Съвместно интервю на в-к ПАРИ и ECON.BG
Господин Георгиев, Какво е да си мениджър? Какви са отговорностите и кои са предизвикателствата?
Румен Георгиев:
Безспорно да си мениджър не е много лека задача, най-малкото защото трябва да намериш баланса между това да си управленец и да си човек с определени чисто човешки качества. Що се отнася до отговорностите, то те са първо пред самия себе си, а след това и пред всичките тези хора, които управляваш. Предизвикателствата са най-различни и зависят в какъв сектор е мениджърът, тъй като се гонят различни показатели. Застраховането е сред секторите, които се развиват с изключително бързи темпове. Критериите за качествено и успешно управление тук са високия ръст на премийния приход и голямата печалба.
Какво е за Вас екипът и важно ли е умението да се работи в екип?
Румен Георгиев:
Екипът за мен е нива на отговорност. Всеки има своето място, своите задължения и отговорности. Всеки знае много точно докъде и какво решение може да вземе. Tова намира отражение и в дължностните характеристики на всеки. Разбира се, че умението да се работи в екип е важно, тъй като без екип нищо не става.
От какви принципи се ръководите в ежедневната си работа?
Румен Георгиев:
И в личен, и в професионален план се опитвам да бъда лоялен и да държа на думата си. Не по-малко важно е за мен и да съм справедлив ръководител, да оценявам обективно постиженията на всеки и в същото време да не остават безучастен към грешките и пропуските му в работата.
Провеждате ли обучения на мениджмънта и персонала и имате ли системи за атестация на персонала?
Румен Георгиев:
Политиката на компанията е да развива своя интелектуален капитал, като задържа най-талантливите свои служители. Само колектив от добре обучени специалисти би могъл да отговори адекватно на потребностите на клиентите.
Изключително важно за всяка една компания е да има своя специфика, свое лице. Технологията на работата също би следвало да е индивидуална. Ликвидацията на щетите при нас се прави по различен начин от ликвидацията в която и да е друга застрахователна компания. Така че и системите за атестация на персонала се напасват към технологията на работа във всяка компания.
Това, че сте част от голяма финансова група, оказва ли влияние върху културата на управление?
Румен Георгиев:
Разбира се. Нормално е да оказва, въпреки това всяка една от десетките компании в групата има своята индивидуалност. Стремим се към комплексност на услугата, но всеки да е със своята индентичност. Банката не е допълваща на застрахователното дружество и обратното. Същото е и по отношение на пенсионното дружество и останалите компании от групата.
Какво отличава ЗАД Армеец от останалите участници на застрахователния пазар?
Румен Георгиев:
На първо място бих посочил стремежът не само ние да учим на поведение клиента, но и клиентът да обучава нас. Не по-малко важно е и качеството на услугата, която предлагаме срещу разумна цена.
Острата конкуренция в застрахователния сектор мотивира ли екипа и служителите на компанията?
Румен Георгиев:
Безспорно мотивира и тази мотивация намира израз в предлагането на по-добър продукт и по-добро и качествено обслужване на клиентите. Защото доверието на клиента е най-бързо развалящата се стока, не е толкова трудно да се спечели, колкото да се задържи.