И малки фирми могат да имат бизнес по заявка

27.09.2005 | 01:00
по статията работи: econ.bg
Този модел сложи край на опашките в НОИ

 

Съвместно интервю на в-к ПАРИ и ECON.BG

 

Бизнес по заявка e модел стратегия на IBM, която цели намирането на индивидуално решение за компаниите, съответстващо на техния корпоративен план за развитие. Идеята е да се помогне на фирмите да реагират достатъчно бързо на предизвикателствата и да отговарят на нарастващите искания на потребителите, да увеличават печалбите и продуктивността на служителите си. У нас моделът на IBM Бизнес по заявка се прилага повече от две години.

IBM обяви стратегията бизнес по заявка преди повече от две години. Валидна ли е тази концепция и до днес?

Георги Ранделов:

Не само че е валидна, тя намира вече реално приложение в България. Някои от нашите клиенти са в процес на обсъждане с нас на тяхната стратегия, която да включва в себе си бизнеса по заявка, но също така трябва да се има предвид, че бизнесът по заявка не е нов продукт, тоест не е нещо, което се доставя. Той е един дългосрочен процес, който е много динамичен и изисква съвместна работа между IBM и съответния клиент.

На форума на IBM, проведен миналия понеделник, представихте проекти на български компании и организации, които прилагат стратегията бизнес по заявка. Кои са най-успешните примери?

Георги Ранделов:

Бизнесът по заявка е многостранна формулировка. Ние не можем да кажем, че едно определено решение е бизнес по заявка. Бих казал, че бизнесът по заявка е именно най-доброто решение, което трябва да се намери за един клиент, така че той да продължи своя растеж. За това приложенията в България са много разнородни. Някои от примерите, които ние дадохме тук, включват нашите технологии, консултации и софтуерни продукти. В НОИ хората вече не се редят на опашки, тоест НОИ намери начин да предоставя много бързо информация на българските граждани чрез изграждане на система от терминали, така наречените киоски, където всеки един гражданин може да провери дали са платени съответните осигуровки, в какъв статус са и т.н. Това облекчава изключително много системата на НОИ и предоставя много бърз достъп до информация.

Имате ли планове за още такива големи клиенти на българския пазар?

Георги Ранделов:

Имаме планове и вече изградени системи, както и системи, които започнахме да изграждаме. ОББ, ДСК, Националната агенция за приходи - това са все големи клиенти и организации, които оказват изключително важно влияние върху бизнесклимата в България.

Какъв тип компании се насочват към бизнес по заявка?

Георги Ранделов:

Няма определена категория или тип компании, които да се ориентират към Бизнес по заявка. Това е синтезирано определение на новите бизнесмодели. Както една много малка фирма може да има нов бизнесмодел, за да стане от малка средна и голяма, така и големите фирми и корпорации също търсят нови начини за растеж. За нас няма определена категория клиенти, които да използват стратегията бизнес по заявка.

Тоест бизнесът по заявка е приложим и при малките и средните компании?

Георги Ранделов:

Да. Бизнесът по заявка е приложим за компании от всички типове.

Разкажете повече за продуктите на IBM за малките и средните предприятия?

Георги Ранделов:

IBM оцени, че това е един огромен пазар с огромен потенциал и затова ние създадохме специални портфолио продукти, насочени именно към пазара на малкия и средния бизнес. Какви са катализаторите, които ни накараха да мислим в тази насока? Представете си една малка или средна фирма. От какво се интересува тя? Интересува я да може да стане по-голяма, да има растеж. Тя не може да си позволи големи разходи за ИТ инфраструктура, за бизнесконсултации и за наемане на служители, които да се грижат за вътрешната мрежа, за информационната сигурност и т.н. За тях е необходимо нещо, което много лесно да могат да инсталират в самия си офис, там, където работят. Затова ние създадохме определен набор от продукти, които наричаме Express Портфолио, като именно в думичката Express се изразява цялата същност на този продукт - по много бърз и лесен начин малката фирма да може да използва тези продукти и да се фокусира върху своя основен бизнес.

Доколко са разпространени те в България?

Георги Ранделов:

Изключително добре се приема от малките и средните български предприятия. Виждаме много голям интерес към цялата гама от хардуерни и софтуерни продукти, включително и бизнесконсултации. Интересът е доста голям.

На какви цени се предлагат те в страната ни?

Георги Ранделов:

Цените са съобразени както с типа фирма - малка и средна, така и с българския пазар. Тъй като портфолиото е доста голямо, не бих могъл да цитирам съответна цена за определен Express продукт.

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Лекарят ми предписа 2 литра вода на ден. Сметнах я в кубчета лед и ми излезе 14 уискита...
На този ден 28.06   1098 г. – Рицарите от Първия кръстоносен поход разбиват селджукския военачалник Карбука при Антиохия. 1243 г. – Започва понтификата на папа Инокентий IV. 1519...