Специално за Econ.bg
- Г-н Бужанин, какви са новините около Евролайф България?
Александар Бужанин:
- Новината за нашето дружество е, че за 2,5 години присъствие на българския животозастрахователен пазар Евролайф България достигна обща застрахователна сума по дългосрочните си договори от 100 млн. лв. и отчете над 8000 животозастрахователни договора към нашите основни партньори - Алианц България Живот и Граве България. Ето ви и още една новина, следствие от първата - за този период Евролайф България сключи повече дългосрочни застраховки "Живот" от всички други компании. Отчетените резултати са много добър показател за развитието на дружеството в България.
- Как оценява ОЦ Окцидент Холдинг дейността на Евролайф България?
Александар Бужанин:
- Получаваме добра оценка от швейцарския мениджмънт за това, което сме направили на този етап в България. През юни 2002 г. открихме офис във Варна, а месец по-рано София беше избрана за регионален център на Балканите, от който да се управляват офисите на съседните държави. Тези две събития са показател за развитието ни на българския пазар.
- Кое е вашето предимство пред останалите животозастрахователни брокери?
Александар Бужанин:
- Предимството ни е ноу-хау-то на ОЦ Окцидент холдинг АД, което Евролайф България прилага в българските условия. То е свързано с цяла система от стратегии и тактики за обучението на нашите консултанти. Важно е да се отбележи, че тази система от правила, норми и принципи се прилага спрямо конкретните за дадена държава пазарни показатели. Затова провеждаме и специално обучение за служителите на Евролайф България. Едно от условията е всеки консултант да премине постепенно професионалната схема на ризвитието. На всяка позиция в схемата на развитието отговаря и специално обучение. Девизът ни: "Заедно на Върха", приложен в практиката, всъщност е разковничето на успехите ни. Това е нещо, което ни отличава, а стимулира и самите консултанти.
- Кои са пречките за развитие дейността на Евролайф България?
Александар Бужанин:
- Не бих казал, че в България има много пречки за развитие на нашата дейност. Основният проблем е застрахователната култура на населението. Животозастраховането стартира почти едновременно с промените на българския пазар. Резултатите, които постигнахме, са показател за посоката на мисленето на българина. Отношението му към животозастраховането е с трайна позитивна тенденция. Неслучайно срокът на сключените от Евролайф договори по застраховки "Живот" е със средна продължителност от 17 години – показател, който е съизмерим с европейския стандарт. Затова твърдим, че Евролайф направи много промени в мисленето на българите.
Разбира се, могат да се променят някои детайли в самия закон във връзка с животозастраховането - както за застрахователните дружествата, така и за застрахователните брокери. Но като цяло, законът се стреми към подобряване средата на застраховките "Живот" по европейски начин.
- Планирате ли развитие на гамата от предлагани продукти на българския пазар?
Александар Бужанин:
- По принцип дейността на Евролайф България е изцяло ориентирана към животозастраховането. Досега партньорите ни бяха Граве и Алианц. От този месец станахме основен животозастрахователен брокер и на AIG Life България. Досега работихме само с продукти с валутна защита (в евро и долари) и за първи път продуктът на AIG Life е левов, което е добър показател за връщането на доверието в лева. Планираме в бъдеще, към 2004 година, Евролайф да предлага и финансов пакет на своите клиенти. Той ще включва инвестиционни продукти към банките и т.н. При всички случай ще има развитие.
- Как виждате бъдещото развитие на животозастрахователния пазар у нас?
Александар Бужанин:
- На този етап дългосрочното животозастраховане се развива трайно позитивно. Това е показател, който е изключително важен за чуждите инвеститори.
- Не бих казал, че в България има много пречки за развитие на нашата дейност. Основният проблем е застрахователната култура на населението. Животозастраховането стартира почти едновременно с промените на българския пазар. Резултатите, които постигнахме, са показател за посоката на мисленето на българина. Отношението му към животозастраховането е с трайна позитивна тенденция. Неслучайно срокът на сключените от Евролайф договори по застраховки "Живот" е със средна продължителност от 17 години – показател, който е съизмерим с европейския стандарт. Затова твърдим, че Евролайф направи много промени в мисленето на българите.
Разбира се, могат да се променят някои детайли в самия закон във връзка с животозастраховането - както за застрахователните дружествата, така и за застрахователните брокери. Но като цяло, законът се стреми към подобряване средата на застраховките "Живот" по европейски начин.
- Планирате ли развитие на гамата от предлагани продукти на българския пазар?
Александар Бужанин:
- По принцип дейността на Евролайф България е изцяло ориентирана към животозастраховането. Досега партньорите ни бяха Граве и Алианц. От този месец станахме основен животозастрахователен брокер и на AIG Life България. Досега работихме само с продукти с валутна защита (в евро и долари) и за първи път продуктът на AIG Life е левов, което е добър показател за връщането на доверието в лева. Планираме в бъдеще, към 2004 година, Евролайф да предлага и финансов пакет на своите клиенти. Той ще включва инвестиционни продукти към банките и т.н. При всички случай ще има развитие.
- Как виждате бъдещото развитие на животозастрахователния пазар у нас?
Александар Бужанин:
- На този етап дългосрочното животозастраховане се развива трайно позитивно. Това е показател, който е изключително важен за чуждите инвеститори.