Заради e-Government Интернет потребителите ще станат повече

07.07.2004 | 01:00
по статията работи: econ.bg
Работи се върху портал за електронно правителство като входна точка към всички услуги, предлагани по електронен път

 

Съвместно интервю на в-к ПАРИ и ECON.BG

 

- Господин Иванов, няма ли опасност електронното правителство да се превърне в работа на парче?

Иван Иванов:

- Естествено, че съществува такава опасност, като се има предвид, че държавните институции към момента имат разработени системи в рамките на ведомството. Напълно нормално е при разработките на тези локални системи да не е предвидена възможност за тясна интеграция с другите локални системи на други ведомства. Липсата на възможност за интеграция между системите може да създаде доста спънки пред въвеждането на електронното правителство. Създаването на портал за електронно правителство е една от стъпките, по която се мисли и работи. Основата на портала е да бъде входната точка към всички услуги, предлагани по електронен път и което е още по-важно, да уеднакви начина за използване на тези услуги. Ако един потребител е ползвал само една от услугите до момента, той ще може да се ориентира и успешно да използва и другите услуги на електронното правителство. Втората стъпка е създаването на възможност съществуващите вече ведомствени системи да се свързват към този портал и да предоставят всички необходими данни на потребителите, като същевременно продължават да се развиват в рамките на ведомството. При изграждането на нови системи нещата ще бъдат значително улеснени, защото те вече ще бъдат проектирани по начин, позволяващ интеграцията им.

Всяка вече изградена система може да продължи да се развива самостоятелно в зависимост от нуждите на институцията, която обслужва.

Може ли човешкият фактoр да се окаже сериозна преграда?

Иван Иванов:

- Човешкият фактор също може да бъде спънка при въвеждането на e-government. Нивото на компютърна грамотност все още е ниско, особено при хората на средна и над средната възраст. Естествено този проблем почти не съществува сред по-младата част от населението и с нейното израстване той ще отшумява.

- Статистическите данни за достъп до Интернет не са много оптимистични. Не е ли абсурдно да се говори за електронно правителство?

Иван Иванов:

- Няма какво да се лъжем, данните наистина не са много добри. По последни данни делът на Интернет потребителите е около 16-18% от цялото население на страната. В ЕС този процент средно надвишава 28%. Българите все още не могат да си позволят и големи разходи за Интернет. На година ние отделяме 40-50 евро за достъп, докато в чужбина тези разходи са 10-12 пъти по-големи. От друга страна, всички знаем колко беше делът на Интернет потребителите преди 4-5 години и как стремително нарасна. Истината е, че трябва да има дразнител, който да предизвика увеличаването на потреблението.
През изминалите години този дразнител беше главоломното увеличаване на Интернет съдържанието на български език. По-големият брой български Интернет страници доведе до увеличаване броя на потребителите на Интернет.

Оттук можем да предположим, че създаването на електронното правителство, увеличаването броя на услугите, които българският гражданин и бизнес може да ползва по електронен път, неминуемо биха довели до нарастване на потребителите на тези услуги, до ново увеличаване потреблението на Интернет.

- Къде е мястото на Интернет маркетинга в този процес?

Иван Иванов:

- Много от българските фирми изобщо не разбират необходимостта от какъвто и да е маркетинг, камо ли от Интернет маркетинг. По тази причина от години нашата задача е да докажем реалното му приложение.

Хубавото е, че все повече успяваме. Винаги съм казвал, че Интернет маркетингът не е панацея, и никога не съм твърдял, че той може самостоятелно да свърши цялата работа. Интернет маркетингът в определени моменти е изключително необходима част от маркетинговата стратегия на фирмите. Делът на хората, които използват Интернет като основно средство за получаване на информация, нараства непрекъснато. Тези хора не могат да бъдат достигнати по друг начин. Не бива да омаловажаваме и факта, че Интернет е единственото място, където с малко средства можем да поднесем огромно количество и най-важното съвсем актуална и прясна информация за нашите продукти, услуги и възможности. Да не забравяме и факта, че информацията в Интернет е на разположение на потенциалните ни клиенти и партньори по всяко време на денонощието и от всяка точка на Земята, дори след края на всяка маркетингова или рекламна кампания.

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
-  Тате, защо Земята се върти? -  Как така се върти, бе! Да не си ми изпил ракията?
На този ден 18.12   218 пр.н.е. – Втора пуническа война: Картагенският военачалник Ханибал разбива римляните в битка при Требия. 1398 г. – Тюркският предводител Тамерлан покорява...