Електронният дневник намалява отсъствията и подобрява дисциплината

21.09.2011 | 14:24
по статията работи:
Виктория Доровска, мениджър продажби в DAN Electronic
Електронният дневник намалява отсъствията и подобрява дисциплината

Специално за Econ.bg

Интервю на Ралица Стоянова (r.stoyanova@econ.bg)

Електронен дневник ще информира родителите за оценките и отсъствията от училище на децата им чрез SMS, телефонно обаждане или e-mail. Информационната система, наречена InfoServ е-School, е разработена от българската софтуерна фирма DAN Electronic. Системата стартира като пилотен проект през 2004 г. в Математическата гимназия "Баба Тонка" в Русе. От първия вариант на софтуера до началото на 2011 г. са се възползвали 80 училища в 27 града. През април тази година системата се трансформира и обновява. Оттогава досега 600 училища вече са направили заявка да използват електронен дневник. Относно функционирането на системата и ползите от нея разговаряме с Виктория Доровска, мениджър продажби в DAN Electronic.

Г-жо Доровска, какво представлява системата електронен дневник?

Виктория Доровска:

Системата електронен дневник е иновативна информационна система, базирана на кол център, която вече се предлага на училищата като услуга. Какво прави тя? Тя събира цялата информация, която училището и учителите желаят да въвеждат за децата в училище - оценки, отсъствия, забележки, похвали, здравен статус на децата, мероприятия, касаещи училището, родителски срещи. Това могат да бъдат събития от рода на "Да изчистим двора на училището" или други кампании, които училището предприема.

Това, което е иновативно за системата, и то не е иновативно само за България, а в световен план, е, че такъв тип комуникация с родителите на този етап няма.

Системата автоматично информира родителите за всичко, което се случва с децата им. Това, което е много удобното в системата, е, че тя е проактивна. В момента, в който бъде въведена, информацията се изпраща към сървърите, които обслужват системата, и оттам през операторите достигат родителите по най-удобното средство за комуникация, което всички имаме в джоба си - мобилния телефон. Разбира се, даваме възможност на родителите при желание от тяхна страна да проверяват информацията за тяхното дете чрез навигация по гласови менюта подобно на това, което банките и комуналният сектор в България отдавна са внедрили. Друго удобство на системата е необвързаността ѝ с време и място - информацията достига навсякъде и по всяко време. Ние също имаме възможност да я проверим от там, откъдето се намираме в момента. Не е необходимо нищо повече от един телефон.

От кога функционира системата и колко училища се възползват от нея към момента?

Виктория Доровска:

Системата стартира пилотно през 2004 г. като локална система. Тогава тя се продаваше на училищата като услуга и те я внедряваха. В резултат на опита ни с това внедряване се оказа, че българските училища, особено през 2004 г., изпитваха затруднения - финансови, технически - поддръжка на системата, телефонна инфраструктура, защото това на практика е един мини кол център. На запад тези технологии са много скъпи и не се прилагат в сферата на образованието. Това е наша разработка, която ние можем да си позволим да направим достатъчно евтино, за да може тя да е достъпна дори за образованието.

В днешно време системата вече се прилага като услуга. Беше пусната през април 2011 г. В момента активно тече кампания по набиране на училища. От началото на септември, когато приключиха летните месеци и учителите и директорите се завърнаха в училищата, получаваме по 40-50 заявки на ден от желаещи да се включат в системата училища. Включването в системата става по желание на училището. Тя е безплатна за него. Вече имаме натрупани заявки от 600 училища в цялата страна - както от София, така и от по-малките градове в страната. Имаме заявка и от българско училище в чужбина. Интерес проявяват и много от частните училища.

Щом системата е безплатна за училищата, кой плаща за нея?

Виктория Доровска:

Заплащането става от тези, които искат да получават информация - родителите. Много от нас сме родители и знаем какво значи детето да скрие бележка. Ние сме били също деца и знаем какво значи бягането от час. Децата минават през една възраст - пубертета, когато за съжаление те неминуемо влизат в среди, в лоши компании. Индикациите за това ги има в училище, но учителите са достатъчно ангажирани и не могат да информират всеки родител персонално. Електронният дневник е средство, с което могат да го направят автоматично и улеснено - да дадат индикацията на родителя, че нещо става с неговото дете, за да може той да предприеме мерки.

Колко плащат родителите, за да използват системата?

Виктория Доровска:

Цената за ползване на пакетна услуга - гласова проверка на информацията по телефона, получаване на автоматични SMS-и с информация и e-mail уведомявания, е 1,20 лева на месец.

Кой въвежда данните в системата?

Виктория Доровска:

Данните за учениците се въвеждат от самото училище. То е първоизточник на информацията. Въвеждането на данните е улеснено. От гледна точка на интерфейс системата е изключително лесно направена - има упътване, има гореща телефонна линия за обучение на учителите, ако имат въпроси кое как става със системата има кой да им помогне. Въвеждането не отнема време. На практика от падащи менюта се избира кой е ученикът, предметът, оценката - буквално няколко натискания на клавиш.

Какви са ползите от системата?

Виктория Доровска:

Системата е доказала, че намалява драстично неизвинените отсъствия - резултатите от пилотния ни проект показват двукратно намаление. Тя подобрява самодисциплината на учениците. Когато ученикът знае, че вкъщи са наясно какво се случва в училище, той проявява самоинициативата да не нарушава правилата. Повишава се реномето на учителите, училището и образованието като цяло. Родителите са много по-спокойни - те знаят във всеки един момент какво се случва с децата им в училище и могат при желание да предприемат съответните мерки.

На много места от родители сме чували, че чрез такава система би помогнала да се предотврати проблемът с наркоманията. Родителите много късно разбират за него, а когато този проблем се забележи в самото му начало, той може да бъде решен много по-лесно и без трайни последици. Такива неща се случват в ежедневието, опасностите дебнат децата навсякъде, а учителите са по цял ден с нашите деца, те знаят какво се случва, те могат да ни информират. Аз съм родител, аз бих искала да ползвам такава система.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 10.04   428 г. – Несторий става патриарх на Константинопол. Три години по-късно е свален от поста заради обвинения в ерес. 837 г. – Халеевата комета прави най-близкия...