Всяка дейност трябва да е насочена към клиентите, а не към самото дружество

02.05.2006 | 01:00
по статията работи: econ.bg
Процесите, които в момента протичат на застрахователния пазар, обуславят т.нар. разпределение на самия пазар

 

 

Г-н Мюлер, Вие сте един от директорите в UNIQA. Моля да се представите за нашите читатели.

Гералд Мюлер:

Казвам се Гералд Мюлер и съм изпълнителен директор на UNIQA International Beteiligungs-Verwaltungs GmbH. UNIQA International Beteiligungs-Verwaltungs GmbH е част от UNIQA GROUP. Отговарям за разширяването на групата. От 1995 година работя за UNIQA GROUP, а от 1997-ма съм  в UNIQA International. За това време участвах в множество проекти, свързани с разширяване, закупуване, интегриране на дружествата в чужбина. През 2004 година бях директор на UNIQA в Хърватска, тоест имам оперативен опит в дейността на самото дружество в чужбина, което много ми помага в настоящата ми позиция като изпълнителен директор. По повод новите цели на групата през тази година – пазарите в Украйна и Сърбия, отговарях за пазарите в Сърбия. И тъй като закупуването на едно дружество е по-лесно от развиването на самото дружество, съм член и на Надзорния съвет на "Витоша" в България.

Имате поглед върху развитието на българския пазар. Как бихте го определили?

Гералд Мюлер:

През последната година и през настоящата се наблюдават типичните за този регион събития на застрахователния пазар, каквито ние познаваме от другите пазари. Навлизането в мисленето на обикновения клиент на идеята, че трябва да се застрахова, все още не е така развито, както у западния гражданин. Съответно, конкурентите на пазара се опитват с не съвсем разрешени методи да завладеят по-голям пазарен дял. В много области има дъмпингова политика. За да се развива този пазар, от изключителна важност е качеството на мислене на застрахователите. Предполагам, че само така ще се засили интересът към тези услуги от страна на населението. Интересът, от своя страна пък, ще доведе до развитието на нови продукти, до предлагането на нормална, приемлива за всички, цена.

Не закъсня ли с навлизането си на българския пазар UNIQA – други компании стъпиха у нас много по-рано.

Гералд Мюлер:

Не смятаме, че сме закъснели, защото процесите, които в момента протичат на пазара, обуславят т.нар. разпределение на самия пазар. Разбира се, след 5-10 години застрахователният пазар в България ще изглежда по съвсем различен начин от гледна точка на конкуренцията. Ако ме питате сега точно как изглежда, бих казал, че е определящо кой ще е следващият, който ще навлезе в този пазар, както и точно по какъв начин ще се промени нормативната база за развитие на застрахователния бизнес. Разбира се,  емоционален момент е фактът, че с приближаването на датата за присъединяване на България към ЕС, еуфорията се чувства доста силно, което малко или много допринася положително за този бизнес климат в България.

Определено присъединяването ни към ЕС ще постави нови условия за развитието на бизнеса в страната ни. Как виждате пазара у нас след присъединяването ни към Еврообщността?

Гералд Мюлер:

Необходимостта от застраховане се влияе от два фактора – първият са доходите на населението. Мисля, че с навлизането ви в ЕС това ще допринесе за повишаването им. Това, което забелязахме и в Австрия (макар че тя е член на ЕС от 10 години), е, че не може всичко да се промени с магическа пръчка от днес за утре. Най-важното, което Австрия получи от ЕС, е целево насочване на конкретни средства по конкретни програми и развитието на определени икономически области. На второ място като фактор присъства засиленото самоосъзнаване – както у населението, така и при предприятията – на необходимостта от застраховане. Да вземем за пример река Дунав, която минава и пред двете страни. В България наводненията създадоха доста проблеми. Разбира се, когато хората видят, че държавата покрива с минимални средства нанесените от стихията щети, ще осъзнаят необходимостта от застраховане на имуществото, за да няма материални загуби. От опита си в Чехия мога да кажа, че такива природни бедствия влияят много силно върху хората за все по-голямо осъзнаване на необходимостта от закупуване на застрахователни продукти.

Казахте, че един от проблемите в развитието на новите пазари е нелоялната конкуренция. Каква е конкуренцията в България? Страхувате ли се от конкуренция?

Гералд Мюлер:

Разбира се, нямаме страх – това е нормално състояние на новите пазари. Всичко се регулира с времето и с намесата на съответните власти. Естествено, всички застрахователи работят с едни и същи методи при изчисляването на тарифите и с еднакви актюерски методи. Това означава, че, ако се предлагат продукти на дъмпингови цени, може да се спечели само за определен период от време, но не може да се получи печалба в дългосрочен план, ако този клиент не сключи и други застраховки.

Да обобщим: промените в нормативната уредба и след това и в мисленето ли са двете най-важни неща, които трябва да се случат?

Гералд Мюлер:

По принцип, от страна на Надзора, който трябва да упражнява контрол, трябва да бъдат предприети мерки. В момента всички дружества на UNIQA в чужбина са доста печеливши. Автомобилното застраховане, застъпено най-силно в източноевропейските пазари, е само един сегмент, но по този начин се влияе глобално върху мисленето на клиента по отношение на застраховането.

Очакванията ви за "Витоша" през 2006-та и в по-далечна перспектива?

Гералд Мюлер:

Очакваме дружеството да се развива по-добре от средното за пазара и имаме определен план и стратегии какво трябва да променим в структурата и организацията, за да се развива по-добре дружеството. Целта на всичко обаче е клиентът. Всяка акция, която се предприема, трябва да е насочена към клиентите, а не в интерес на самото дружество.

Как бихте определили целите на UNIQA в България извън застрахователния бизнес?

Гералд Мюлер:

Вече се информирахме за средата, в която работят конкурентите ни в областите на пенсионното осигуряване и здравното застраховане. Най-голям приоритет обаче за нас засега има "Витоша", която трябва да подобри позициите си на пазара. Всички останали видове инвестиции са свързани с клиентите и техния потенциал. Базата за това е да се разбере същността на застрахователния бизнес от страна на  клиента, за да може той да бъде привлечен и за допълнителни видове застраховки.

Интервю на INSURANCE.BG


Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
-  Тате, защо Земята се върти? -  Как така се върти, бе! Да не си ми изпил ракията?
На този ден 04.07   1054 г. – Свръхнова с наименование SN 1054 е забелязана за пръв път от династията Сун, араби и вероятно от американски индианци в близост до звездата Зета Таури. За...