Искаме нашата платформа да бъде обичана от хората

02.01.2002 | 01:00
по статията работи: econ.bg
  

Специално за Econ.bg.

 

- Какви резултати отчете Oracle през изминалата година? Беше ли тя успешна за компанията на българския пазар?

Клод Коларо:

- При нас, в Oracle, когато говорим за отчитане и за анализ на изминала година, правим известна разлика, тъй като фискалната и календарната година не съвпадат. Нашата година започва от първи юни и завършва на тридесет и първи май следващата календарна година. Така че, говорейки сега за 2001 година, ще направя оценка на втората половина на предходната фискална година и на началото на текущата.

Мога да кажа, че през първата половина на тази година имахме много добри бизнес резултати. Имахме сериозни, големи проекти, един от които беше най-голямата ни сделка за данъчната администрация към Министерство на финансите. Продадохме лиценза и организирахме обучение на персонала, който ще ползва Oracle. Тук искам да отбележа една голяма разлика между нас и другите фирми, продаващи софтуерни програми и продукти - ние се грижим за софтуера, който продаваме. Няма сделка, при която да продадем софтуер, и след това да забравим клиента.

Разбира се, ние не можем да обръщаме еднакво внимание на всички клиенти, но поне там, където са направени големи, сериозни инвестиции в Oracle, искаме клиентите да нямат никакви грижи със софтуера. Oracle прави това по няколко начина:

Първо, чрез семинари – ние организираме специализирани обучения за специфичните нужди на клиентите ни. Показвайки грижа към клиента, ние демонстрираме нашия стил на работа, който е приятелски.

Второ, чрез инициативата Oracle Academy, на която се представят върховите технологии и нови характеристики пред специалисти от фирмите – партньори и клиенти на Oracle България. През следващата година ще разширим тази инициатива в посока към ръководния състав.

Ние непрекъснато се грижим за софтуера, който продаваме, и клиентите ни го знаят – нашата врата е винаги отворена за всеки от тях... За нас осигуряването на техническа поддръжка, обучение на персонала, консултации са неща, чрез които утвърждаваме позициите си на пазара, тъй като нашата цел е да останем тук много години. Затова не търсим големите печалби сега. Искаме нашата платформа да бъде обичана от хората, те да свикнат с нея... после бизнесът идва сам. Фирмите, занимаващи се със софтуер, трябва не само да гледат своите печалби, но и да се грижат за хората, които работят с този софтуер.

Тъй като имаме няколко стотин фирми-клиенти, някои по-големи, други по-малки, се стараем винаги да осигурим възможно най-пълна схема за усвояване на нашия продукт. Това става чрез организиране на специализирани обучения на хората, които ще работят с Oracle. Често се случва да обучаваме хора за държавната администрация, които не получават високи възнаграждения, но ние помагаме на хората, работещи в сферата на високите технологии, да се усъвършенствуват в своята работа така, че да започнат да получават съответното заплащане и да работят тук, а не да заминават за чужбина. Аз вярвам, че България ще поеме в една по-добра посока на развитие.

Друго важно направление на нашата дейност е подкрепата на местните партньори, чрез които Oracle  реализира успешни проекти. Ние имаме повече от 20 партньора тук, които са компании, разработващи големи приложения с Oracle. Това за нас е гаранция, че бизнесът ни тук ще се развива.

Също така Oracle сериозно се ориентира към телекомуникационните и мобилни оператори в България. Вие знаете, че тези дни ние сключихме най-голямата сделка за Oracle България с МобилТел. Ние я подготвяхме около шест месеца и мога да кажа, че за мен беше огромно удоволствие да работя с тези големи професионалисти, като Ели Фаркаш, които добре разбират какво трябва да правят и как да го направят. А не се интересуват само колко струва един такъв супер продукт...

Другият GSM оператор в България също работи с Oracle, БТК също предпочита да работи с Oracle.

- Какъв е екипът, с който работите в България ?

Клод Коларо:

- Едно от най-хубавите неща е че нашият екип включва  специалисти в областта на техническата поддръжка, продажби, администрация и маркетинг, които работят много успешно като екип. Интересно е да се отбележи, че хората от отдел Техническа поддръжканезависимо че работят в България, консултират и поддържат клиенти в цяла Европа - те са част от екипа на Global Oracle Support.

- Какви са вашите планове за бизнеса през 2002 г?

Клод Коларо:

- През следващата година очакваме доста промени. Очакваме много нови неща в бизнеса ни с телекомуникационните компании МобилТел, GloBul, БТК, както и с държавната администрация. Нашите прогнози са, че следващата година ще бъде още по-успешна за Oracle.

Тук е мястото да се каже нещо, което е много интересно в този момент за пазара. Играта в големия IT бизнес стана много елементарна. От едната страна имаме IBM и всичко, което върви с него – DB2, Informix и др., а от другата страна имаме HP, Compaq, Sum, Dell, коитo са свързани с Oracle. Трета алтернатива на пазара за големи информационни системи, говоря за високо производителни Risk машини, няма. Ако изберете Oracle, което и ви съветвам, вие ще можете да ползвате пълната му функционалност върху която и да е хардуерна платформа. Дори виждате, мотото на новия Oracle 9i е "Unbreakable", което значи, че можете да го инсталирате на която и да е система, и той ще работи безотказно.

- А очаквате ли промени в лицензионната и продуктова политика на Oracle?

