в сравнение с първоначалното разбиране на "работна сили" /workforce/. В условията на все по-голямо глобализиране на световния бизнес и при налагането на информацията като основен и най-важен ресурс за управлението на бизнеса, ролята на обучения и квалифициран персонал, способен да взема ефективни решения за изключително кратко време е от особено важно значение. Ненапразно, в последните години се забелязва бум в търсенето на консултанти по човешките ресурси и в търсенето на различни способи за мотивация на персонала. Ресурсът, който всяка фирма използва, за да обучи наетия си персонал /даже и във фирми, които използват т.нар. "готови и обучени кадри"/ е значителен и затова текучеството представлява сериозен проблем, особено ако фирмата оперира в специфична пазарна ниша.
Съвременните икономически теории все повече представят успешното развитие на дадена фирма като функция не само от нейния бизнес-сегмент и задоволеност на клиентите, а и от успешната мотивация на нейния персонал. Може да се твърди, че най-голяма е ролята на персонала в сферата на обслужването /включително и във финансовата сфера - банки, лизингови компании, застрахователни институции, др./. Там, където персоналът е в пряк досег с клиента, мотивацията на служителя за бързо и ефективно задоволяване на нуждите на клиента е правопропорционална на успешното превръщане на този клиент в постоянен. Можем да заключим, че ролята на човешкия капитал все повече ще нараства в съвременното информационно общество, включително и в България.