До 15-20 години стандартът на живот у вас ще достигне този в Западна Европа

20.05.2005 | 01:00
по статията работи: econ.bg

 

Диего Де Дженаро е доктор по икономика. Владее английски, немски и италиански език. След като 1 година преподава икономика, започва работа в Дженерали, Италия, където остава 10 години. След това работи по 1 година в централния офис на групата в Триест, Италия, после във Виена, в Букурещ и в Брюксел. В момента е регионален мениджър за Централна и Източна Европа в "Generali Employee Benefits Network" - Франкфурт. Отговаря за груповите застрахователни договори, които "Generali Employee Benefits  Network" е сключила с международни компании.

"Generali Employee Benefits Network" е създадена преди 40 години в Триест, Италия. Мрежата продава застраховките си чрез своите дъщерни дружества или чрез партньорите си в различни страни. "Generali Employee Benefits Network" носи риска, а дъщерните компании предлагат продуктите и отговарят  за ликвидацията на щетите.
Централното управление на "Generali Employee Benefits Network" е в Брюксел. Компанията има регионални офиси в Хонконг, в Лондон, във Франкфурт и в Пасипани, щата Ню Джърси в САЩ. Офисът във Франкфурт отговаря за Германия, Австрия, Швейцария и за всички страни от Централна и Източна Европа.

 

Г-н Дженаро, какво е впечатлението Ви от българския застрахователен пазар? Защо избрахте да работите у нас само с ДЗИ?

Диего Де Дженаро:

Generali работи в Централна и Източна Европа вече повече от 170 години. Нашата първа агенция в този регион е създадена през 1832 година. След Втората Световна война и национализацията, изгубихме 11 водещи дружества в Централна и Източна Европа. Около 40 години по-късно Generali започна отново да създава компаниите си в страните от този регион. Първата държава, в която започнахме, беше Унгария през 1989. Досега Generali има компании в 7 различни страни от Централна и Източна Европа - Чехия, Словакия, Словения, Хърватска, Полша, Унгария и Румъния. Общият премиен приход на тези компании възлиза на около 800 млн. евро.

На 16 декември 2004 г. Generali получи лиценз за работа в Китай, така че фокусирахме там основните си усилия. Това е страна с население 1,3 млрд. души и не може да бъде пренебрегвана. Но след Китай, Централна и Източна Европа е вторият приоритет на Generali. Освен в 7-те страни от Централна и Източна Европа, в които има свои дружества, Assicurazioni Generali има клиенти и в други държави от региона, които обслужваме с нашите партньори. В момента имаме 5 партньорства в страните от Централна и Източна Европа – в Босна, България, Македония, Русия – ОНД, и Сърбия. Партньорите са избирани заради добри технически възможности и финансова сила. В България "ДЗИ" АД е една от компаниите, която притежава тези характеристики и е широко представена на пазара. Предвид тези критерии за нас беше ясно, че ДЗИ може да бъде нашият партньор тук.

Ние вярваме, че ще има сериозно развитие на страните от Централна и Източна Европа през следващите няколко години. Според мен най-късно до 15-20 г. застрахователните стандарти в региона ще са сравними с тези в Западна Европа, но може би не и с тези в САЩ и Великобритания, които са най-развитите страни в областта на застраховането.

Смятате ли и в бъдеще да работите в партньорство с ДЗИ? Възнамерявате да основете собствена компания в България, или да купите вече съществуващо дружество у нас?

Диего Де Дженаро:

Практиката ни е да основаваме собствени компании в отделните страни. Единствено в Унгария купихме съществуващо дружество, което се вля в съдадената преди това там компания на Generali. Точно как ще постъпим в България, не мога да предскажа в момента. Преди 4 години, когато течеше процедурата по приватизацията на "ДЗИ", Generali прояви интерес към компанията. Като най-големия животозастраховател в Европа и четвърта по големина в света, Generali естествено беше поканена да участва в приватизацията. Но преговорите бяха прекратени скоро след започването им. Интересът на Generali към България е ясен – мога да предположа, че един ден ще искаме да работим пряко във Вашата страна. Кога и по какъв начин ще стане това, все още не знам.

Какъв е обемът на бизнеса на Generali в България в момента и какви са перспективите за развитието му?

Диего Де Дженаро:

В момента нашето партньорство с ДЗИ е свързано основно с работа по договори с международни корпоративни клиенти. Интернационалните компании имат свои високи стандарти. Когато наемат хора на работа, освен заплатата, те им предлагат и пакет допълнителни привилегии, включващи застраховки. Тази практика все още не е широко разпространена в България. Затова нашите премийни приходи във вашата страна досега са само началото на голям бизнес. Международните компании дават пример на местните дружества. Ако например има международна фармацевтична фирма, която предлага на работниците си големи социални привилегии, българските фармацевтични дружества също ще трябва да започнат да дават на служителите си такива социални пакети. В противен случай ще започнат да губят специалистите си - те знаят, че могат да получат по-добра заплата и допълнителни социални поощрения в други компании.

