Съвместно интервю на в-к ПАРИ и ECON.BG
- Господин Бени, въпреки че сте отскоро на българския пазар, вече имате успешни проекти. Последната новина е за износ на софтуер в Индонезия. Какво решение предлагате?
Уди Бени:
- Български екип от инженери и софтуерни специалисти на Formula Telecom Solutions успешно въведе решения за плащане и управление на връзките с клиенти за телекомуникационен оператор в Индонезия. Само за 4 месеца - от август до декември 2003 г., нашите специалисти разработиха и въведоха решението на място в Джакарта, като осигуриха и 24-часова поддръжка. Това е първият проект, в който българските експерти са част от международния екип на FTS.
- Разработеното решение е за предплатени услуги и за услуги, платими след реализирането им, и за управление на връзките с клиенти.
Какъв е ефектът от внедряването на това решение?
Уди Бени:
- Решението е базирано на единна платформа, която включва mutual rating engine и CRM за цялото портфолио от абонати на телекомуникационния оператор. Платформата се основава на подхода "един клиент, множество начини на плащане". Решението увеличава средните приходи на абонат /ARPU/ на операторите, като им дава възможност да осигуряват на клиентите си услуги с предплащане, които до момента се предлагат само на клиентите, плащащи след реализиране на услугата. Чрез унифицираната платформа за управление на връзките с клиенти операторите могат да следят поведението на двете групи потребители и да променят услугите си, за да отговорят на променящите се нужди на потребителите. На самите потребители ще се предлагат гъвкави услуги и тарифи, специални ценови листи, бонуси и схеми за лоялни клиенти.
- Работите в конкурентен пазар, помага ли ви фактът, че сте част от голяма международна компания? Какви услуги предлагате на българския пазар?
Уди Бени:
- Българският екип е важна част от международния екип на Formula Telecom Solutions /компания на Formula Group, Nasdaq: FORTY/ - глобален доставчик на решения за управление на телекомуникациите на мобилни оператори, оператори за услуги от висок клас и оператори на фиксирана телефония. FTS предлага богат асортимент от решения на пазара, които включват управление на връзките с клиенти; конвергентни разплащания в реално време за предплатени услуги и услуги, платими след реализацията им; управление на поръчки; управление на инфраструктурата; софтуер EBPP и високотехнологични приложения за call център. Решенията на FTS варират от самостоятелни модули през платформи от следващо поколение до интегрирани системи, предлагани на фиксирана цена.
За компанията работят над 4000 висококвалифицирани служители, Formula разработва и осигурява собствени софтуерни продукти и ИТ решения за бизнеса.
- Първият ви голям проект в България беше за МобилТел, как се спряха на вас?
Уди Бени:
- Причините за това са две. Първо, ние разработихме проекта за съвсем кратко време, второ - цената ни беше конкурентна.
Предложихме на най-големия български мобилен оператор решение за билинг система, интегрирано със система за управление връзките с клиентите /СRM/ - Leap Plus integrated analytical and operational Billing and CRM solution. Инсталирахме напълно оборудван център /call center/ с 200 работни места за обслужване на всички абонати на МобилТел само за осем месеца. Центърът стартира през октомври 2002 г. и вече обработва над 4 млн. обаждания месечно. Предлагаме различни технологии като Computer Telephony Integration, която предлага свръхмодерно разпределение на обажданията между операторите, обслужващи клиентите, и Interactive Voice Response System, която осигурява актуална информация за сметките на отделните абонати. Центърът предлага още и системи за управление на служителите и за управление на знанието.
Напоследък Formula разработи нови висококачествени проекти, които включват голям асортимент от приложения и улесняват МобилТел в сегментирането на клиентската база и представянето на специфични услуги на различните си клиенти. Тези високотехнологични решения ще превърнат центъра за обаждания в център за контакт с потребителите, което ще доведе до изграждане на по-висока лоялност на клиентите.
- Какъв е размерът на инвестицията ви у нас досега?
Уди Бени:
- В България Formula е инвестирала над 400 000 USD, за да открие и оборудва офиса си в София и за обучение на българските си специалисти както тук на място, така и в компанията майка в Израел. Открит през 2002 г., българският офис на компанията предлага техническа поддръжка и поддръжка на продажбите и разполага с постоянно нарастващ екип - вече над 25-има ИТ специалисти.
- Смятате ли, че може да се спре изтичането на ИТ специалисти от страната?
