Застраховането в България тепърва ще се развива

11.12.2002 | 01:00
по статията работи: econ.bg
 

Специално за Econ.bg

 

- Г-н Данчев, ЗАД "Виктория" е най-новото застрахователно дружество на българския пазар. Страхувате ли се от конкуренцията на пазара?

Данчо Данчев:

- Трябва да се радваме от наличието на конкуренция, а не да се страхуваме от нея. Аз бих се страхувал, ако на българския застрахователен пазар нямаше конкуренция. Радвам се, че на пазара има сериозни застрахователни дружества, които са критерии за работата ни.

- Какви са амбициите на ЗАД "Виктория" по отношение на пазарния дял?

Данчо Данчев:

- За 2003 г. се надяваме, че е реално да постигнем около 2% пазарен дял. Естествено, като за първа година, е възможно да се появят по-големи отклонения от нормалните в плюс или минус. Мисля, че с този състав и вече изградената ни клонова мрежа е нормално да се стремим към такъв пазарен дял.

- Какви продукти и услуги ще предлага ЗАД "Виктория"? Можем ли да очакваме новости в областта на застраховането от ваша страна?

Данчо Данчев:

- В началото на следващата година планираме абсолютно нови продукти на пазара. По начало ЗАД "Виктория" предлага цялата гама продукти, която съществува на българския застрахователен пазар по раздел II Общо застраховане, тъй като към момента ние сме само застрахователна компания. Единственото, което още не сме дали за лицензиране са морските застраховки и "Зелена карта". С други думи, ние сме дали за прелицензиране 9-те вида застраховки, които досега бяха лицензирани от ЗАД "Мел инс" и останалите видове и подвидове, като транспортно застраховане, професионални отговорности, електроника, авиационно застраховане и т.н.

- В какво се изразяват партньорските отношения между ЗАД "Виктория" и Корпоративна търговска банка?

Данчо Данчев:

- Подписали сме генерално споразумение с Корпоративна търговска банка. Като прохождащо  дружество на пазара ЗАД "Виктория" ще използва голямата клиентската маса на банката, т.е. ще направим съвместно обслужване на клиента. Също така ще използваме клоновата мрежа на Корпоративна банка. Вече работим по съвместни продукти, които ще се продават от ЗАК "Виктория" и ще се реализират с посредничеството на Корпоративна банка. По начало банка и застрахователно дружество винаги са по-силни на пазара заедно.

- Как бихте обобщили основните тенденции на застрахователния пазар у нас? Благоприятен ли е бизнес климата в страната за развитие на застрахователния бизнес?

Данчо Данчев:

- Застрахователният пазар у нас има много плюсове и минуси. Той все още  работи на приливи и отливи. Последните 2 години се усеща същата тенденция, както преди 5-6 години, на увеличаване на премийния приход по автомобилното застраховане. Не е нормално автомобилното застраховане да е водещо и то с темпове от порядъка на 60-70% от целия пазар. Притеснителното е, че българите не могат да осъзнаят, че по-важна инвестиция са живота и имуществото. Вместо това, автомобилите ставата все по-голяма мания за българина и съответно това рефлектира в протекцията им във вид на застраховка.

Друго несъответствие е фактът, че целия застрахователен пазар в България е едва около 400–500 милиона лева. За сравнение, водещата компания в Словения, която има 3 милиона население, е 1.5 милиарда евро за миналата година.

Мисля, че застраховането в България тепърва ще се развива.

 

Мисля, че застраховането в България тепърва ще се развива.

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Женевски конвенции
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
-  Тате, защо Земята се върти? -  Как така се върти, бе! Да не си ми изпил ракията?
На този ден 18.12   218 пр.н.е. – Втора пуническа война: Картагенският военачалник Ханибал разбива римляните в битка при Требия. 1398 г. – Тюркският предводител Тамерлан покорява...