Водещ:
Очевидно е, че интересът на международните инвеститори към България е голям в този момент. Очаква ли компания като "Американ стандарт" промени в инвестиционния климат в страната във връзка с изборите, които току-що преминаха?
Б. Верас:
Поетият от нас ангажимент към България датира още от 1992 г. Оттогава насам инвестираме значителни средства в страната вече девет години в област, намираща се в центъра, териториално, на страната. Започнахме, като придобихме едно действащо предприятие, и оттогава насам изграждахме с темп един нов завод всеки две години. Обща стойност на инвестицията ни до днес е около 96 милиона долара. Ние нямаме намерение да спираме дотук. Така че в отговор на вашия въпрос - започнахме отдавна и смятаме да продължим.
Водещ:
Факт е, че вие преживяхте много български правителства и много промени в политиката. Как наистина с този исторически опит, който имате, как се отразяват политическите промени на пазара и на вашата работа тук?
Б. Верас:
Отново трябва да кажа, че причината, поради която дойдохме в България още през 1992 г., се състоеше в това, че според нас страната беше стабилна и ни предлагаше възможности, обекти, които в продължение на годините оттогава насам се подобриха. И отново мога да повторя, че тъкмо поради това, че нещата се подобриха, ние продължихме и да инвестираме.
Икономическият климат междувременно се подобри и благодарение на това можем да растем и сме отбелязали ръст и ние. Днес България е една твърде важна част от нашите доставчици - от 11 милиона бройки санитарен фаянс, които ние продаваме в Западна Европа, 2.1 милиона вече са с източник от България, а от общо близо 40 милиона фитинги за санитарна арматура вече 10 процента са от България.
Водещ:
Какъв интерес представлява за вас вътрешният пазар в България? В началото, доколкото си спомням, неголяма част от продукцията на вашите предприятия се продаваше в страната. Сега като че ли има известна промяна.
В. Кънев:
В момента имаме 89 процента от вътрешния пазар, имаме намерение да стане над 90 през тази и следващата година за санитарна арматура. Бих казал, че по-сериозен е успехът в продажбите на санитарна керамика, където започнахме от нула през 1998 г., а вече имаме 35 процента 2001 г., и възнамеряваме да достигнем 50 процента през 2003 г.
Нашият пазар е от особено значение за нас, също и за компанията, тъй като това е престиж, това е лицето на "Американ стандарт" в източния блок и намерението е да се увеличава като пазар, като пазарно присъствие, доколкото може, разбира се. Сто процента е някакъв критерий, който си го мечтаем, но над 90 процента твърдо сме решили да го запазим.
/Предоставено от BEF News Desk/