Уди Бени:
- Вярваме, че когато в страната се създадат добри условия за работа, много от хората ще започнат да се връщат. Аз съм от 7 години в страната, зная, че едни от най-добрите ИТ специалисти са напуснали, но съм сигурен, че нещата ще се променят. През 60-те години и в Израел имаше подобен проблем, голяма част от най-добрите програмисти на Израел работеха в Силиконовата долина в САЩ. Но с развитието на икономиката в страната, с взетите мерки от държавата те започнаха да се връщат. Смятам, че това ще се случи и в България. Не е достатъчно да дойдат само чужди фирми, държавата също трябва да има своя ангажимент.
- Планирате ли участие в други проекти?
Уди Бени:
- Да. Световният опит на Formula, уменията й за интеграция, познаването на българския пазар и българското законодателство и участието в нашия екип на отлично подготвени български специалисти ни дадоха възможност да предложим според нас най-подходящия проект за изграждането на нова билинг система на БТК в търга, който се проведе.Надяваме се, че всичко това ще бъде оценено и ние ще спечелим този проект.
- През април тази година в Лондон ще се проведе един от най-големите международни форуми в областта на информационните технологии и по-специално в областта на билинг системите - Billing Systems Conference 2004. Ще покажете ли нещо ново?
Уди Бени:
- МобилТел е поканен да направи презентация на своята билинг система и система за разплащане с клиентите, която ние разработихме и внедрихме. Това е една отлична разработка и за първи път оператор от Източна Европа е поканен да направи представяне заедно с най-големите от бранша - Водафон, Дойче телеком и др. Това е много висока оценка за нашата работа, за нашия продукт, а така също за МобилТел и за България.
Предложихме на най-големия български мобилен оператор решение за билинг система, интегрирано със система за управление връзките с клиентите /СRM/ - Leap Plus integrated analytical and operational Billing and CRM solution. Инсталирахме напълно оборудван център /call center/ с 200 работни места за обслужване на всички абонати на МобилТел само за осем месеца. Центърът стартира през октомври 2002 г. и вече обработва над 4 млн. обаждания месечно. Предлагаме различни технологии като Computer Telephony Integration, която предлага свръхмодерно разпределение на обажданията между операторите, обслужващи клиентите, и Interactive Voice Response System, която осигурява актуална информация за сметките на отделните абонати. Центърът предлага още и системи за управление на служителите и за управление на знанието.
Напоследък Formula разработи нови висококачествени проекти, които включват голям асортимент от приложения и улесняват МобилТел в сегментирането на клиентската база и представянето на специфични услуги на различните си клиенти. Тези високотехнологични решения ще превърнат центъра за обаждания в център за контакт с потребителите, което ще доведе до изграждане на по-висока лоялност на клиентите.
- Какъв е размерът на инвестицията ви у нас досега?
Уди Бени:
- В България Formula е инвестирала над 400 000 USD, за да открие и оборудва офиса си в София и за обучение на българските си специалисти както тук на място, така и в компанията майка в Израел. Открит през 2002 г., българският офис на компанията предлага техническа поддръжка и поддръжка на продажбите и разполага с постоянно нарастващ екип - вече над 25-има ИТ специалисти.
- Смятате ли, че може да се спре изтичането на ИТ специалисти от страната?
Уди Бени:
- Вярваме, че когато в страната се създадат добри условия за работа, много от хората ще започнат да се връщат. Аз съм от 7 години в страната, зная, че едни от най-добрите ИТ специалисти са напуснали, но съм сигурен, че нещата ще се променят. През 60-те години и в Израел имаше подобен проблем, голяма част от най-добрите програмисти на Израел работеха в Силиконовата долина в САЩ. Но с развитието на икономиката в страната, с взетите мерки от държавата те започнаха да се връщат. Смятам, че това ще се случи и в България. Не е достатъчно да дойдат само чужди фирми, държавата също трябва да има своя ангажимент.
- Планирате ли участие в други проекти?
Уди Бени:
- Да. Световният опит на Formula, уменията й за интеграция, познаването на българския пазар и българското законодателство и участието в нашия екип на отлично подготвени български специалисти ни дадоха възможност да предложим според нас най-подходящия проект за изграждането на нова билинг система на БТК в търга, който се проведе.Надяваме се, че всичко това ще бъде оценено и ние ще спечелим този проект.
- През април тази година в Лондон ще се проведе един от най-големите международни форуми в областта на информационните технологии и по-специално в областта на билинг системите - Billing Systems Conference 2004. Ще покажете ли нещо ново?
Уди Бени:
- МобилТел е поканен да направи презентация на своята билинг система и система за разплащане с клиентите, която ние разработихме и внедрихме. Това е една отлична разработка и за първи път оператор от Източна Европа е поканен да направи представяне заедно с най-големите от бранша - Водафон, Дойче телеком и др. Това е много висока оценка за нашата работа, за нашия продукт, а така също за МобилТел и за България.