Клод Коларо:

- В ИТ сектора нещата много бързо се променят. Възможно е да се промени и лицензионната политика. Миналата година например тя се промени 2 пъти. А тези промени се диктуват от промените в ИТ средата. Тъй като Oracle е първата интернет ориентирана система, а както знаете в интернет нещата са много динамични, вероятно ще има промени. Те може би ще бъдат свързани с ценова политика, с лизензионната политика, с продуктовата политика. Това е едно от условията една компания да бъде на пазара. От промените най-често печелят клиентите, които получават все повече услуги за своите пари.

Oracle има достатъчно ресурси, които позволяват сериозна инвестиционна и развойна политика. А това е едно от условията за осигуряване на голям пазарен дял. Ние виждаме бъдеще в инвестиране на българския пазар. Вече можем да кажем, че сме постигнали стабилност на вашия пазар сред другите големи софтуерни компании. Българите вече имат избор – имаме DB2, Informix, SQL Server, Oracle... Сега те могат да преценяват реално предимствата на различните платформи. А при избора на платформа съвременните IT мениджъри трябва да обръщат внимание на няколко основни неща - функционалност, качество на продуктите, перспективи и финансова стабилност на компанията, пазарен дял,   отвореност към различни производители и стандарти, и най-важното –  партньорите, които разработват приложенията  за тази платформа и ги поддържат.

Накрая, бих искал да поздравя всички наши клиенти и партньори с новата година, както и всички интернет ориентирани хора, тъй като те са наши потенциални клиенти и в тяхно лице виждаме развитието на технологиите.

 

 

Също така Oracle сериозно се ориентира към телекомуникационните и мобилни оператори в България. Вие знаете, че тези дни ние сключихме най-голямата сделка за Oracle България с МобилТел. Ние я подготвяхме около шест месеца и мога да кажа, че за мен беше огромно удоволствие да работя с тези големи професионалисти, като Ели Фаркаш, които добре разбират какво трябва да правят и как да го направят. А не се интересуват само колко струва един такъв супер продукт...

Другият GSM оператор в България също работи с Oracle, БТК също предпочита да работи с Oracle.

- Какъв е екипът, с който работите в България ?

Клод Коларо:

- Едно от най-хубавите неща е че нашият екип включва  специалисти в областта на техническата поддръжка, продажби, администрация и маркетинг, които работят много успешно като екип. Интересно е да се отбележи, че хората от отдел Техническа поддръжканезависимо че работят в България, консултират и поддържат клиенти в цяла Европа - те са част от екипа на Global Oracle Support.

- Какви са вашите планове за бизнеса през 2002 г?

Клод Коларо:

- През следващата година очакваме доста промени. Очакваме много нови неща в бизнеса ни с телекомуникационните компании МобилТел, GloBul, БТК, както и с държавната администрация. Нашите прогнози са, че следващата година ще бъде още по-успешна за Oracle.

Тук е мястото да се каже нещо, което е много интересно в този момент за пазара. Играта в големия IT бизнес стана много елементарна. От едната страна имаме IBM и всичко, което върви с него – DB2, Informix и др., а от другата страна имаме HP, Compaq, Sum, Dell, коитo са свързани с Oracle. Трета алтернатива на пазара за големи информационни системи, говоря за високо производителни Risk машини, няма. Ако изберете Oracle, което и ви съветвам, вие ще можете да ползвате пълната му функционалност върху която и да е хардуерна платформа. Дори виждате, мотото на новия Oracle 9i е "Unbreakable", което значи, че можете да го инсталирате на която и да е система, и той ще работи безотказно.

- А очаквате ли промени в лицензионната и продуктова политика на Oracle?

Клод Коларо:

- В ИТ сектора нещата много бързо се променят. Възможно е да се промени и лицензионната политика. Миналата година например тя се промени 2 пъти. А тези промени се диктуват от промените в ИТ средата. Тъй като Oracle е първата интернет ориентирана система, а както знаете в интернет нещата са много динамични, вероятно ще има промени. Те може би ще бъдат свързани с ценова политика, с лизензионната политика, с продуктовата политика. Това е едно от условията една компания да бъде на пазара. От промените най-често печелят клиентите, които получават все повече услуги за своите пари.

Oracle има достатъчно ресурси, които позволяват сериозна инвестиционна и развойна политика. А това е едно от условията за осигуряване на голям пазарен дял. Ние виждаме бъдеще в инвестиране на българския пазар. Вече можем да кажем, че сме постигнали стабилност на вашия пазар сред другите големи софтуерни компании. Българите вече имат избор – имаме DB2, Informix, SQL Server, Oracle... Сега те могат да преценяват реално предимствата на различните платформи. А при избора на платформа съвременните IT мениджъри трябва да обръщат внимание на няколко основни неща - функционалност, качество на продуктите, перспективи и финансова стабилност на компанията, пазарен дял,   отвореност към различни производители и стандарти, и най-важното –  партньорите, които разработват приложенията  за тази платформа и ги поддържат.

Накрая, бих искал да поздравя всички наши клиенти и партньори с новата година, както и всички интернет ориентирани хора, тъй като те са наши потенциални клиенти и в тяхно лице виждаме развитието на технологиите.

 

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Мъж е в бара, пие и изглежда навъсен. - Какво ти е на теб? – пита барманът. - Бях женен три пъти и три пъти станах вдовец. Барманът иска да знае подробности. - Ами, първата се отрови с...
На този ден 16.12   955 г. – Започва понтификатът на папа Йоан XII. 1653 г. – Оливър Кромуел става лорд-протектор на Англия, Шотландия и Ирландия. 1740 г. – Избухва Войната...