Аз обикалям 15 страни. Посланието ми към застрахователите е да отидат при пазара – при фирмите и посредниците, и да говорят с тях, да разпространяват застрахователната култура. Тенденцията в стандарта на живот е ясна - идва от Запада. В Чехия, Полша и Унгария вече има по-висок стандарт. В Румъния стандартът също започва да се повишава. Така че най-малко след 15-20 години, по мои предвиждания, вашият регион ще достигне нивото на страните от Западна Европа. Очаквам премийният приход в застраховането през следващите 5 години, особено при груповите договори, да расте със 100-150% годишно. А след това, в продължение на още 5 г., ръстът ще е от 20 до 40 на сто годишно. Така след 20 години сегашната голяма разлика между вашите страни и държавите от Западна Европа ще намалее или ще изчезне напълно.

Кои са големите клиенти на "Generali Employee Benefits Network" в нашата страна?

Диего Де Дженаро:

"Generali Employee Benefits Network" има договори с 242 международни компании и отношения с още около 900 мултинационални. С всички тези фирми ние работим или ще работим и в България, когато те стъпят на Вашия пазар. Понастоящем, чрез нашия партньор "ДЗИ" АД, имаме сключени договори с MICROSOFT Bulgaria, GlaxoSmithKline Bulgaria,  BAYER Bulgaria и др.

Какви трябва да бъдат приоритетите пред българските застрахователи, за да успеят най-бързо и качествено да разширят бизнеса си?

Диего Де Дженаро:

Най-голямото предизвикателство е да бъдат пазарно ориентирани. Застрахователните компании трябва да се прехвърлят от монополен на отворен пазар. Парите няма да дойдат при тях, ако застрахователите не напуснат офисите си и не отидат при клиентите. Това е първата и най-важна стъпка, която трябва да бъде направена. Да се отиде при пазара означава да се обърнеш към клиентите и да им предложиш изгодни решения от гледна точка на застрахователни продукти и ликвидация на щетите.

Застрахователните компании трябва да предоставят на клиента чувството на сигурност и да заличат мисълта, че продължава да се работи по стария начин. Практиката тогава беше най-важните условия да се пишат с най-ситните букви в края на застрахователните договори – кога застрахователят няма да плати, кога няма да бъдат спазени условията, записани в началото на договора и т. н. Подобни похвати се избягват от пазарно ориентираните компании. И в България пазарът ще реагира на тази промяна. В момента по-големите застрахователни компании у вас са по-пазарно ориентирани. Те събират повече премии и в същото време предоставят комфорт на клиентите си. По-малките компании трябва да последват този пример. Въпрос на време е да го направят. Според мен този процес вече е започнал.

Смятате ли, че застрахователните компании в България са твърде много за пазара в момента или не? Колко застрахователи е нормално да работят на нашия пазар, според Вас?

Диего Де Дженаро:

Чух, че някои хора смятат, че броят на застрахователите в България е твърде висок. Не мисля, че това е вярно. Според мен ще настъпят промени – някои дружества може да бъдат купени от чуждестранни инвеститори. Но 20-25 компании, при очакваното развитие, не са много за вашия пазар. Според мен има място за всички.

Какви са разликите между България и Румъния в областта на застраховането?

Диего Де Дженаро:

Основната разлика е в големината на пазарите. Румъния има 22 млн. жители, а България – под 8 милиона. Освен това има прехвърляне на застрахователна култура от Унгария в Трансилвания. Много унгарци живеят в Трансилвания и се учат от унгарския опит. Това и фактът, че Румъния е избрана от няколко чужди компании като страна за обработката и подобрението на техните стоки, са основните причини, поради които застраховането в Румъния е малко по-добре развито, отколкото в България.

Какво искате да кажете в заключение на българските застрахователи?

Диего Де Дженаро:

Че ключът към израстването на компаниите и развитието на пазара е мисленето за нуждите на клиентите, и стремежът тези нужди да бъдат покрити по най-добрия начин./INSURANCE.BG

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
-  Тате, защо Земята се върти? -  Как така се върти, бе! Да не си ми изпил ракията?
На този ден 12.11   680 г. – Започва 6-ият вселенски събор в Константинопол. 1914 г. – Първа световна война: Османската империя обявява война на държавите от Антантата. 1918 г....