ДЗИ продължава същата политика

31.10.2005 | 01:00
по статията работи: econ.bg
Клиентите ни вярват и няма каквито и да е признаци на напрежение

 

Съвместно интервю на в-к ПАРИ и ECON.BG

 

Господин Алексиев, какво показват деветмесечните резултати за дейността на застрахователните дружества от финансовата група ДЗИ?

Валери Алексиев:

Резултатите за периода са много добри - и като премиен приход, и като печалба. Ще дам само няколко цифри в тази посока. Реализираният премиен приход по животозастраховане е 28.7 млн. лв., което е ръст от близо 50% спрямо същия период на 2004 г. Само приходите от продажби на дългосрочни полици Живот са 15.2 млн. лв. при 9.7 млн. лв. за 9-те месеца на миналата година. Резервите на дружеството са 70 млн. лв. В същото време разходите му са намалели с 4%. С това спокойно мога да твърдя, че ДЗИ утвърждава позициите си като водещ застраховател в животозастраховането.

Премийният приход в общото застраховане надхвърли 130 млн. лв. Преобладаващо продължава да бъде автомобилното застраховане, както е в почти всички дружества на пазара в момента. Следват имущественото застраховане, финансовите рискове, отговорностите и Карго застраховането. Резервите на ДЗИ - Общо застраховане са 84 млн. лв. Резервите и на двете дружества, които са 154 млн. лв., са инвестирани 57% в ДЦК, 10% в недвижими имоти, а останалото се поделя между банковите депозити и съучастия. Печалбата и на двете дружества е около 9 млн. лв.

От началото на тази година до момента сме сключили 570 хил. полици Гражданска отговорност.

Ние бяхме обещали на Емил Кюлев, че ще сме първите, които ще преминат границата от 100 млн. EUR приходи. Мисля, че резултатите, които имаме към 9-месечието, потвърждават тези наши разчети.

Как покушението срещу Емил Кюлев ще повлияе върху политиката на управление на компаниите?

Валери Алексиев:

По принцип той беше далновиден в управлението и не се намесваше пряко в ръководството на дружествата. И преди, и сега управителните органи на двете компании са едни и същи. Няма промени и в оперативното ръководство. То се осъществява от мен като прокурист на дружествата и от Недялко Чандъров като търговски пълномощник. Така че продължаваме в същата посока.

От информацията, която имам от главните ни агенции в страната, мога да твърдя, че няма абсолютно никакви проблеми, свързани с нашите клиенти. Клиентите ни вярват и няма каквито и да е признаци на напрежение. Напротив, обажданията на клиентите ни са свързани със съчувствие и съболезнования за тази загуба, която претърпя групата. ДЗИ е 60-годишна институция, преминавала е през тежки периоди и винаги е продължавала напред. Мисля, че и сега, колкото и да ни бъде трудно наистина, ще преодолеем тази загуба. Продължаваме работата и взаимоотношенията си с клиентите по начина, по който сме работили и досега. Такива са и инструкциите към нашите главни агенции - да няма каквито и да е забавяния или проблеми, свързани със събитията от последните дни. Ще продължим политиката си такава, каквато е била досега. Текущото, по което работим в момента, е свързано с кампанията по Гражданска отговорност. В средата на този месец ще я обявим пред всички наши посредници - брокери и агенти.

Споменахте, че работите по гражданската отговорност, а правилата все още не са ясни

Валери Алексиев:

Да, така е. Все още не се знае ще има ли минимални задължителни тарифи или няма да има, тъй като от това зависи и начинът на изграждане на текущите планове по застраховката. Няма да скрия, че пред нас стои предизвикателството как клиентите ни ще посрещнат високите цени, ако стъпим върху действащата в момента наредба за задължителното застраховане. Анализът, който направихме на плащанията по застраховката, показва, че има ръст на средната платена щета за едно събитие, но този ръст не е с темпа, с който се увеличават лимитите на отговорност. Логически погледнато, тарифата не би трябвало да следва увеличаването на лимитите на отговорност, а по-скоро ръста на плащанията. Знам, че много мои колеги ще възразят срещу това.

В този случай вероятно имате две тарифи - при минимални задължителни премии и при индивидуална оценка на риска на водача?

Валери Алексиев:

Така е, имаме готовност и в двата случая. Анализът, който направихме на събитията през последните три години, показва, че 5% от застрахованите при нас водачи по Гражданска отговорност предизвикват 68% от пътно-транспортните произшествия. Затова смятам, че ако се въведе индивидуална оценка на риска на всеки водач, ще може именно към тези 5% да се приложи голямо завишение на премията. В противен случай останалите ще са принудени да плащат по-високите тарифи заради тези 5%. Но пак казвам - това са нашите тарифи. Ние нямаме информация за новите клиенти, които ще дойдат при нас. Един от вариантите, които обмисляме в момента, е да дадем сериозни отстъпки на тази част от клиентите ни, за които знаем, че са добри водачи. Всъщност големият проблем за либерализирането на пазара на Гражданската отговорност е липсата на информация.

Върху какво още работите в момента?

Валери Алексиев:

Смятаме активно да навлезем на пазара на Общата гражданска отговорност като ново за нас направление на бизнеса. Усилията ни в момента са насочени към развитието на тази застраховка.

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Събеседване: - Защо искате да работите при нас? - Аз съм счетоводител, с 20 години стаж, както и голям опит! - Колко преви 2+2? - А колко трябва да прави? - Кога ви е удобно да започнете?
На този ден 13.11   615 г. – Започва понтификатът на папа Адеодат I. 1002 г. – С благословията на крал Етелред II се извършва масово убийство на датчани, живеещи в Англия. 1775...